Pierwsze reakcje, pytania, komentarze, uwagi, telefony,… - przerastają moje aktualne możliwości skutecznego udzielania odpowiedzi. Jedną z najczęściej powtarzających się kwestii jest spostrzeżenie, że szkolenia tylko w okresie wrzesień/październik (bez szkoleń wiosennych), to jakiś „zły omen” oraz powtarzano często rodzaj dylematu: „czy dokonać zamówienia Licencji/Aplikacji teraz, czy czekać na czas szkolenia i uzyskać Licencję/Aplikację w ramach szkolenia oraz czy można by tu jakoś inaczej…? Wszystko jest przemyślane i jest pod kontrolą. Wyczekałem cierpliwie co też tu MEN „wyskrobie” na rok 2018; okazuje się, że rzecz okazała się być dość przewidywalną i zbieżną z tym, co było przez minione lata. Większość zdecydowana potencjalnych Użytkowników Aplikacji i Uczestników szkoleń – założyłem – już doskonale „wie o co tu chodzi”. Na teraz wystarczy umożliwienie korzystania z aktualnej wersji (2018) Aplikacji i pilne obserwowanie działań po stronie MEN.
Proszę o rozważenie względem siebie (i potrzeb związanych z koniecznością dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli – 2018) następującej listy kontrolnej:
1) tematyka analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli nie jest mi obca;
2) brałe(a)m już udział w szkoleniu z tego zakresu w latach 2014-2017;
3) jestem już użytkownikiem zalecanych narzędzi wspomagania dokonania analizy;
4) „ufam” temu, że MEN w odniesieniu do art. 30a KN w roku 2018 pozostanie w miarę przewidywalne.
Sugerowane niżej alternatywne działania proszę oceniać dodatkowo w perspektywie tego, że przez najbliższe miesiące będę publikował sporo komunikatów (wiadomości – będą dostępne głównie poprzez ten serwis, także serwis Szkolenia2018art30a oraz poprzez wysyłane bezpośrednio wiadomości e-mail) - komunikatów dotyczących różnorodnych aktualnych zagadnień z zakresu analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w warunkach obliczeniowych roku 2018 (w szczególności będą udostępniane skrypty szkoleniowe, instrukcje, opisy wybranych zagadnień, zestawienia pytań i odpowiedzi, wybrane prezentacje i dokumenty).
Jeżeli na wszystkie pytania z listy kontrolnej odpowiadacie sobie Państwo „tak” – nie potrzebujecie udziału w szkoleniu; sugeruję bez pośpiechu dokonanie zamówienia Licencji Aplikacji (w zalecanym trybie: Licencja bez zawierania umowy) - http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20; …i proszę pozostawić sobie kwestię ewentualności udziału w jesiennym szkoleniu obserwując pilnie rozwój sytuacji względem pkt 4 z listy kontrolnej.
Alternatywą do powyższej propozycji jest skorzystanie z wersji zalecanych narzędzi z ograniczeniami (są po prostu dostępne – http://art30a.ucoz.pl/index/narzedzia_analizy/0-9; ograniczeń nie ma w generowaniu plików gromadzenia danych oraz w zakresie gromadzenia danych; ograniczenia o losowym charakterze pojawiają się na poziomie analizowania zgromadzonych danych – nie da się w oczekiwanie pełny sposób dokonać docelowej analizy; często będzie się także pojawiał komunikat o braku Licencji); w dowolnym czasie roku 2018 będzie można dokonać zamówienia Licencji Aplikacji (w zalecanym trybie: Licencja bez zawierania umowy) - http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20; …i proszę pozostawić sobie kwestię ewentualności udziału w jesiennym szkoleniu obserwując pilnie rozwój sytuacji względem pkt 4 z listy kontrolnej.
Jeżeli na jedno, dwa lub trzy pytania z listy kontrolnej pada odpowiedź „nie” proszę postąpić jak wyżej.
Jeżeli na wszystkie pytania z listy kontrolnej pada odpowiedź „nie” – pożądany jest udział w szkoleniu jesiennym, ale jednocześnie proszę postąpić jak wyżej.
W każdym innym przypadku, względem różnych innych możliwych okoliczności, pozostaję do dyspozycji – możliwość zorganizowania szkoleń o charakterze wewnętrznym, indywidualne konsultacje i wdrożenia, możliwość przygotowywania odrębnych dedykowanych rozwiązań,…
Ja, korzystając ze wskazanej wyżej listy kontrolnej, odpowiadam na czwarte pytanie „tak”, ale właśnie w cudzysłowie. Zalecane narzędzia wspomagania dokonania analizy będą ewoluowały – głównie w wyniku Państwa spostrzeżeń i propozycji (także reprezentantów podmiotów uprawnionych do czynienia kontroli). Zwracam uwagę na konieczny kierunek ewolucji – dokonując analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli za rok 2018 należy już ewoluować w kierunku roku 2019 – złożenie aktualnej wówczas polityki wyborczej ze zmianami okresów wynagradzania nauczycieli zrodzi „ujmujące” i równie „fascynujące” pogmatwania na poziomie prawa i służebnej wobec tego prawa matematyki połączonej z informatyką…
Krzysztof Sługocki, 26.03.2018
|