Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 10:50
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 6
Gości: 6
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Sierpień » 25 » „Podwyżki” wynagrodzeń zrównoważą poziom inflacji
16:54
„Podwyżki” wynagrodzeń zrównoważą poziom inflacji

Jestem cały czas pod wrażeniem konferencji prasowej z 23 sierpnia. Podziwiam — i z końcem tego tekstu wyjdzie samo na to, co podziwiam. Pan minister raczył powiedzieć 23 sierpnia coś w rodzaju, że „podwyżki” wynagrodzeń nauczycieli w tym roku zrównoważą poziom inflacji. Nie jest trudną rzeczą policzyć (ze siedem minut aż trzeba na to liczenie), że z perspektywy końca roku faktyczna podwyżka wynagrodzeń nauczycieli będzie równa:
dla nauczycieli stażystów (początkujących): 9,9%;
dla nauczycieli kontraktowych (początkujących): 5,8%
dla nauczycieli mianowanych: 2,9%
dla nauczycieli dyplomowanych: 2,9%

Konferencja z 23 sierpnia (https://www.youtube.com/watch?v=qDrWYa7FmXE).

Jeżeli inflacja się zatrzyma do końca roku na poziomie z sierpnia 15,6%, to dla faktycznego jej „zrównoważenia” podwyżka wynagrodzeń z perspektywy końca roku powinna być równa około 13,7%.
Jeżeli inflacja od września zacznie maleć w tempie podobnym do tego, jak do sierpnia rosła, to dla faktycznego jej „zrównoważenia” podwyżka wynagrodzeń z perspektywy końca roku powinna być równa około 12,9%.
Jeżeli inflacja będzie rosła od września w tempie podobnym do tego, jak rosła do sierpnia, to dla faktycznego jej „zrównoważenia” podwyżka wynagrodzeń z perspektywy końca roku powinna być równa około 14,7%.

No i już widać jak na dłoni skąd się wzięła propozycja „9% w roku 2023”. Tyle tylko, że ta propozycja będzie o rok spóźniona, a czyniący propozycję to chyba zakładają, że mało kto to dostrzeże i zrozumie. Za kogo oni się mają?

Jeszcze gorzej to będzie chyba wyglądać z perspektywy innych grup zawodowych sfery budżetowej.

Chcę być bardzo powściągliwy wobec słów, postaw i zachowań pana ministra od edukacji – no, nie da się. To napiszę wyjątkowo niepowściągliwie. On sobie z tego sprawy nie zdaje – to po co to gada? No właśnie, bo sobie sprawy z tego nie zdaje, co gada, to gada – i na co, ciekawość tu retoryczna, taki człowiek, pełniący funkcję ministra od edukacji, zasługuje? On sobie z tego sprawę doskonale zdaje – to po co to gada? No właśnie, bo sobie z tego sprawę doskonale zdaje, to gada – i na co gorszego niż w pierwszym przypadku, ciekawość retoryczna, w takim przypadku taki człowiek, pełniący funkcję ministra od edukacji, zasługuje?

Nie wiem, co zrobią nauczyciele. Cokolwiek jednak zrobią i to, jakie będą tego konsekwencje lub ich brak, to winnym zawsze będzie ten, kto rządzi, a głupim gadaniem, to tylko przybliża i powiększa obszar klęski, którą tym gadaniem – to co, uważa, że wygasza, zmniejsza, odczarowuje? To już lepsza do opanowania była ta pani minister ze swoim skromniejszym rozumkiem.

Czasy i okoliczności są, jak zawsze, durne i okrutne (zmienia się tylko intensywność doznań). I aż do znudzenia trzeba powtarzać i powtarzać, że dziś od wczoraj różni się tylko tym, kto komu i jaką narzuca „obowiązującą” narrację dziś. I szokująco już otwarcie trzeba powtarzać to, co jest coraz bardziej oczywistym, a więc i mniej nieprawdopodobnym i mniej dowcipnym — chodzi o ów wyjątkowy w swej naturalnej prostocie i godny zapamiętania na te czasy, cytat z 2016 roku: „Głupie władze nie informują głupiego społeczeństwa o swoich głupich zamiarach albo tak informują, jakbyśmy byli niedorozwinięci”. (Marcin Król, „Spacerownik po demokracji. Szatański sojusz mas z idiotami”, 13.08.2016, Gazeta Wyborcza, Magazyn Świąteczny); a ten Marcin Król, to kto to – a to mój i Twój, Nasz Mr MGNP (Mega Giant without a Nobel Prize and no one knows why) – Mr MGNP wśród Autorytetów pojmowania tego świata… tyle tylko, że świat autorytetów jest w dramatycznym zaniku, a powstałą pustkę wypełnia smutny świat ideowych smutnych magików (hit) z plemienia „inanis et excors creatures inter fatuos”. Czyli rzecz jak zwykle będzie wymagała jeszcze więcej dystansu, pokory i oczywiście dobrego usposobienia dla równoważenia coraz powszechniej i głośniej wygłaszanych nowych „mądrości” uzasadniających trwanie już jawnie i otwarcie dostrzegalnych nowych głupot wyjątkowo już szpetnych i to już od zarania samych zamiarów.


Krzysztof Sługocki

Wyświetleń: 156 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Sierpień 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz