Udostępniam prezentację (w edytowalnym formacie) dotyczącą okresu strajku w relacji do art. 30a.
Wyjaśniałem to ostatnio na pewnym forum. Dalej otrzymuję sporo różnych pytań dotyczących relacji okresu strajku nauczycieli do konieczności gromadzenia danych na potrzebę dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli. Po stronie Pytających jest jakiś „niepokój”. Jednym z jego źródeł jest na pewno katalog przyczyn nieprowadzenia zajęć zawarty w rozporządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (ostatnia zmiana: Dz.U. z 2018 r., poz. 628), w którym okresu strajku i przyczyny takiej nieprowadzenia zajęć się nie przewiduje. Choć z drugiej strony pewnie niewiele osób jest świadoma tego swego „twórczego” niepokoju.
Natura zadawanych pytań jest różna, a najczęściej powtarzane (tu kompilacja z wielu takich pytań) brzmi tak: „Proszę o pomoc w kwestii ujęcia w Analizie za 2019 rok nauczycieli uczestniczących w strajku. Jaki wykazać tu typ nieobecności, co ująć w wydatkach za okres strajku, jak tu obliczać strukturę zatrudnienia,... - no i proszę o inne odpowiedzi na pytania związane ze strajkiem, który był i z tym, który chyba będzie?”.
Adres udostępnienia: http://egocki.pl/art30a/strajkaart30a.pptx
Opis zagadnienia: http://art30a.ucoz.pl/news/jeszcze_raz_o_relacji_strajk_a_art_30a/2019-08-01-175
Krzysztof Sługocki, 05.10.2019 |