Dziewięć pytań konkursowych. Spośród Uczestników, którzy udzielą poprawnej odpowiedzi na co najmniej cztery pytania (nie da się udzielić poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania), zostanie wylosowany Nabywca (bez żadnych przyszłych zobowiązań – zwłaszcza finansowych) Aplikacji adekwatnej dla przeprowadzania analizy za rok 2021. Pytania zaczerpnięto z przebogatej kolekcji pytań jakie już otrzymałem pomiędzy 14 grudnia 2020 a 07 stycznia 2021.
Jednym z Nabywców (bez żadnych przyszłych zobowiązań – zwłaszcza finansowych) Aplikacji adekwatnej dla roku 2021 jest już Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Rzezawie – w podzięce za celność propozycji wzbogacenia Aplikacji o nowe funkcjonalności.
Aplikacja adekwatna dla roku 2021 będzie udostępniania od 15 lutego.
W konkursie mogą także brać udział osoby, które zadawały pojedyncze pytania (i nawet uzyskały odpowiedzi). Odpowiedzi można przysyłać do 16 stycznia (włącznie). Wylosowany Nabywca przyszłej Aplikacji (2021) zostanie ogłoszony 17 stycznia.
Pytania konkursowe :
(1) Stosuję metodę obliczania struktury zatrudnienia określaną jako „metodę dni roboczych”. W grudniu aplikacja wykazuje, że dni roboczych jest 22. Zgodnie z ustawą KP w grudniu 2020 roku jest 21 dni roboczych („jeden dzień za 25 grudnia”). Sprawdzam „ręcznie” wyliczone w analizatorze grudniowe struktury zatrudnienia – i wychodzą mi inne wartości. Co zrobić, aby w analizatorze zostały policzone takie wartości, jakie mi wychodzą z ręcznego policzenia?
(2) Nauczyciel od stycznia do grudnia ma wymiar etatu 12,5/20, czyli jest to 0,63; w analizatorze są wyliczane błędne wartości 0,62. Jak to poprawić?
(3) Nauczyciel zmarł 06 stycznia 2020 roku. Za okres od 01.01.2020 do 06.01.2020 wypłacono mu świadczenie rehabilitacyjne płatne z ZUS, więc oznaczyłam ten okres jako okres nieprowadzenia zajęć z typem [3]; okres od 07.01.2020 do 31.01.2020 oznaczyłam typem [2]. Struktura zatrudnienia dla tego nauczyciela w styczniu została wyliczona w analizatorze jako wartość ujemna -0,10; a miesięczna osobista stawka wynagrodzenia zasadniczego (także ujemna) -399,88 zł. Zostawić to, czy poprawić, a jeśli poprawić to jak?
(4) Nauczycielka zmarła 21 stycznia 2020 roku. Czy uwzględnić tę nauczycielkę w analizie? Jeśli tak – w tej grupie awansu zawodowego wychodzą jednorazowe dodatki uzupełniające – co zrobić z tym jednorazowym dodatkiem uzupełniającym wyliczanym dla tej zmarłej w styczniu nauczycieli?
(5) Jak potraktować okres nieprowadzenia zajęć dla nauczyciela który jest zawieszony w pełnieniu obowiązków (w rozumieniu art. 85u ust. 1 i 2 Karty Nauczyciela)?
(6) Nauczycielka mianowana z dniem 31 sierpnia przestała być w stanie zatrudnienia. Nauczycielka ta zmarła 6 września (COVID). W grupie mianowanych wychodzą jednorazowe dodatki uzupełniające – co zrobić z jednorazowym dodatkiem uzupełniającym wyliczanym dla tej nauczycielki?
(7) W marcu w związku z pandemią nauczyciele mieli okres nieprowadzenia zajęć – jakim typem oznaczyć ten okres?
(8) Wynagrodzenie nauczyciela w miesiącu maju wynosi -68,25 zł (jest ujemne); jak wprowadzić dane na minus do analizatora?
(9) 500 zł dla nauczycieli na sprzęt do nauki zdalnej – czy należy to ująć jako wydatek w analizie?
Krzysztof Sługocki, 07.01.2020 |