Art. 30a KN
Piątek, 2022-12-02, 22:27
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2017 » Kwiecień » 10 » Podwyższenie wynagrodzeń dla nauczycieli - zasady gromadzenia danych
20:25
Podwyższenie wynagrodzeń dla nauczycieli - zasady gromadzenia danych

W ustawie Karta Nauczyciela (Dz. U. 2016.1379 t. j. z dnia 31 sierpnia 2016 r.) w art.  30 ust. 11 stanowi się: „Podwyższenie wynagrodzeń dla nauczycieli następuje nie później niż w ciągu 3 miesięcy po ogłoszeniu ustawy budżetowej, z wyrównaniem od dnia 1 stycznia danego roku.” Ustawę budżetową ogłoszono 17 stycznia 2017 roku (Dz. U. 2017.108). Czyli art. 30 ust. 11, po uwzględnieniu dnia ogłoszenia ustawy budżetowej, brzmi: podwyższenie wynagrodzeń nauczycieli następuje nie później niż 17 kwietnia 2017 roku, z wyrównaniem od dnia 1 stycznia 2017 roku.

Dodatkowo we wskazanych ramach czasowych należy uwzględnić ewentualne przepisy szczegółowe i zmieniające. Za przepis szczegółowy należy uznać rozporządzenie z dnia 20 marca 2017 roku (Dz. U. 2017.630 z dnia 24 marca 2017 r.) zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli […], które weszło w życie z dniem ogłoszenia, a nowe minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego wskazane w załączniku do rozporządzenia obowiązują od dnia 1 stycznia 2017 roku. Zatem: podwyższenie wynagrodzeń nauczycieli następuje nie później niż 17 kwietnia 2017 roku, z wyrównaniem od dnia 1 stycznia 2017 roku z uwzględnieniem od 1 stycznia 2017 roku nowych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego.

Gromadzenie danych na potrzeby dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli wymaga w szczególności gromadzenia danych dotyczących minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego (lub podwyższonych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego w związku z art. 30 ust. 10 ustawy Karta Nauczyciela) w odniesieniu do każdego miesiąca w celu policzenia osobistych stawek wynagrodzenia zasadniczego. W związku ze wskazaniami wynikającymi z wcześniejszych akapitów, w odniesieniu do stycznia oraz kolejnych miesięcy należy gromadzić dane dotyczące nowych minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego.

W gromadzeniu danych dotyczących wydatków na wynagrodzenia nauczycieli – nie ma znaczenia, czy dane te są gromadzone z podziałem na nauczycieli, czy bez podziału na nauczycieli; nie ma także znaczenia, czy dane te są gromadzone z podziałem na miesiące, czy też bez takiego podziału.

Zalecanym sposobem gromadzenia danych o wydatkach na wynagrodzenia nauczycieli jest ich gromadzenie z podziałem na nauczycieli oraz z podziałem na miesiące. „Zalecenie...” wydaje się być konsekwencją jedynie tylko powszechnego spostrzeżenia, że w takim ujęciu gromadzi je większość zobowiązanych (ocenia się, że jest to około 2/3 zobowiązanych). „Zalecenie...” wydaje się być także słusznym ze względu na czynności kontrolne.

Należy jednak w gromadzeniu danych o wydatkach kierować się nie tyle „zaleceniem...” (nie wynika ono w żaden sposób z przepisów prawa), lecz ogólną zasadą konieczności stosowania prawa o uznaniowym charakterze: skoro prawo nie stanowi, jak należy gromadzić dane o wydatkach poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli (stanowi jedynie, …że za dany rok kalendarzowy…), to należy je gromadzić tak, aby było dobrze; a dobrze będzie wtedy gdy będzie to zrobione w pełnej zgodności z właściwymi dowodami (bez pomijania jakichkolwiek dowodów) w sposób odpowiednio spójny i konsekwentny (spójność można rozumieć: na terenie funkcjonowania danej wspólnoty wszyscy czynią tak samo; konsekwencję można rozumieć: dziś rób tak, jak robiłeś wczoraj).


Krzysztof Sługocki, 10.04.2017

Wyświetleń: 661 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Kwiecień 2017  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz