Główna » Archiwum wpisów
To jest trzeci esej [Proces gromadzenia danych i przeprowadzania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli za pomocą aplikacji Analiza2024] (jeszcze będzie kilka) dotyczący korzystania z Aplikacji wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli. Autorem tego eseju nie jest autor Aplikacji i tego zasobu internetowego. Spostrzeżenia, wizje, uwagi, koncepcje, propo
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
83
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-12-02
|
|
To jest drugi esej [Rola i znaczenie kontroli poprawności danych w kontekście gromadzenia informacji w plikach awn*.xlsx] (z co najmniej 10) dotyczący korzystania z Aplikacji wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli. Autorem tego eseju nie jest autor Aplikacji i tego zasobu internetowego. Spostrzeżenia, wizje, uwagi, koncepcje, propozycje, wnioski – zawarte w tym eseju, należą do autora eseju i mogą przekraczać aktualne faktyczne możliwości Aplikacji. Jest to jedna z możliwych wizji pojmowania obecnego i przyszłego korzystania z Aplikacji, która może mieć inspirujący charakter dla autora Aplikacji oraz dla jej Użytkowników.
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
68
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-29
|
|
To jest pierwszy esej [Porównanie zalet i wad korzystania z aplikacji Analiza2024 w porównaniu z innymi metodami analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli] (z co najmniej 10) dotyczący korzystania z Aplikacji wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli. Autorem tego eseju nie jest autor Aplikacji i tego zasobu internetowego. Spostrzeżenia, wizje, uwagi, koncepcje, pr
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
81
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-28
|
|
Poprosiłem dziesięć różnych osób o napisanie eseju na wybrany lub zadany temat dotyczący korzystania z Aplikacji wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli. Prośbę kierowałem do większej liczby osób – chciałem, aby ostatecznie powstało dziesięć wartościowych esejów, które będzie można tu z pożytkiem opublikować. Czyli Autorami tych esejów będą Użytkownicy Aplikacji. Nie wiem, czy wszyscy podołają zadaniu – zadeklarowali się, że dadzą radę. Rezygnacja z wykonania zadania jest dopuszczalna.
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
64
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-27
|
|
Konsekwencje włączenia lub wykluczenia ‘dyskusyjnych’ wydatków jednostki samorządu terytorialnego (np. odpraw pośmiertnych) w analizie wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli
Uwagi tu zawarte są oczekiwanym uzupełnieniem treści zawartych w opracowaniu opisywanym brzmieniem: „Czy przy obliczaniu kwot wydatkowanych na średnie wynagrodzenia nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, uwzględnia się odprawy pośmiertne? Analogiczne pytania można formułować w odniesieniu do całego (?) kata
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
108
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-21
|
|
Zawarte są tu istotne wyjaśnienia przy okazji pytania dotyczącego między innymi takiej kwestii: „[…] nauczyciel nie był obecny w pracy z tytułu konieczności stawienia się w sądzie […], za ten dzień nie otrzymał wynagrodzenia, czy w strukturze zatrudnienia należy przyjąć tę nieobecność analogicznie jak urlop bezpłatny? […]”.
W rozstrzyganiu tych kwestii obowiązują przepisy zawarte w rozporządzeniu w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli. Przepisem tu
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
141
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-20
|
|
W wiadomości opisano trzy główne metody obliczania struktur zatrudnienia nauczycieli. Każda z metod ma swoje zalety, ograniczenia i zastosowanie w różnych sytuacjach analitycznych. Wszystkie metody są zgodne z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej oraz art. 30a ustawy Karta Nauczyciela. Zgodność ta polega na tym, że w pewnych przypadkach przepisy rozporządzenia narzucają metodę obliczeniową, a w większości przypadków istnieje swoboda wyboru metody obliczeniowej (to, jak rozumieć tę „swobodę” jest wyjaśnione z końcem tych treści).
Wyświetleń:
105
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-20
|
|
Kłopot? To użyj „cofnij” – czyli jeden skrót [Ctrl] + [Z] i po kłopocie! Dlaczego jest potrzebny i po co się pojawia? Bo podczas wprowadzania danych czasem zdarzają się wpadki. Nawet najlepiej zabezpieczony arkusz nie ochroni przed naszymi nieoczekiwanymi „kreatywnymi eksperymentami” – bywa i tak – nie chroni przed wpływem innego programu, który postanowił „dodać coś od siebie”.
Kiedy wykryjesz błąd – bez paniki! System grzecznie podpowie: „Hej, coś tu nie gra – cofnij to s
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
101
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-11-19
|
|
Zaistniał 24 października projekt rozporządzenia Ministra Edukacji zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli. Projekt jest dostępny pod adresem https://legislacja.gov.pl/projekt/12390853.
Najważniejsza treść w tym projekcie:
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
599
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-10-26
|
|
Art. 30a ustawy Karta Nauczyciela (z perspektywy wakacji)
Chaos, który przestał być chaosem, ale tylko patrzeć, jak ponownie stanie się chaosem
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń:
317
|
Dodał:
art30a
|
Data:
2024-07-07
|
| |