Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 13:23
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 2
Gości: 2
Użytkowników: 0
Główna » 2021 » Sierpień » 17 » Najnowszy katalog zapowiedzi pana Czarnka
13:11
Najnowszy katalog zapowiedzi pana Czarnka

Zapowiada w wywiadzie dla „Polski Times”.

Można do tego podejść tak (i już wiem, że proponuję zbyt wiele): przeczytać wywiad (powoli i ze zrozumieniem) i potem zadać sobie pytanie: i co takiego pan minister zapowiedział – a zwłaszcza w zakresie wątku tu (czyli w serwisie tego dotyczącym) latami analizowanego, czyli obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela? …i taka pustka pustaka wtedy w głowie się pojawia. Bo – wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi dają się streścić w słowach pana ministra: „plany są ambitne”, „chcemy rozmawiać o propozycjach kierunkowych” a „rozwiązania legislacyjne są już w części gotowe”.

A „co z zarobkami nauczycieli”? – pyta pan redaktor.

Główna treść odpowiedzi, umieszczona w perswazyjnym kontekście, brzmi: „nauczyciele są najlepiej opłacaną grupą zawodową” i jednocześnie dla kontrastu (czyli wzmocnienia przekazu) – „żeby to była podwyżka kilkudziesięciu procentowa” (pisownia oryginalna).

Czyli „kilkadziesiąt procent” podwyżki dla nauczycieli! – No, trzydzieści lub czterdzieści, to tyle, co „kilkadzieści”; a pięćdziesiąt i sześćdziesiąt na przykład, to już „kilkadziesiąt”…
Plany istotnie są ambitne – jest to jednak rodzaj ambicji ambiwalentnej i taki rodzaj ambicji jest zwykle wyrażany wobec osób, które traktujemy lekceważąco, choć bardzo staramy się wykazać coś dokładnie przeciwnego.

Tak, żadnych propozycji nie ma (charakter ambicji wyklucza fakt istnienia realnych propozycji) i oczywistą jest kwestią, że nie daje się zrealizować propozycji, których nie ma, ale z pewnością można chcieć o nich rozmawiać. A propozycja kierunkowa, to taka propozycja, której w swej istocie nie ma, ale o której chce się rozmawiać jakby była, no dlatego właśnie, że jej nie ma. Trudno wtedy, co prawda, nawet rozmawiać, ale wtedy winą za brak rozmowy obarcza się rozmówcę, że nie chce rozmawiać (o czymś, czego nie ma). Ale my przecież „chcemy rozmawiać” – ale o czym? No, o „propozycjach kierunkowych”.

Rozwiązania legislacyjne w części gotowe, to są rozwiązania, które nie są gotowe, ale mieszczą się na pewno w przestrzeni „kierunkowej propozycji” częściowych rozwiązań legislacyjnych i „ambitnych planów”.

Reszta wywiadu – to rodzaj ględzenia. A że ględzącym jest minister, to ględzenie nadaje się do druku. Jestem z całą pewnością jednym z nielicznych, który to w całości (i powoli) przeczytał. A wiadomo przecież, że słowo wydrukowane, to więcej niż tylko słowo, a i intencje Słowotwórcy jak i Drukarza daje się wtedy - jako i tu - rozpoznawać.

Czyli jakie są zapowiedzi w ogóle względem nauczycieli, a względem art. 30a w szczególności? Odpowiedź: „ambitne i kierunkowe”, a „rozwiązania legislacyjne” to już nawet „w części gotowe” i to takie, że w efekcie „najlepiej opłacana grupa zawodowa” będzie opłacana do „kilkudziesięciu procent” więcej – na co oczywiście żadne inne grupy zawodowe się nie zgodzą. Czyli wyjdzie na to, że „chcieliśmy, żeby było tak pięknie inaczej”, ale musi zostać tak, jak było, bo „niektóre związki zawodowe zbojkotowali i wyszli”.


Krzysztof Sługocki, 17.08.2021

Wyświetleń: 424 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Sierpień 2021  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz