Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 12:20
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 6
Gości: 6
Użytkowników: 0
Główna » 2021 » Maj » 13 » The change is coming
11:50
The change is coming

Pan Czarnek: „szczególnie mi zależy na zwiększeniu atrakcyjności zawodu nauczyciela i wzmocnieniu etosu pracy nauczyciela”.

Pan Piontkowski: „chcemy by nauczyciele godnie zarabiali i ta zmiana będzie powiązana ze zmianą czasu pracy” oraz „będzie również propozycja czasu przejściowego”.

W zakresie tematyki poruszanej w serwisie art30a.ucoz.pl…

ZNP – „opis propozycji MEiN dot. zmian statusu zawodowego nauczycieli”: „odejście od rozliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli, likwidacja dodatku uzupełniającego oraz zwiększenie środków na wynagrodzenia (o średnią kwotę z ostatnich 3 lat) z przeznaczeniem na podwyżkę wynagrodzenia zasadniczego”.

W zakresie tematyki poruszanej w serwisie art30a.ucoz.pl „interesujące” są tylko wybrane kwestie.

Czy za rok 2021 trzeba będzie przeprowadzać analizę wydatków poniesionych na wynagrodzenia? Odpowiedź pozostaje bez zmian i brzmi – „Tak”. Czy są możliwe jakieś zmiany w tym przeprowadzaniu analizy? – Tak, ale tak bardzo nie wiadomo jakie, że chyba żadne istotne nie nastąpią. Czy jest jednak możliwe, że już za rok 2021 nie trzeba będzie przeprowadzać analizy? – W odniesieniu do zacytowanych wyżej wypowiedzi… Nie? A co z rokiem 2022? Zaistniała „propozycja czasu przejściowego” – ale owa w racjonalnej głowie się nie mieści, co podważa „troszku” ideę „godnego zarabiania w powiązaniu ze zmianą czasu pracy”, co podważa (także „troszku”) wizję „zwiększenia atrakcyjności zawodu nauczyciela i wzmocnienia etosu pracy nauczyciela”.

W tle „znaki zmian”:

28 kwietnia opublikowano rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli… „znak zmiany” – nauczyciel stażysta (magister z przygotowaniem pedagogicznym) – 2949 zmienia się na 2949… (i analogicznie wszystkie pozostałe zawarte tam liczby).

W 2021 roku minimalne wynagrodzenie: 2800; średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty (art. 30 ust. 3 KN) 100% kwoty bazowej; kwota bazowa 3537,80, czyli jakieś 126% minimalnego wynagrodzenia; „znak zmian” – 125% minimalnego wynagrodzenia (co prawda dotyczy wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela stażysty… - chodzi tu jednak o „znak zmian”);

…i w tle tego tła – „szczególnie mi zależy na zwiększeniu atrakcyjności zawodu nauczyciela i wzmocnieniu etosu pracy nauczyciela”; „chcemy by nauczyciele godnie zarabiali i ta zmiana będzie powiązana ze zmianą czasu pracy”.

Najskuteczniejszym sposobem „odejścia od rozliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli” jest doprowadzenie do sytuacji, w której sami nauczyciele od tego odejdą i oczywiście bez „okresu przejściowego”. Pan Czarnek – „To dobry czas, aby rozpocząć dialog na ten temat”. Tak, to bardzo celne spostrzeżenie – to jedyny taki czas, w którym postulowane zamiary w pełni i całkowicie mogą się powieść bez szmeru i chaosu, których to zjawisk i tak już się nie zauważa.

Zamiary zmian – stwierdził pan Piontkowski – „dotyczą pragmatyki zawodowej nauczycieli i są propozycjami rozwiązań do dyskusji”. Zwrot „pragmatyka” ma dwa znaczenia. W pierwszym chodzi o przepisy określające prawa i obowiązki – tu tymczasem brak jakichkolwiek propozycji (a prawdopodobny poziom komplikacji tego zamiaru oznacza, że to da się jakoś zrealizować już tylko w stanie permanentnego ukrytego chaosu). W drugim znaczeniu chodzi o sposoby posługiwania się mową (w szczególności rozumienie i interpretowanie wypowiedzi w zależności od kontekstu), a także mechanizmy niejawnego przekazywania i uzyskiwania informacji przez daną wypowiedź oraz mechanizmy jej rozumienia. Retorycznym wydaje się tu pytanie, o które znaczenie tu idzie – co i tak już przestaje mieć znaczenie.

Okresu funkcjonowania serwisu art30a.ucoz.pl za rok 2022 już nie będę opłacał. Nadchodzi nowe lepsze.


Krzysztof Sługocki, 13.05.2021

Wyświetleń: 271 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Maj 2021  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz