Art. 30a KN
Poniedziałek, 2022-12-05, 07:35
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Sierpień » 24 » Rozporządzenie do art. 30a
16:28
Rozporządzenie do art. 30a

Oto niżej prawdopodobne brzmienie tymczasem tylko § 1 rozporządzenia w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania… – nie, teraz powinno być napisane: „sprawozdań”. I tu, ciekawość, czy dalej będzie: „z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego”? A może teraz będzie: „z przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego”? Nie, to się tak nie zmieni, ponieważ w ust. 4 art. 30a dalej będzie: „W terminie do dnia 10 lutego roku kalendarzowego następującego po roku, który podlegał analizie, organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego sporządza sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych w szkołach i placówkach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem wysokości kwoty różnicy, o której mowa w ust. 2, o ile wystąpiła”. A w ust. 7 pozostaje: „Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, sposób opracowywania sprawozdania, o którym mowa w ust. 4 […]”.

Słowa brzmiące „sporządzić sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń” oznaczają: wystarczy więc przepisać do tego sprawozdania zawartość ust. 3 art. 30 i na tym skończyć, bo tylko tam się stanowi o czymś, co nazywa się „średnim wynagrodzeniem”, a tych się przecież nie przelicza i nie analizuje. A w ust. 1 art. 30a czarno na białym jest napisane, że się „przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń”, czyli raport zwany sprawozdaniem, to się i owszem „sporządza” z tej właśnie analizy, a nie z „wysokości średnich wynagrodzeń”, lecz „w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń”, czyli z ich uwzględnieniem w tym sprawozdaniu.

A nawet „[...] z uwzględnieniem wysokości kwoty różnicy, [...] o ile wystąpiła”. Czyli „o ile” nie  „wystąpiła”, to bez uwzględnienia tej „wysokości”. Tyle tylko, że ta różnica zawsze jakaś wystąpi, nawet jeśli będzie równa zeru — to wystąpi z „wysokością” równą zeru. Kto i co miał na myśli w ujęciu tu tego słowami „o ile wystąpiła” - a to już na zawsze tajemnicą owiane pozostanie.

I trzeba więc było przywyknąć i powszechnie udawać łącznie z uprawnionymi do czynienia kontroli (a to już niemal gotowy scenariusz godny kabaretu), że się tego niby nie widzi, że nie jest robione sprawozdanie z tego, z czego robione być powinno. Czyli przez wszystkie minione lata było robione źle i to bynajmniej nie tylko z tych powodów, ale jednocześnie dobrze – bo dobrze, to jest wtedy, gdy jest zgodnie z „prawem”, jeśli nawet źle a źle, to będzie, gdy będzie dobrze, lecz nie będzie dobrze z „prawem”. Mam wrażenie, pewnie przesadne i błędne, że to całe nasze prawo oświatowe to jest właśnie jakieś takie w ten deseń wciąż na nowo i jednak po staremu stanowione.

A „średnie wynagrodzenie”, „kwota różnicy”, … to przecież jako liczby nie mają „wysokości” (ja onegdaj w szkole to za takie odnoszenie się do liczb, to srodze zostałem skarcony), bo gdyby miały „wysokość”, to także mogą mieć wtedy „niskość” no i wtedy takie różne głupoty to i pewnie o nich pisać można nawet w „prawie” – liczby mają i różnią się od siebie – w zwykłych regionach świata – wartością (ang. – value, łac. – valorem). Tu chyba jednak jest to już wiedza „słusznie miniona i archaiczna”?

I tu „pasja ciekawości” się wyłania – jakie teraz będzie to nowe rozporządzenie? Powoli i ostrożnie będę odsłaniał tu jego przyszłe tajniki, niuanse i łechtające intelekt misterne zawiłości. Następnym razem pokażę, jak będą wyglądać arkusze sprawozdań.

I jeszcze przed pierwszą tu dalej w tym tekście odsłoną taka „drobna ciekawość”: „wydatków poniesionych”? – co sugeruje – to niech tę analizę się przeprowadza raz za okres, za który ma być przeprowadzona; czy może jednak: „ponoszonych” – co będzie sugerować – lepiej ową analizę przeprowadzać w sposób ciągły i na bieżąco (żeby potem nie było kwasu i „niespodzianek”)?

Dalsze, a już szczególnie ostatnie tu zapisy, a nawet cały ten tekst proszę potraktować „z przymrużeniem oka”. Nawet dla Magików realizujących obowiązki wynikające z art. 30a jakaś rozrywka się przecież należy. Z lekką tylko, ale i wystarczająco i koniecznie uzasadnioną tu literalną przesadą, tenże § 1 rozporządzenia wykonawczego do art. 30a winien mieć postać chyba w tym roku następującą:

§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa sposoby opracowywania sprawozdania z przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku oraz opracowywania sprawozdania z przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności:
1) sposób wyliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, zwanej dalej „Kartą Nauczyciela” w zgodności ze stanem prawnym obowiązującym w okresie od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku;
2) sposób wyliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela w zgodności ze stanem prawnym obowiązującym w okresie od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku;
3) sposób obliczania średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku oraz za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku;
4) sposób obliczania kwoty różnicy między wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 1 Karty Nauczyciela, a iloczynem średniorocznej liczby etatów nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 Karty Nauczyciela, za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku;
5) sposób obliczania kwoty różnicy między wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 1 Karty Nauczyciela, a iloczynem średniorocznej liczby etatów nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych oraz średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 Karty Nauczyciela, za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku;
6) sposób obliczania wysokości jednorazowego dodatku uzupełniającego za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku oraz za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku;
7) wzory formularza sprawozdań za okres od 1 stycznia 2022 roku do 31 sierpnia 2022 roku oraz za okres od 1 września 2022 roku do 31 grudnia 2022 roku.

Prawdziwa jednak „przygoda intelektualna” zaistnieje w kolejnych paragrafach i nie chcecie jeszcze wcale wiedzieć, co tam będzie. A wzorce sprawozdań to będą „arcydzieła” tabelkowej sztuki urzędniczej na poziomie klasy ministerialnej. Twórcy rozporządzenia i wzorców sprawozdań zapiszą się ozdobną czcionką pozłacaną w oświatowych annałach – już im zazdroszczę kasy i zaszczytów.

I świadkami będziem zaiste narodzin nowej sztuki piśmiennictwa prawa oświatowego, w porównaniu do którego zapisy zgromadzone w Annales Pontificum i European Union Legislation, się okażą karłowacizną pryszczami pokrytą wobec parenetycznego wydźwięku moralizatorskich form a jużci doskonałych fere sancta nostra lex illuminata, a wtedy to i nawet tablic paschalnych magia zzielenieje w przygniocie blasku magii doskonałych form naszych oświatowych legislacyjnych.

No, tak mnie dziś szalenie zainspirowała swym znawstwem wszelakim Pani minister była od edukacji i tak się złożyło, że zaraz potem minister Pan oświecił mnie znawstwem ponadwszelakim, że aż jakością znawstwa ich jakości znawstwa się podzielić zapragnąłem...


Krzysztof Sługocki, 24.08.2022

Wyświetleń: 92 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Sierpień 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz