Art. 30a KN
Piątek, 2022-12-02, 21:58
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Styczeń » 13 » „Stare” narzędzia dopasowane do roku 2019
21:09
„Stare” narzędzia dopasowane do roku 2019

Nie wiem na czym polega „jakiś urok” tych „starych” (2014) narzędzi – na prośbę wielu osób dużym wysiłkiem udało mi się dopasować te narzędzia do warunków obliczeniowych roku 2019. Jeżeli zatem pozostaje ktoś z Czytelników tej treści w chęci skorzystania z tych „starych” narzędzi to - ze względu na kwestie formalne i prawne skuteczna realizacja ewentualnego zamówienia „starej” wersji sprowadza się do skorzystania z elektronicznego formularza dokonania zamówienia dostępnego pod adresem http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20. W polu [Uwagi] formularza zamówienia należy wpisać „stara wersja”; czyli rzecz zadziała w ten sposób, że system zrealizuje zamówienie i udostępni jednocześnie wersję „starą” i „nową”...

Jeżeli ktoś, kto już dokonał zamówienia wersji „nowej”, ma ochotę (?) także skorzystać z wersji „starej” – wystarczy wysłać na adres (art30a@egocki.pl) posiadany już kod uaktywnienia licencji (właściwy dla roku 2019).

Nie jest zalecane korzystanie z narzędzi „starych” (to znaczy, ja w tym żadnego „uroku” nie odnajduję) – a głównym tu powodem takiej sugestii jest to, że w przypadku tychże „starych” narzędzi to się trzeba napracować; w szczególności wymagają one umiejętności liczenia struktur zatrudnienia, a z wniosków pokontrolnych z lat, kiedy były stosowane te „stare” narzędzia, wynikało, że popełniano w tym liczeniu sporo błędów. Dodatkowo użytkowanie „starych” narzędzi wymaga postawy „pilnowania komputera” w odróżnieniu od narzędzi „nowych” – tu „komputer pilnuje użytkownika”.

Zmieniona idea gromadzenia danych w nowych narzędziach mocno uniezależnia od ewentualnych tych przewidywalnych i nie dających się w zupełności przewidzieć zmian w prawie.

Dlaczego lepiej używać „nowych” narzędzi?

„Nowe” rozwiązanie oparte jest o zmienioną ideę konieczności gromadzenia danych. Dane są gromadzone dokładnie takie, jakie podmiot posiada, a kontrolowana (w sensie złożoności obliczeniowej) i parametryzowana (w sensie wyboru metody; dopasowania do bieżącego i zmienianego stanu prawnego) aplikacja dokonuje wszystkich pożądanych wyliczeń – dokonuje w pełni kontrolowanej i szeroko raportowanej analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli łącznie z dostępem do dodatkowych narzędzi kontroli poprawności zgromadzonych danych.

W nowym rozwiązaniu gromadzący dane ma tylko zgromadzić dane takie, jakie ma (w szczególności nie musi w pełni nawet rozumieć złożoności problematyki art. 30a KN), a JST dokona analizy w parametryzowanym systemie w pełnej (bezdyskusyjnej w takim ujęciu) zgodności z prawem także wtedy, jeżeli to prawo się nieoczekiwanie zmieni.

Mocne strony nowych narzędzi

  • są  zdecydowanie prostsze w użyciu;
  • zgromadzenie danych wymaga zdecydowanie mniej czasu;
  • wprowadzanie danych nie wymaga dokonywania żadnych obliczeń na poziomie ich gromadzenia;
  • gromadzenie danych z założenia ma być całkowicie niezależne od ewentualnych „nieoczekiwanych/oczekiwanych” zmian w art. 30a KN i/lub rozporządzenia, i/lub menowskiego arkusza sprawozdania;
  • nie ma ograniczeń co do liczby nauczycieli i podmiotów;
  • jest dołączana dokumentacja rozwiązania, instrukcja obsługi, skrypt szkoleniowy i liczne szczegółowe opracowania wybranych zagadnień;
  • narzędzia są dołączane do szkoleń (szkolenia obejmują bardzo szczegółowe omówienie zagadnień praktycznych wynikających z art. 30a KN oraz równie szczegółowy instruktaż wykorzystania narzędzi);
  • dane mogą być gromadzone przez osobę, która nie jest zorientowana w zawiłościach art. 30a KN;
  • narzędzia mają dwie części: arkusze gromadzenia danych i narzędzia obliczeniowe – arkusze gromadzenia danych nie będą zmieniane nawet po zmianie prawa – narzędzia obliczeniowe mogą być aktualizowane w miarę potrzeb;

No, ale jeżeli ktoś potrzebuje jednak „starego” rozwiązania – to też przeprowadzi kompletną analizę wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w warunkach obliczeniowych roku 2019.


Krzysztof Sługocki, 13.01.2019

Wyświetleń: 262 | Dodał: art30a | Tagi: jednorazowy dodatek uzupełniający, Sługocki, analiza wydatków, art. 30a, Krzysztof Sługocki | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz