Szkolenia z zakresu analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2024 są dostępne bezpłatnie. Są to szkolenia zarejestrowane, będące jednocześnie kompilacją celowych szkoleń studyjnych z tymi, które już się odbyły z udziałem Uczestników w latach 2020-2022 (chodzi o liczne ciekawe pytania i odpowiedzi). Można z tych szkoleń dowolnie korzystać (łącznie z rozpowszechnianiem) – więcej: https://sites.egocki.pl/online/art30a.
Często w pytaniu o szkolenia chodzi właśnie o to, że w minionych latach w ramach udziału w płatnych szkoleniach nabywano licencję na używanie aplikacji wspomagania przeprowadzania analizy. Teraz jest taniej i prościej – aplikację (licencję) można po prostu nabyć, korzystając z http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20 (lub http://art30a.ucoz.pl/ funkcja [Zamówienie Aplikacji]), a ze szkoleń lub ich wybranych fragmentów proszę korzystać dowolnie wedle ewentualnych potrzeb niezależnie od nabycia aplikacji.
informacja o szkoleniu] |
[program szkolenia] |
[terminy i miejsca szkoleń] |
[ceny i warunki uczestnictwa] |
[formularz zgłoszenia] |
[wypełnij formularz zgłoszenia] |
[Licencja] |
przykładowy program realizowanych szkoleń
Analiza wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli 2024
- rozwiązania wybranych problemów związanych z art. 30a KN
- narzędzia wspomagania przeprowadzania analizy
Celem szkolenia jest skuteczne i praktyczne przygotowanie do wypełnienia obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela. W ramach czynności praktycznych nastąpi wypełnienie oczekiwania konieczności pełnego zapoznania się z narzędziami obliczeniowymi (Aplikacja Analiza2024), proponowanymi do wspomagania przeprowadzania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2024. Jedną z najważniejszych cech proponowanych narzędzi jest potencjalna elastyczność dopasowania do ewentualnych zmian (pozostając w ramach tego, co dziś da się przewidzieć) połączonego z jednoczesną możliwością koniecznego gromadzenia danych w taki sposób, aby móc je gromadzić w bardzo prosty sposób oraz aby nie trzeba było ich gromadzić ponownie (po ewentualnych zmianach np. w prawie).
Program szkolenia
- Analiza wybranych przykładów (przypadki gromadzenia danych o „skomplikowanej” strukturze) bez wspomagania zalecanymi narzędziami – struktura gromadzenia danych w danej jst.
- Szczegółowe demonstracje obsługi narzędzia (Aplikacja Analiza2024) poprzez powiązanie z przedstawianymi przykładami gromadzenia danych.
- Wyjaśnienia wybranych szczegółów gromadzenia danych (prawno-matematycznych) z wykorzystaniem proponowanych narzędzi gromadzenia danych.
- Nowe problemy obliczeniowe roku 2024 – i propozycje ich rozwiązań.
- Praktyczne aspekty właściwej strategii przeprowadzania analizy – metody, narzędzia, przykłady – opartej o narzędzia wspomagania dokonania analizy.
- Wybrane problemy na styku kontrolowany/kontrolujący i ich rozwiązania.
- Rozwiązania przykładów podanych przez uczestników szkolenia.
- Możliwość „optymalizowania” metodologii przeprowadzania analizy – szczegółowe parametry analizy (nowe zagadnienia roku 2024).
- System raportowania i kontroli.
Uwaga ogólna: szkolenie będzie obejmowało bardzo szczegółowe omówienie zagadnień praktycznych wynikających z art. 30a w nawiązaniu także do dostępnego orzecznictwa i dokumentacji pokontrolnych oraz równie szczegółowy instruktaż wykorzystania narzędzi (Aplikacja Analiza2024)
Uwagi dodatkowe
narzędzia zostały opracowane w zgodności z bieżącymi i przewidywalnymi warunkami obliczeniowymi - sprawdziły się w minionych latach, są proste, logiczne i spójne w użyciu:
- wprowadzanie danych nie wymaga dokonywania obliczeń na poziomie ich gromadzenia;
- gromadzenie danych jest niezależne od ewentualnych "nieoczekiwanych/oczekiwanych" zmian w art. 30a KN i/lub rozporządzenia, i/lub menowskiego arkusza sprawozdania;
- w trakcie gromadzenia danych następuje wstępna weryfikacja ich poprawności;
- nie ma ograniczeń co do liczby nauczycieli i podmiotów;
- narzędzia mają rozbudowany system raportowania (także w zakresie minimalizowania potencjalnych błędów);
- w czasie szkolenia zostanie udostępniony aktualny skrypt pomocy w edytowalnej wersji elektronicznej;
- dla uczestników szkoleń jest udostępniana wersja „wzbogacona” o dodatkowe funkcje: więcej możliwości raportowania wyników analizy, rozbudowana kontrola błędów, optymalizowanie algorytmu analizy poprzez wybór bardzo szczegółowych parametrów, możliwość wykorzystania dodatkowych/odmiennych interpretacji wybranych przepisów szczegółowych…
Krzysztof Sługocki, 03.03.2024