Art. 30a KN
Piątek, 2022-12-02, 23:00
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Grudzień » 30 » No to się zaczyna
14:50
No to się zaczyna

Do wskazania tej tu kwestii zainspirował mnie pewien „ciekawy” przypadek. A otrzymuję teraz bardzo dużo wiadomości o bardzo wielu „ciekawych” przypadkach i zaczyna mi już brakować czasu na udzielanie odpowiedzi.

Załóżmy, że istnieje nauczyciel dyplomowany, który w całym okresie roku 2020 jest w stanie zatrudnienia z wymiarem etatu 12,5/20.

Poniżej obraz tego, jak zgromadzono (poprawnie) dane dotyczące tego nauczyciela (wraz z danymi dotyczącymi wydatków poniesionych na wynagrodzenia).

 

Następnie po zgromadzeniu danych dokonano analizy – poniżej widoczny fragment arkusza z wyliczonymi danymi tu dotyczącymi wyliczonych wartości miesięcznych struktur zatrudnienia. I dalej wyliczona różnica oraz kwota jednorazowego dodatku uzupełniającego (w tym przykładzie jest tylko jeden nauczyciel).

Ale…

Oto większość z czytelników jest gotowa „pójść w zaparte niemal”, że przecież 12,5/20 = 0,625
czyli skoro rzecz ma być tu zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku, to będzie to przecież 0,63 – czyli wyliczane (wyżej) w aplikacji 0,62 jest błędne (aplikacja źle działa!?).

Ok…

W pliku analizatora w arkuszu [DanPar] jest możliwość wyboru „algorytmu zaokrąglania”. Domyślnym jest „zalecany gaussowski/bankierski”. Przestawny go teraz na „standardowy/szkolny”…
…i dokonajmy ponownej analizy…

O!?

Wcześniej „różnica” wyszła: -10 203,49 a teraz jest równa: -10 955,16

Który wynik jest poprawny? Który wynik jest „sensowniejszy” z perspektywy „interesu nauczycieli”, a który jest „sensowniejszy” z perspektywy „interesu jednostki samorządu terytorialnego”? Którego algorytmu zaokrąglania używać i co to w ogóle jest „zaokrąglanie gaussowskie”? Czy w szkole Czytelniku poznałeś „zaokrąglanie gaussowskie”, czy może tylko „szkolne”? Jakie jeszcze masz tu pytania i jakie są odpowiedzi na te wszystkie pytania – muszę Cię zostawić z tymi pytaniami, ale zawsze mogę Ci pomóc.

Ta aplikacja (ten program) - zapewniam - liczy dobrze i oferuje pewne możliwości w zależności od tego „czyj interes” w ramach przeprowadzania analizy wydatków chcesz lub musisz reprezentować.


Krzysztof Sługocki, 30.12.2020

Wyświetleń: 218 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Grudzień 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz