Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 10:49
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 6
Gości: 6
Użytkowników: 0
Główna » 2015 » Listopad » 1 » Co jest – dokładnie – przedmiotem szkolenia?
15:36
Co jest – dokładnie – przedmiotem szkolenia?

Otrzymałem sporo takich pytań. Niektóre z nich zadają osoby „zaawansowane w temacie” – w oczekiwaniu: „ja już byłam/byłem na takim szkoleniu w roku ubiegłym – czy tu się coś zmieniło?”. Zadają te pytania także osoby „początkujące w temacie” – w oczekiwaniu: „czy to szkolenie będzie także komunikatywne dla początkujących?”. Zatem poniżej odpowiadam:

Po wyjaśnieniu kwestii natury formalno-organizacyjnych (około 5 min) w pierwszej części szkolenia (około 20 min) komunikowane są kwestie ogólne dotyczące bieżącego stanu prawnego, bieżącego stanu pojmowania bieżącego stanu prawnego, prawdopodobieństwa jeszcze w tym roku zmiany załącznika do rozporządzenia (arkusz sprawozdania – problem jednej kwoty bazowej w roku 2015), możliwych zmian w roku 2016 itp.

W drugiej części (około 30 min) – dokonywane jest (dla jednych jest to przypomnienie, dla innych wyjaśnienie i wytłumaczenie „nowego”) streszczenie rozumienia art. 30a w powiązaniu z właściwymi przepisami wykonawczymi. W trakcie szkolenia zakłada się, że „tematyka spotkania jest uczestnikom znana”, ale nie zakłada się, że wszyscy są „weteranami” stosowania art. 30a – wyjaśnienia dotyczące art. 30a są tak formułowane aby także osoba „początkująca” mogła „uznać rzecz za wystarczająco przyjazną”. Zakłada się także, że poza kilkoma wyjątkowymi kwestiami nie będzie konieczne „studiowanie” w czasie szkolenia przepisów prawa. Celem tej części jest pokazać, że przepisy prawa dotyczące analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli dają się sprowadzić do (co do głównej problematyki) zagadnień natury algebraicznej – a przez to, w konsekwencji, da się wykorzystać program komputerowy realizujący kolejne ciągi obliczeń. Wytłumaczone jest także i to, że różne mogą być oczekiwania uczestników (różne struktury organizacyjne), a proponowane rozwiązania będą względem tych oczekiwań elastyczne i pozwolą dokonać w sposób szybki, sprawny, przyjazny i zgodny z prawem owej analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli.

W kolejnej części (około 60 min) – dominują założenia: „czy zdecydujesz się na używanie proponowanych na tym szkoleniu narzędzi, czy też nie – ręcznie owo liczyć należy umieć”; „skąd możesz wiedzieć, czy proponowane narzędzie liczy dobrze? – ręcznie owo liczyć należy umieć”; „powinieneś chcieć wiedzieć więcej od potencjalnych kontrolujących! – ręcznie owo liczyć należy umieć”. Celem tej części jest wskazanie reguł „ręcznego” liczenia, gdzie najważniejszą kwestią (poprzez dobranie stosownych przykładów) będą wyjaśnienia dotyczące wielu „niuansów” analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli.

Kolejna, najważniejsza (według mnie) część szkolenia (około 140 min) dotyczy kilku generalnych zagadnień: „chcę mieć w swoim komputerze narzędzie (program) wspomagania dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli – jak to osiągnąć?”; „jak ustawić (skonfigurować, sparametryzować) działanie aplikacji – aby były spełnione moje oczekiwania (organizacyjne, prawne, algebraiczne, lokalne, regionalne…)?”; „na czym polega gromadzenie danych?”; na czym polega dokonanie analizy w oparciu o zgromadzone dane?”; „jaki mam dostępny system raportowania?”. Zostanie także wskazanych sporo przykładów radzenia sobie z ewentualnym zarzutem niepoprawności dokonanej analizy. W tej części szkolenia będzie prezentowane proponowane narzędzie wspomagania dokonania analizy poprzez odpowiednio dobrane liczne przykłady.

Ostatnia część szkolenia – wybrane dodatkowe wyjaśnienia (np. co to są wydatki poniesione na wynagrodzenia; co to jest osobista stawka wynagrodzenia zasadniczego); dyskusja problemów wskazanych przez uczestników itp.

Po oficjalnym zakończeniu (około 14:00/14:30) – możliwe są indywidualne konsultacje w zakresach (dotyczących art. 30a) wskazywanych przez uczestników szkolenia.

W trakcie szkolenia zaplanowane są dwie przerwy, w tym przerwa na posiłek.

Krzysztof Sługocki, 02.11.2015

Wyświetleń: 582 | Dodał: art30a | Tagi: szkolenie, Sługocki, program szkolenia, szkolenia, Krzysztof Sługocki | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Listopad 2015  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz