Wypowiedź Pani Minister Anny Zalewskiej (z 08 grudnia, w trakcie procedowania rządowych projektów zmian w prawie oświatowym; tu: nagranie audio): "Bardzo dziękuję Panie Przewodniczący, Szanowni Państwo, Po długich dyskusjach ze związkami zawodowymi, szanując pracę zespołu, która ma zająć się kształtem wynagrodzenia, jak również bardzo biurokratycznym, niesprawiedliwym uśrednianiem wynagrodzenia nauczycieli, ale chcąc zakończyć te prace, ze zwykłej uczciwości i politycznej, i obywatelskiej, wnosimy o przywrócenie brzmienia art. 30a i 30b. Wrócimy do tego tematu razem ze związkami, razem z samorządowcami, kiedy ustalimy już wszystkie kwestie dotyczące między innymi wynagrodzenia."
Komisja Edukacji, Nauki i Młodzieży (ENM), Komisja Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej (STR). Rozpatrzenie sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy - Prawo oświatowe (druk nr 1030) oraz komisyjnym projekcie ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty (druk nr 526). Rozpatrzenie sprawozdania Podkomisji nadzwyczajnej o rządowym projekcie ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (druk nr 1031). Transmisja iTV Sejm z 08.12.2016, godz. 11:09 - 21:14. Wypowiedzi dotyczące poprawki odnoszącej się do uchylenia art. 30a i 30b ustawy Karta Nauczyciela: część transmisji pomiędzy znacznikami czasu 18:48:30 - 19:01:40.
...zwykła uczciwość? - ...i polityczna, i obywatelska - uderzająco mało gramotny brak to uczciwości "i politycznej, i obywatelskiej". Nie mieści się w kategoriach bycia uczciwym dokonywanie blankietowej dewastacji prawa wspieranej legislacyjną dywersją. Jest to jednak znacząco wybaczalne, jeżeli dokonujący tych czynności dywersant pojmie to, że nie pojmuje istoty swego zamiaru i w porę się ze swych zamiarów wycofa. Uczciwie - to jest powiedzieć, że się pojęło znaczenie wskazanych faktów, spostrzeżeń i argumentacji (31.10.2016 opublikowałem tekst "A jednak MEN majstruje przy art. 30a - projekt art. 236 na rok 2016"), który w innej formie dotarł do słuchu i oczu MEN; inne podmioty z mego środowiska również wskazywały podobnie stosowną argumentację).
Ciekawość..., czy "Przywracający brzmienie art. 30a", ów "Uczciwy" i Wycofujący się częściowo, Dewastacyjny Dywersant - czy pojmuje komplikację konsekwencji pozostawiania art. 30a w rozumieniu nie wycofywania się z licznych wielu innych zamiarów, które będą kształtować zupełnie inny niż dotychczas kształt obowiązku dokonywania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli? A może na okoliczność realizacji obowiązków wynikających z art. 30a w roku 2017 zostanie w ramach projektowanych blankietowych unormowań wyskrobany jakiś nowy pomysł wykonawczy?
I jeszcze jedno: Szanowna Pani Minister, Nie jest rzeczą wymownie właściwą dla Ministra Edukacji Narodowej używać zwrotu "dodatki wyrównawcze"! Mądry, spójny i racjonalny prawodawca (którego ma Pani zaszczyt reprezentować) nazwał rzecz: "jednorazowe dodatki uzupełniające". Nazwano to tak po to między innymi, aby dać wyraz temu, że nie o "wyrównania jakieś" tu chodzi w rozumieniu "niesprawiedliwego uśredniania wynagrodzenia nauczycieli" (dobrano Pani beznadziejnych doradców). Oczywiście nie zdaje sobie Pani sprawy z tego, ile twórczego wysiłku trzeba, aby nie użyć wobec Pani określenia, którego używano już wobec tych, którzy w ramach swego dyletanctwa i partactwa pozostając, już kilka lat temu doświadczali konsekwencji braku rozróżniania tychże dość ze swej natury elementarnych pojęć...
Szanowni Państwo, Nie wiem dziś, jak rozwikłać problem dokonywania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2017, jeżeli pozostałe projektowane zmiany wejdą w życie! Prawnie, organizacyjnie i algebraicznie będzie to cholernie skomplikowane: nowe "grupy awansu" (czy jak to tam się będzie nazywać), "wygaszanie" etatów nauczycieli, zatrudnianie nauczycieli na innych stanowiskach w ramach KN(?), zmiany organizacji funkcjonowania szkół...
09.12.2016, Krzysztof.Slugocki@gmail.com
|