Art. 30a KN
Poniedziałek, 2025-06-23, 15:06
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 228
Statystyki

Ogółem online: 4
Gości: 4
Użytkowników: 0
Główna » 2023 » Styczeń » 12 » Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”?
20:14
Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”?

W rozporządzeniu w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w części zatytułowanej „Objaśnienia” do Załącznika nr 4 (WZÓR Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2022 r.) jest napisane, że: „Pola w poszczególnych kolumnach uzupełnia się po dokonaniu obliczeń według podanej niżej metodologii. Wszystkie dane i wyniki obliczeń wpisuje się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia wykonuje się na danych z taką samą dokładnością.”

Czego dotyczy ten zapis? Dotyczy „poszczególnych kolumn” zawartych w tabeli sprawozdania (proszę co do tego nie mieć żadnych wątpliwości).

Niech struktura zatrudnienia dla pewnego nauczyciela w okresie czterech miesięcy będzie równa:
(1) 0,985; 0,946; 0,743; 0,264 – średnia jest równa: 0,7345 – ale do tabeli sprawozdania należy rzecz zaokrąglić, czyli w tabeli sprawozdania będzie: 0,73 (czyli tu się pojawi tylko jedno zaokrąglanie).
Ale
(2) Można przecież najpierw te cztery policzone struktury zaokrąglić: 0,99; 0,95; 0,74; 0,26 – i potem policzyć średnią: 0,735 – ale do tabeli sprawozdania należy rzecz zaokrąglić, czyli w tabeli sprawozdania będzie: 0,74 (tu się pojawia pięć zaokrągleń).

Teraz policzmy iloczyn średniego wynagrodzenia (6795,97) i liczby średniej wpisanej do sprawozdania (S * N * 4):
(1) 19844,23
(2) 20116,07

Niech wydatek (W) poniesiony na wynagrodzenie będzie równy 19200,00; policzmy różnicę (R = W – S * N * 4):
(1) -644,23
(2) -916,07

Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”? „Ciekawszym” pytaniem jest pytanie o to, którym sposobem liczyć – (1), czy (2)? Jednak „najciekawszym” pytaniem jest, którym sposobem będzie ktoś sprawdzał owe obliczenia i co będzie, jeżeli wybierze inny sposób niż ten, który został wybrany na potrzebę wypełnienia tabeli sprawozdania (i może będzie wtedy się czuł uprawnionym do stwierdzenia, że jest tu coś źle policzone)?

„Najciekawszym” pytaniem jest pytanie o to – a jak liczy analizator zalecanej tu aplikacji?
Odpowiedź
A, tak liczy, żeby było dobrze policzone! Choć w roku (za rok) 2022, czyli w roku zlekceważenia przez MEiN fundamentalnej zasady prawa lex retro non agit (prawo nie działa wstecz) oraz zaprojektowania tego, że w jednym okresie obowiązywania jednej kwoty średniego wynagrodzenia będą dwa okresy analityczne, czyli mijania się z art. 30a (jeżeli można dwa, to czemu nie trzy lub cztery), oraz paru jeszcze innych pogmatwań, niejasności i pogłębiających się uznaniowości – dobrze policzone należy wyczuwać jako „dobrze policzone”.


Krzysztof Sługocki, 12.01.2022

Wyświetleń: 351 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2023  »
Pn Wt Śr Czw Pt Sob Nie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu analiza wydatków wersja demonstracyjna art. 30a jdu narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń analizator Analiza2014 kalkulator Euklidesa karta nauczyciela wydatki analiza AWN2014 Kn Sługocki Krzysztof Sługocki szkolenia Transylmania 2009 DVDRip XviD-VoMiT jednorazowe dodatki uzupełniające v10.0.0.712 jednorazowy dodatek uzupełniający wydatki poniesione na wynagrodzenia analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania wzorzec formularza sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip їх функцій szkolenie osobista stawka wynagrodzenia zasad JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy Дом с лилиями скачать торрент eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com Analiza 2015 arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowe sio nowy sio Sio system informacji oświatowej awn jdu2015 art30aKN eGocki formularz sprawozdania konferencje Newsletter program szkolenia Analiza2015 wzór formularza sprawozdania 1.6.5.6128 zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o art. 236 sprawozdanie Analiza2017 1000 zł na start aplikacja program analiza 2020 2020 analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2025
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz