Okazuje się, że w tym kluczowym okresie realizacji obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela, najbardziej pożądanymi czynnościami są te, dzięki którym można przyjąć, że dane, na potrzebę przeprowadzania analizy, są prawidłowe i są prawidłowo zgromadzone. Ciekawostką jest to, że w minionych latach nie zauważałem takiej presji na ten etap analizy.
Jedną z części zrealizowanych już szkoleń (online) z zakresu praktycznych aspektów korzystania z narzędzi wspomagania przeprowadzania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli był webinar dotyczący właśnie kontroli poprawności gromadzenia danych, typowych uszkodzeń w plikach gromadzenia danych i ich możliwych przyczyn oraz ewentualnej naprawy plików gromadzenia danych. Zarejestrowany webinar dotyczący tego zakresu (oznaczony symbolem [4/7] jest dostępny - https://sites.egocki.pl/webinary/art30a.
Wszyscy gromadzący dane dysponują lub mogą dysponować następującymi narzędziami kontroli poprawności gromadzenia danych (narzędzia są bardzo proste w użytkowaniu – w efekcie „sugerują”, w których miejscach może być coś nie tak…):
(1) „agresywny” analizator kontroli poprawności zgromadzonych danych - https://egocki.pl/art30a/UmLic2020/AgrX.xlsm;
(2) „łagodny” analizator kontroli poprawności zgromadzonych danych (dla Użytkowników Excel’a) - https://egocki.pl/art30a/UmLic2020/sprAWNX.xlsm;
(3) „łagodny” analizator kontroli poprawności zgromadzonych danych (dla osób nie będących Użytkownikiem Excel’a) - https://egocki.pl/art30a/UmLic2020/sprAWN.xlsx;
Użytkownicy pliku Analizatora mogą także korzystać z arkusza [Pulpit] (ewentualna naprawa plików gromadzenia danych) lub z arkuszy raportowań (w szczególności z raportu [RWR2]).
Krzysztof Sługocki, 08.01.2021 |