Możliwe, że... Czytelniku tej wiadomości... nie weźmiesz udziału w najbliższych szkoleniach z zakresu analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli (2016), np. z racji już wypracowanej znajomości i opanowania tematu (być może w konsekwencji udziału w szkoleniach w latach minionych). W reakcji na Państwa powtarzające się ostatnio i liczne pytania (trudno mi nadążyć z udzielaniem odpowiedzi), a także w celu zaspokojenia w możliwie najlepszy sposób Państwa oczekiwań związanych z użytkowaniem udostępnianych narzędzi, poprzez wskazane tu adresy dodatkowo udostępniam: pełną prezentację (w formacie edytowalnym), która będzie częściowo wykorzystywana w czasie najbliższych szkoleń; pełny skrypt zawierający treści szkoleniowe w postaci elektronicznej (uczestnik szkolenia otrzymuje treści szkoleniowe w formie wydrukowanej).
Uczestnicy najbliższych szkoleń otrzymają dostęp do nowej wersji "analizatora" ([Analiza2016_w0909.xlsm]: jeszcze więcej ułatwień w dokonywaniu analizy; dodatkowe funkcjonalności; dodatkowe raporty; ułatwienia w przygotowywaniu ewentualnych wydruków i wykresów - wymienione nowe własności "analizatora" są głównie konsekwencją Państwa spostrzeżeń i oczekiwań najczęściej wyrażanych w związku z rosnącymi wymaganiami kontrolujących.
Przypominam także, że narzędzia (dopasowane do warunków obliczeniowych roku 2016) są tu udostępnione pod adresem art30a.ucoz.pl (z wersją "analizatora" - [Analiza2016_w0410.xlsm]). Zawarty w tej wersji "analizator" jest także koniecznie i wystarczająco funkcjonalny. Oczywiście używanie kolejnych wersji "analizatora" pozwala na korzystanie z gromadzonych (w wielu przypadkach regularnie przez kolejne miesiące) danych w plikach gromadzenia danych [awn*.xlsx]. Kolejny "analizator" prawdopodobnie będzie musiał być udostępniony po opublikowaniu przez MEN wzorca arkusza sprawozdania.
...wszystkie wzmiankowane wyżej kwestie i wiele innych będą szczegółowo, jasno i komunikatywnie wyjaśniane w czasie najbliższych szkoleń.
Narzędzia wspomagania dokonania analizy, prezentacja, skrypty szkoleniowe nie są przedmiotem sprzedaży; mogą być rozpowszechniane w zakresie objętym tematyką szkoleń na terenie funkcjonowania jednostki samorządu terytorialnego właściwego dla podmiotu, którego przedstawiciel brał udział w szkoleniu (co powinno dać się ewentualnie w miarę takiej potrzeby wykazać stosownym dokumentem w stosownym postępowaniu). W prezentacji można dokonywać dowolnie zamierzonych zmian także w celu jej dalszego udostępniania.
Jeżeli okaże się, że w roku 2017 także będzie obowiązywać zasada konieczności dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli, to od teraz istnieją także dodatkowe następujące możliwości (co także jest reakcją na wyrażane - tu na razie w małej liczbie - nowe potrzeby):
- Możliwość odpłatnego autorskiego i licencjonowanego udostępnienia pełnej dokumentacji (pełny opis i wyjaśnienia) kodów/skryptów VBA i SQL oraz zastosowanych funkcji, formuł i wszelkich innych obiektów do wykorzystania przez Państwa służby informatyczne w celu dowolnej modyfikacji i ewentualnie koniecznych indywidualnych dostosowań zalecanych tu narzędzi lub zbudowania ich doskonalszej wersji; czuję ciężar mojej niezamierzonej pierwotnie odpowiedzialności i Państwa oczekiwań; rozwiązanie jest używane w całym kraju przez już kilka tysięcy podmiotów; a z drugiej strony dosięga mnie coraz dalej idące zniechęcenie wobec zajmowania się wybranymi aspektami prawa oświatowego... - proszę jednak te kwestie rozważać "na zimno"; nie ma pośpiechu; z dystansem proszę obserwować najbliższe zmiany prawa...
- Możliwość przygotowania odpłatnego dedykowanego rozwiązania dla danego podmiotu - pisząc najprościej, chodzi o to, aby zainteresowany podmiot mógł dysponować rozwiązaniem, które umożliwia pobranie danych z istniejących systemów kadrowo-płacowych bezpośrednio do plików gromadzenia danych narzędzia wspomagania dokonania analizy (nie zawsze jest to możliwe i nie zawsze opłacalne) - to również proszę rozważać "na zimno" i z właściwym wzmiankowanym wyżej dystansem...
Krzysztof Sługocki, 08.09.2016
Krzysztof.Slugocki@gmail.com |