Art. 30a KN
Niedziela, 2023-01-29, 07:01
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 210
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Grudzień » 7 » Co z nauczycielami początkującymi i inne pytania
20:01
Co z nauczycielami początkującymi i inne pytania

Obecnie najczęściej powtarzającymi się pytaniami są te, które dotyczą gromadzenia danych dotyczących nauczycieli początkujących. Wiele osób zapoznało się już także z projektem rozporządzenia do art. 30a i daje temu wyraz, i albo jest wyrażana postawa: „nic z tego nie rozumiem”, albo wyrażane jest „zdumienie” (to eufemizm), że można na poziomie ministerstwa popełniać (tu napiszę najdelikatniej, jak potrafię) tak daleko idące niepoprawności. Pojawiają się także pytania o szkolenia oraz pytania dotyczące możliwości nabywania aplikacji.

Nauczyciele początkujący

Dane związane z nauczycielami początkującymi należy gromadzić na takich samych zasadach, jak robiono to w ostatnich latach względem wszystkich dotychczasowych grup awansu zawodowego. Kilka miesięcy temu nie było jeszcze wiadome, że zaistnieją nauczyciele początkujący. A gdyby nawet było to wiadome, to uznawano by za rzecz mało prawdopodobną, że takie zmiany w prawie, jakie zaistniały, że zaistnieją od września. Czyli okazało się, że należy obecnie optymalnie wykorzystać to, co jest. Wyrazem tego optymalnego wykorzystania jest to, że od września nie ma już nauczycieli kontraktowych. A jeżeli zaistnieli nauczyciele początkujący, to najczęściej będą to dotychczasowi nauczyciele kontraktowi lub dotychczasowi nauczyciele stażyści, którzy od września byliby nauczycielami kontraktowymi. Czyli wyborem naturalnym, najmniej problematycznym, najmniej kłopotliwym i najmniej pracochłonnym jest wykorzystanie od września arkusza dotyczącego dotychczasowych nauczycieli kontraktowych do gromadzenia danych za nauczycieli początkujących. Oczywiście, o ile zaistnieją przypadki, że nauczycielem początkującym staje się dotychczasowy nauczyciel stażysta lub gdy po prostu zatrudnia się nowych nauczycieli jako nauczycieli początkujących, to po prostu dane dotyczące tych nauczycieli należy od września gromadzić w arkuszu dotyczącym dotychczasowych nauczycieli kontraktowych.

Tak gromadzone dane od września, analizator będzie „widział” jako dane do przeprowadzenia osobnej analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli początkujących.

Na rysunku: nauczyciel N134, do dotychczasowy nauczyciel kontraktowy, który od września jest nauczycielem początkującym; nauczyciel N135 - były nauczyciel stażysta, który teraz jest nauczyciele początkującym; nauczyciel N136 - były nauczyciel kontraktowy, który już jest nauczycielem mianowanym (lub może już zmienił pracę); nauczyciel N136 - to zatrudniony od września nowy nauczyciel (rozpoczyna swą karierę nauczyciela) początkujący.

Projekt rozporządzenia

Nie umiem tymczasem się dowiedzieć, kiedy projekt przekształci się w opublikowane rozporządzenie („moje źródła” milczą – a to oznacza, że coś „interesującego”, w znaczeniu zwrotu „partaczenie na dużą skalę”, dzieje się po stronie MEiN). Poznałem już natomiast kilka różnych opinii podmiotów, do których MEiN zwrócił się o wyrażenie swych opinii o projekcie lub które to podmioty wyraziły swe opinie z własnej inicjatywy. W większości przypadków (z jednym bardzo ważnym wyjątkiem, o którym napisałem w poprzedniej wiadomości) to wypada mi zwrócić się do Państwa o – o ile to możliwe – o jakąkolwiek interwencję w stronę ewentualnie znanych Państwu podmiotów, organizacji, ludzi, którzy takie opinie wyrażają – niech nie zaniżają i tak już niskiego poziomu i niech albo milczą, albo niech nie udają i niech może spróbują przeczytać ów projekt przynajmniej z odrobiną chęci rozumienia, co będą czytać. Zamierzam parę z takich opinii skomentować (gdy już zostaną oficjalnie opublikowane) i nie będę sobie żałował słów ironii, sarkazmu, drwiny, kpiny, a nawet szyderstwa.

Aplikacja

Nabycie aplikacji polega obecnie na skorzystaniu z formularza zamówienia dostępnego pod adresem http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20. Po wypełnieniu formularza, system obsługi po mojej stronie odpowiednio zareaguje (maksymalnie do 24 h) – dokona weryfikacji (często jest potrzebna ingerencja operatora) oraz wygeneruje wszystko to, co będzie potrzebne po Państwa stronie, czyli na wskazane w formularzu adresy poczty elektronicznej otrzymuje Zamawiający wiadomość ze wskazaniem adresów dostępowych do pobrania w pełni funkcjonalnej aplikacji; zostanie w wiadomości w szczególności wskazany kod uaktywnienia licencji (czyli uaktywnienia wszystkich aktualnych funkcjonalności bez ograniczeń). Faktura zostanie wystawiona już przez człowieka w ciągu siedmiu dni od dnia zamówienia z 21-dniowym terminem płatności.

Szkolenia

Obecnie, w ocenie osób o oczekiwaniach związanych z art. 30a, uznano, że wystarczającym pozostaje dostęp do zarejestrowanych bezpłatnych szkoleń, będących kompilacją szkoleń z lat 2020 i 2021 oraz szkoleń studyjnych – pisząc prościej – udostępnione szkolenia są wystarczające i wystarczy dowolnie skorzystać z tych szkoleń (i wcale nie trzeba pewnie korzystać z całości tych szkoleń, lecz z tych fragmentów, które uzna się za potrzebne) w celu osiągnięcia pożądanego stanu wiedzy i umiejętności na rzecz oczekiwanie sprawnego i kompletnego rozumienia tematyki związanej z art. 30a KN oraz posłużenia się aplikacją wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli. Adresy dostępowe do tych szkoleń: https://sites.egocki.pl/online/art30a (szkolenia są bezpłatne i można z nich korzystać dowolnie; korzystanie nie jest zależne od ewentualnego zamówienia aplikacji). Dostępne szkolenia pewnie będzie można uznać po Państwa stronie za wystarczające.

Dodatkowo najprawdopodobniej w okresie przełomu grudnia i stycznia (jest to zależne od tego, kiedy zostanie opublikowane rozporządzenie) będą dostępne nie tyle szkolenia, ile nieodpłatne krótkie powtarzalne i tematyczne konsultacje – czyli na stronie internetowej http://art30a.ucoz.pl/ będzie ogłoszony ze stosownym wyprzedzeniem terminarz tych konsultacji ze wskazaniem adresu dostępowego do wzięcia udziału w danej sesji (prezentacja, dyskusja i wspólna analiza wybranych zagadnień). Szczegóły pewnie zostaną opublikowane już wkrótce.

Aktualizacja dla tych, którzy już nabyli aplikację

Tak, będzie na pewno – kiedy już MEiN raczy opublikować rozporządzenie.


Krzysztof Sługocki, 07.12.2022

Wyświetleń: 318 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Grudzień 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2023
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz