Pytanie: „[…] w raportach (RW, RS, RSN) mam kolumny dotyczące średnich i sum za okresy od stycznia do sierpnia oraz od września do grudnia i nie liczy się w nich prawidłowo. Czy mam coś zrobić, czy tak ma być, czy może jest aktualizacja? Te raporty są mi potrzebne, także w czasie kontroli chcą tych raportów […]”.
Podpowiedź
Raportami dostępnymi w pliku analizatora w arkuszach [RW], [RWR], [RWR2], [RS], [RSN], [Rjdu] – można w dość szeroki i swobodny sposób zarządzać. Są to wyniki używania funkcjonalności Excel’a: [Tabela przestawna]. Zatem jeżeli dysponuje Pani umiejętnością korzystania z tej funkcjonalności, to może Pani tworzyć dowolne raporty, korzystając z baz danych zawartych w arkuszach [a_NS], [a_NK], [a_NM], [a_ND]. W ramach wskazywanego przez Panią – tu pilnego w tej chwili oczekiwania wystarczy… – tu proszę spojrzeć na obrazki niżej…
Proszę „kilknąć” dowolną komórkę raportu; po prawej stronie ekranu pojawi się panel [Pola tabeli przestawnej] (ewentualnie należy skorzystać z polecenia w ofercie głównej [Analiza tabeli przestawnej] i w ofercie tego polecenia skorzystać z polecenia [Lista pól]); i proszę „odznaczyć” pola dotyczące okresów od stycznia do sierpnia oraz od września do grudnia – proszę porównać te dwa zawarte tu niżej obrazki, aby dostrzec, co „kliknąć”…
rys. ...po zmianie
rys. ...przed zmianą
Krzysztof Sługocki, 14.01.2022 |