Art. 30a KN
Niedziela, 2025-01-26, 18:22
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » Archiwum wpisów

Pytanie (padają w tym okresie każdego roku podobne w różnych wersjach), na przykład: „Czy należy wyliczać i wypłacić jdu dla nauczyciela zatrudnionego od 01.01.2024 do 31.08.2024? Program (Aplikacja Analiza2024) wyliczył nauczycielowi ten dodatek – uważam tu jednak, że nie należy go wypłacić, bo nauczyciel już nie jest zatrudniony”.

Jak się zatem mają minione i obecne ruchy kadrowe, zwolnienia i przeniesienia i inne okoliczności do uprawnienia do ewentualnego otrzymania jednorazowego dodatku uzupełniającego za rok 2024? Powraca z coraz mniejszą intensywnością grupa podobnych pytań. Wiele z nich na przykład dotyczy tego: „czy nauczyciela ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 23 | Dodał: art30a | Data: Wczoraj | Komentarze (0)

„Czy świadczenia wypłacone po zmarłym nauczycielu powinny być uwzględniane przy analizie wydatków na wynagrodzenia nauczycieli” – taki był tytuł publikacji w serwisie inforlex.pl (16.01.2025).

Zaproponowano „radę”: „Świadczenia wypłacone po zmarłym nauczycielu nie powinny być uwzględniane przy analizie wydatków na wynagrodzenia nauczycieli. Nie są to bowiem składniki wynagrodzenia wypłacone nauczycielowi, tylko świadczenia należne członkom jego rodziny.”

... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 18 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-23 | Komentarze (0)

Obowiązywanie art. 30a ustawy Karta Nauczyciela jest uzasadnione. Uzasadnienia te były już w tym serwisie często relacjonowane w związku głównie z nadużywaniem pejoratywnego terminu „czternastka dla nauczycieli” i to zwykle w kontekstach nawołujących do ‘zniesienia’ tego art. 30a. Często było to czynione przez ludzi, od których zwykle oczekuje się pogłębionej znajomości tego, o czym mówią, jednak to, jak o tym mówili i co mówili (lub pisali), zwykle skłaniało do chęci spostrzegania owych, że oto kolejny ignorant komunikuje niezweryfikowane i nieprzemyślane treści (dość niezwykłym tu ‘naczelnym’ przykładem była pani minister Zalewska) bez pojmowania tej prostej prawdy, że dla słuchacza lub czytelnika, który dane kwestie rozumie, ma takie ‘b ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 54 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-17 | Komentarze (0)

Załóżmy, że w jednej z grup nauczycieli została wyliczona różnica (raportowana w arkuszu sprawozdania) jako ujemna, na przykład -137814,52 zł. W arkuszu [jdu_*] dla tej grupy nauczycieli ‘na żółtym tle’ jest właśnie widoczna wskazana kwota, ale ‘nieco niżej’ w polu [Suma_JDU] (czyli w polu, w którym są posumowane wyliczony kwoty jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli w tej grupie) ta suma jest na przykład o dwa grosze mniejsza.

Wyjaśnienie tej kwestii jest już chyba dość powszechnie znane (http://art30a.ucoz.pl/n ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 55 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-16 | Komentarze (0)

Mogą się ‘wkraść’ nieprawidłowości gromadzenia danych kilku różnych rodzajów. Niektóre z nich, na przykład te przewidywalne, natury ‘klikologicznej’, dają się ‘oprogramować’ (w znaczeniu możliwości ich wykrywania) i służy do ich wykrywania narzędzie zawarte w pliku [AgrX.xlsm]. Można także w tym aspekcie wspomagać się narzędziem zawartym w pliku [sprAWNX.xlsm].

W przypadku, zwłaszcza takim, gdy ‘Różnica’ w danej grupie nauczycieli zostanie wyliczona jako ujemna, to wtedy w konsekwencji tej ujemnej wa ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 84 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-09 | Komentarze (0)

W załączniku nr 5 do rozporządzenia (tym, który zawiera wzorzec sprawozdania na rok 2024) w części zatytułowanej „Objaśnienia” zawarty jest tekst: Wszystkie dane i wyniki obliczeń wpisuje się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia wykonuje się na danych z taką samą dokładnością.

Nazwałem to ‘tekst’, bo nie za bardzo mogę to nazwać ‘przepis prawa’. W konsekwencji istnienia bardzo licznych takich ‘tekstów’ to już chyba zawsze będzie w moim kraju dyskusja, czy to jest ‘prz ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 93 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-08 | Komentarze (0)

Warunki poprawności przeprowadzenia analizy

(1) Dane są zgromadzone w plikach gromadzenia danych [awn*#.xlsx], które zostały wygenerowane w zadanej liczbie z użyciem pliku Analizatora (z użyciem arkusza [DanPar]); gdzie „*” oznacza kolejny unikatowy numer pliku ‘awn’ (na przykład: 158), „#” (oznaczenie opcjonalne) oznacza dowolny krótki ciąg znaków dla oznaczenia jednostki organizacyjnej (na przykład: _SP2).

... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 50 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-08 | Komentarze (0)

Otrzymuję teraz mnóstwo pytań dotyczących czasami bardzo (może nawet aż ‘przesadnie’) szczegółowych kwestii związanych z obliczeniami. Czasami chodzi o nadzwyczajne wręcz niuanse obliczania struktury zatrudnienia. Czy Wam zdrowia nie szkoda i czasu macie za dużo? Zdarza się (choć już coraz rzadziej), że i na poziomie czynności kontrolnych dochodzi do ‘dzielenia włosa na czworo’. Czy Wam zdrowia nie szkoda i czasu macie za dużo?

Żeby Wam przeszło i żeby móc spojrzeć na to z potrzebnym dystansem oraz z perspektywy tylko tego, co ważne i istotne, to proszę zrobić sobie następujący prosty eksperyment typu ‘detoks odkrztuśny’, który Wam u ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 91 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-07 | Komentarze (0)

W każdym roku wytłumaczenie tej kwestii wymaga powtórzenia. Zwykle pojawiają się pytania, które w „uśrednionej” wersji brzmią tak: „[…] różnica (żółte pole w arkuszu [jdu_ND]) została wyliczona jako wartość ujemna = -12 984,47; zatem zostały policzone jednorazowe dodatki uzupełniające proporcjonalnie do osobistych stawek wynagrodzenia zasadniczego (w tym samym arkuszu), ale ich suma (także widoczna w tym samym arkuszu) jest równa = 12 984,35; czyli jest mniejsza o 12 gr; jednocześnie w arkuszu sprawozdania zapisuje się -12 984,47; a w raporcie »do wypłacenia« [Rjdu] jest 12 984,35. Czy to jest prawidłowe? […]” ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 59 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-07 | Komentarze (0)

Udostępniam Model GPTs (ChatBot AI) do obsługi pytań dotyczących zakresu obowiązywania art. 30a ustawy Karta Nauczyciela. Można do Modelu kierować dowolne pytania, jednak lepsze odpowiedzi uzyska się w przypadku wykorzystania propozycji 'Promptów' wskazanych niżej.

Model może popełniać różne błędy. Nie został jeszcze wystarczająco przetrenowany.

Proponowany model GPT ... Czytaj więcej »

Wyświetleń: 99 | Dodał: art30a | Data: 2025-01-06 | Komentarze (0)

1 2 3 ... 46 47 »
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2025  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2025
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz