Art. 30a KN
Piątek, 2024-03-29, 11:50
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 223
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2023 » Styczeń » 12 » Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”?
20:14
Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”?

W rozporządzeniu w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w części zatytułowanej „Objaśnienia” do Załącznika nr 4 (WZÓR Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2022 r.) jest napisane, że: „Pola w poszczególnych kolumnach uzupełnia się po dokonaniu obliczeń według podanej niżej metodologii. Wszystkie dane i wyniki obliczeń wpisuje się z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia wykonuje się na danych z taką samą dokładnością.”

Czego dotyczy ten zapis? Dotyczy „poszczególnych kolumn” zawartych w tabeli sprawozdania (proszę co do tego nie mieć żadnych wątpliwości).

Niech struktura zatrudnienia dla pewnego nauczyciela w okresie czterech miesięcy będzie równa:
(1) 0,985; 0,946; 0,743; 0,264 – średnia jest równa: 0,7345 – ale do tabeli sprawozdania należy rzecz zaokrąglić, czyli w tabeli sprawozdania będzie: 0,73 (czyli tu się pojawi tylko jedno zaokrąglanie).
Ale
(2) Można przecież najpierw te cztery policzone struktury zaokrąglić: 0,99; 0,95; 0,74; 0,26 – i potem policzyć średnią: 0,735 – ale do tabeli sprawozdania należy rzecz zaokrąglić, czyli w tabeli sprawozdania będzie: 0,74 (tu się pojawia pięć zaokrągleń).

Teraz policzmy iloczyn średniego wynagrodzenia (6795,97) i liczby średniej wpisanej do sprawozdania (S * N * 4):
(1) 19844,23
(2) 20116,07

Niech wydatek (W) poniesiony na wynagrodzenie będzie równy 19200,00; policzmy różnicę (R = W – S * N * 4):
(1) -644,23
(2) -916,07

Który wynik jest „poprawny”, a może „poprawniejszy”? „Ciekawszym” pytaniem jest pytanie o to, którym sposobem liczyć – (1), czy (2)? Jednak „najciekawszym” pytaniem jest, którym sposobem będzie ktoś sprawdzał owe obliczenia i co będzie, jeżeli wybierze inny sposób niż ten, który został wybrany na potrzebę wypełnienia tabeli sprawozdania (i może będzie wtedy się czuł uprawnionym do stwierdzenia, że jest tu coś źle policzone)?

„Najciekawszym” pytaniem jest pytanie o to – a jak liczy analizator zalecanej tu aplikacji?
Odpowiedź
A, tak liczy, żeby było dobrze policzone! Choć w roku (za rok) 2022, czyli w roku zlekceważenia przez MEiN fundamentalnej zasady prawa lex retro non agit (prawo nie działa wstecz) oraz zaprojektowania tego, że w jednym okresie obowiązywania jednej kwoty średniego wynagrodzenia będą dwa okresy analityczne, czyli mijania się z art. 30a (jeżeli można dwa, to czemu nie trzy lub cztery), oraz paru jeszcze innych pogmatwań, niejasności i pogłębiających się uznaniowości – dobrze policzone należy wyczuwać jako „dobrze policzone”.


Krzysztof Sługocki, 12.01.2022

Wyświetleń: 222 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2023  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz