Odpowiedź: chodzi oczywiście o dokonanie analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w unikalnych warunkach obliczeniowych roku 2019. Ale co to znaczy?
Udostępniam kompletne opracowanie dotyczące odpowiedzi na zadane w tytule pytanie. Celem zawartych tam treści jest wyjaśnienie zawiłości art. 30a na tle warunków obliczeniowych roku 2019 (warunków odmiennych od tych jakie były od początku istnienia tej problematyki) ze wskazaniem tego, że odpowiedź na pytanie zawarte w tytule staje się znacznie prostsza, jeżeli w ramach udzielania odpowiedzi można dysponować adekwatnym do problemu narzędziem. Czyli odpowiedź na pytanie zostanie tu owszem udzielona i przy okazji będzie promowane pomocne i skuteczne narzędzie dokonania tejże analizy. Dodatkowo w intencji autora tekst zawarty w udostępnianej publikacji miał być napisany z pewnym dystansem do problemu oraz z właściwym dla poruszanej tu tematyki „poczuciem humoru” – a dystans do „głupot” wpisanych w art. 30a jest wielce pożądany (takie tam jest właśnie „poczucie humoru”).
Publikacja jest dostępna pod adresem https://egocki.pl/art30a/ocochodziwart30a.pdf
Odpowiedź brzmiąca, że chodzi o dokonanie analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli ma kilka „tajemniczych” dla 2019 roku aspektów. Wynagrodzenie nauczyciela zostało zdefiniowane w art. 30a ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela – w roku 2019 pojęcie wynagrodzenia zostało zmienione w konsekwencji zmiany tej ustawy. Wydatek poniesiony na wynagrodzenie nie jest tym samym, czym jest wynagrodzenie. Czyli analiza wydatków na wynagrodzenia nie jest równoznaczna z analizą wynagrodzeń nauczycieli. Oto pierwszy cień udzielanej odpowiedzi – co nie jest przedmiotem art. 30a? Nie chodzi tu o analizę wynagrodzeń nauczycieli.
Odpowiedź ma znacznie więcej cieni, odcieni a nawet mrocznych stron. A i pośmiać się jest także z czego. Daje się także udzielić mocno sensownej odpowiedzi na zadane w tytule pytanie.
Krzysztof Sługocki, 21.09.2019 |