Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 11:15
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 9
Gości: 9
Użytkowników: 0
Główna » 2017 » Styczeń » 12 » O powtarzających się ciągle tych samych problemach
19:53
O powtarzających się ciągle tych samych problemach

Skala korzystania z proponowanych poprzez ten serwis narzędzi i różnych deklarowanych i sugerowanych oczekiwań z tymi narzędziami związanych - zaczyna być na granicach moich aktualnych możliwości. Poniżej przedstawiam treść typowego raportu (dedykowanej wiadomości) czynionego po mojej stronie w ramach negocjowanych warunków świadczenia pomocy. Jego typowość polega głównie na tym, że najczęściej powtarzają się te same lub bardzo analogiczne problemy. Powtarzam, że warunkiem i gwarantem osiągnięcia poprawnej analizy jest stosowanie aktualnej wersji analizatora [Analiza2016_w1230.xlsm] (;)).

"Dołączone przez Panią pliki obarczone są wadą uszkodzenia struktury w wyniku zastosowania oprogramowania typu "open..." w najprawdopodobniej mocno już nieaktualnej wersji. Uznałem jednak, że skoro przecież wiem jak rzecz naprawić - to jednak prościej będzie z Pani perspektywy, jeśli owe pliki po prostu naprawię... rozumiem sugestię, że po Pani stronie jest to raczej trudne do oczekiwanie skutecznego uczynienia. Rozumiem także, że w swych nieporadnych wytłumaczeniach mogę pozostawać w niektórych aspektach raczej mało komunikatywny...

Poniżej wskazałem adres umożliwiający pobranie oczekiwanych przez Panią plików (wszystko jest już naprawione, sprawdzone, zraportowane, gotowe i Ok - łącznie z arkuszem sprawozdania).

http://egocki.pl/art30a/***.zip

W moim uznaniu rzecz wygląda typowo; z mojej perspektywy (po usunięciu wad) zgromadzone dane nie budzą wątpliwości; narzędzia analizatora nie sugerują nieprawidłowości (co sama Pani może sprawdzić - zalecam "przestudiowanie" raportów [RW], [RWR], [RWR2], [RS]).

Proszę uzupełnić arkusz sprawozdania (plik [sprawozdanie-art30a_2016-1.xls] MEN'owski; chodzi o wpisanie nr TERYT itd.); ...wygląda na to, że Pani JST prowadzi wysoce właściwą politykę zatrudniania i wynagradzania nauczycieli (czego dowodzi w szczególności raport [RWR2]); wygląda jednak i na to, że może nie wystarczyć pracy dla wszystkich nauczycieli gimnazjów, chyba że odbierze się nauczycielom szkół podstawowych znaczącą część w szczególności nadgodzin, co jednak w konsekwencji będzie skutkować dużymi jednorazowymi dodatkami uzupełniającymi w roku 2018 wypłacanymi za rok 2017; dylemacik zatem będzie na przykład taki: albo nastawienie na odprawy dla zwalnianych nauczycieli, albo przyszłe jednorazowe dodatki uzupełniające - pisząc najkrócej zmiana ustroju oświatowego w Pani JST wyraźnie popsuje najprawdopodobniej latami wypracowane znakomite standardy polityki zatrudniania i wynagradzania nauczycieli... - dotrzymanie obietnicy pani Minister: "nauczyciele nie stracą pracy" - będzie kosztowne...

W arkuszach analizy zauważy Pani w czterech przypadkach (sygnalizowanych "różowym wrednym kolorem") "egzotyczne" wartości wyliczonych struktur zatrudnienia; proszę je takimi pozostawić - są konsekwencją przyjętej (zgodnej z prawem) metodologii liczenia (zauważam, że przyjęta metodologia liczenia jest spójna i konsekwentna dla danej tu JST); poniżej dowody poprawności owych czterech wartości "egzotycznych", wyprowadzone w oparciu o zgromadzone dane źródłowe w odpowiednich plikach gromadzenia danych (wynik działania po mojej stronie "agresywnego analizatora" w zakresie wykrywania błędów...):

[gr.awansu].[plik].nauczyciel.miesiąc = obliczenie struktury na podstawie zgromadzonych danych
[a_NS].[zwn4].BUM.10 =24/24*(1-12/30-13/21)=-0,01905=~-0,02
[a_NK].[zwn13].KAG3.10 =25/25*(1-9/30-16/21)=-0,0619=~-0,06
[a_NK].[zwn2].HAJ.11 =24/25*(1-28/30-2/20)=-0,032=~-0,03
[a_NM].[zwn11].BMA.02=25/25*(1-5/21-24/30)=-0,0381=~-0,04

"Durne" konsekwencje owych czterech przypadków (np. to, że osobista stawka wynagrodzenia zasadniczego w pewnym miesiącu dla danego nauczyciela wychodzi ze znakiem minus), z racji dodatnich wartości różnic w każdej z grup awansu zawodowego, nie mają żadnego znaczenia dla stwierdzania całkowitej poprawności wyników dokonanej analizy.

Jeśli dobrze zrozumiałem: kadry i płace nauczycieli obsługuje jeden ośrodek (trochę to widać po spójnym charakterze gromadzenia danych); bardzo pożądaną rzeczą jest aby co najmniej jeden komputer w tym ośrodku był wyposażony w możliwie najnowszą i najbardziej aktualną wersję arkusza kalkulacyjnego MS Excel (staje się to coraz bardziej oczekiwane i konieczne po każdej ze stron); pozostałe komputery można wyposażyć w szczególności w darmowe odpowiedniki MS Excel, ale koniecznie właściwie i regularnie konserwowane i aktualizowane - owe odpowiedniki mają swoje zdecydowane zalety, ale także i wady (w prostych zastosowaniach znakomicie zastępują MS Excel; w zastosowaniach zaawansowanych nie są w stanie skutecznie zastąpić MS Excel; dynamicznie przybywa konieczności korzystania z coraz bardziej zaawansowanych zastosowań). Doradzam także zadbanie o właściwy poziom wiedzy i umiejętności przynajmniej wybranych pracowników z zakresu zaawansowanych zastosowań arkusza kalkulacyjnego. Poniżej wskazuję przydatne adresy w sztuce dbania o właściwą kondycję odpowiedników MS Excel (obecnie powszechnie uznaje się, że albo to będzie LibreOffice, albo Apache OpenOffice, raczej ze wskazaniem na ten pierwszy...):

LibreOffice
https://www.documentfoundation.org/
http://www.libreoffice.org/
http://www.dobreprogramy.pl/LibreOffice,Program,Windows,21562.html

Apache OpenOffice
https://www.apache.org/
http://openoffice.apache.org/
http://www.dobreprogramy.pl/Apache-OpenOffice,Program,Windows,12754.html

Jeżeli w jakimś akapicie wyżej pozostaję raczej mało komunikatywny - pozostaję do dyspozycji w ramach innej formy kontaktu.

Z poważaniem,

Krzysztof Sługocki"

Wyświetleń: 609 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2017  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz