Art. 30a KN
Czwartek, 2024-04-25, 07:51
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2018 » Styczeń » 3 » Kilka sygnalizowanych aktualnych „problemików”
15:43
Kilka sygnalizowanych aktualnych „problemików”

W tym gorącym okresie otrzymuję przesadnie (?) dużo pytań (i to nie tylko od użytkowników Aplikacji, i to nie tylko z zakresu tematyki związanej z art. 30a). W odniesieniu do analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli i działania Aplikacji kilka pytań się powtarzało. Dotyczyły one następujących zagadnień:

1.    Wprowadzanie informacji o okresach nieprowadzenia zajęć.
2.    Nauczyciel ma okres nieprowadzenia zajęć trwający część dnia.
3.    Kod TERYT.

Poniżej opis (mam nadzieję, że oczekiwanie i wystarczająco komunikatywny) poradzenia sobie z sygnalizowanymi "problemikami". Pełny opis wraz z ilustracjami jest dostępny pod adresem: egocki.pl/art30a/UmLic2017/problemik07.pdf

 

1.    Wprowadzanie informacji o okresach nieprowadzenia zajęć

Przykładowa informacja jaką otrzymuję: „…nie mogę wpisać daty nieobecności…”

Istotą rzeczy jest tu to, że w pliku gromadzenia danych [awn*.xlsx] w ramach systemu kontroli błędów „pilnowane” jest aby pola [od] oraz [do] (arkusze [n*] w plikach gromadzenia danych) były wypełniane tylko datami okresów z roku podlegającego analizie (tu: 2017). Czyli jeżeli na przykład okres nieprowadzenia zajęć trwa od 20 grudnia 2016 roku do 16 stycznia 2017 roku, to w polu [od] należy wprowadzić datę: 01-01; w polu [do] – datę: 01-16, ale… Natura standardu Excel’a w tym przypadku jest taka, że jeżeli przykładowe daty będą wprowadzane do arkusza gromadzenia danych już w roku następnym (tu: 2018), to w polu [od] należy wprowadzić datę: 2017-01-01; w polu [do] – datę: 2017-01-16. To, czy znakiem rozdzielającym będzie „-”, czy może „/”, czy też może inny znak – zależne jest od stosowanego środowiska (wersja i indywidualne ustawienia Excel’a; wersja i indywidualne ustawienia Windows’a; typ, wersja i indywidualne ustawienia systemu bezpieczeństwa). Istotą tej uwagi jest to, że w roku kolejnym, po roku za który jest dokonywana analiza należy daty wprowadzać podając także numer roku…
 

2.    Nauczyciel ma okres nieprowadzenia zajęć trwający część dnia
Przykładowa informacja jaką otrzymuję: „…nauczyciel nie był obecny przez część dnia… - …jak go uwzględnić w nieobecnościach? …”

Przykład: nauczyciel ma okres nieprowadzenia zajęć („nieobecność”) 13 marca 2017 roku, ale nie jest to cały dzień, lecz są to dwie godziny (w tym dniu okres prowadzenia zajęć wynosi na przykład osiem godzin, czyli owe dwie godziny stanowią okres nieprowadzenia zajęć równy 0,25); kluczową jest tu przyczyna nieprowadzenia zajęć przez te dwie godziny – jest ważna w zakresie odpowiedzi na pytanie: czy nauczyciel za ten okres otrzymał wynagrodzenia, które spełnia warunki kwalifikowania tego wynagrodzenia jako wydatku ponoszonego na wynagrodzenie nauczyciela? Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, to ów okres nieprowadzenia zajęć (w znaczeniu pragmatyki gromadzenia danych ze względu na poprawność wyliczeń) najlepiej w ogóle pominąć (lub wprowadzić z typem „1”; w polu [od]: 2017-03-13, w polu [do]: 2017-03-13; typ „1” sprawi, że ów okres będzie pominięty w analizie, czyli stanie się to samo, co będzie konsekwencją pominięcia wpisywania informacji o tym okresie.

Jeżeli jednak odpowiedź na wskazane pytanie brzmi „nie” – należy:
- prowadzić informację o okresie z typem „1”; w polu [od]: 2017-03-13, w polu [do]: 2017-03-13; typ „1” sprawi, że ów okres będzie pominięty w analizie, ale z tego okresu nie mogą być pominięte owe dwie godziny…
- te dwie godziny trzeba uwzględnić poprzez przeliczenie etatu:
- jeżeli stosowaną metodą obliczania struktury zatrudnienia jest metoda „dni roboczych”, to w opisywanym tu przykładzie… (przeliczony etat) =1-1*0,25/23=0,98913, czyli w marcu jako etat należy wpisać w liczniku etatu [99], w mianowniku etatu [100] lub można użyć kalkulatora przeliczenia etatu (pomocnik 1)…
  ...(w wyniku zastosowania kalkulatora) w liczniku etatu [91], w mianowniku etatu [92]
…lub można użyć kalkulatora zewnętrznego (zawartego w pliku [Euklides.xlsx])…

 

3.    Kod TERYT

W pliku Analizatora (w wersji 1231) w arkuszu [Spraw]:

…można wpisać kod TERYT; nie należy wpisywać kodu w polu (z białym tłem) [kod TERYT], lecz kolejne elementy kodu należy wpisywać do pól z niebieskim tłem...

…kod, który się pojawi (w polu z białym tłem) zawiera osiem cyfr – a cyfr powinno być siedem, tak jak widoczne jest to w polach z niebieskim tłem; wszystko jest Ok…; po wygenerowaniu MEN’owskiego arkusza sprawozdania będzie widoczne tylko to, co tam ma być widoczne…

…„problemik” polega tylko na tym, że wprowadzono (po mojej stronie i w testach rzecz nie została zauważona) niewłaściwy format kodu; jest: =TEKST(D10;"00")&TEKST(E10;"00")&TEKST(F10;"00")&TEKST(G10;"00"), a być powinno: =TEKST(D10;"00")&TEKST(E10;"00")&TEKST(F10;"00")&TEKST(G10;"0") – nie należy chcieć tego zmieniać (szkoda „amunicji”…)

Ważne jest natomiast, aby w polu [nazwa pliku sprawozdania:] była widoczna nazwa [sprawozdanie-art30a_2017.xlsx] (proszę szczególnie zwrócić uwagę na owo „XLSX”) oraz aby właściwy tu plik był zawarty w bieżącym folderze Aplikacji; plik jest gotowy do pobrania pod adresem: egocki.pl/art30a/UmLic2017/sprawozdanie-art30a_2017.xlsx


Krzysztof Sługocki, 03.01.2018

Wyświetleń: 841 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2018  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz