Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 10:51
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 8
Gości: 8
Użytkowników: 0
Główna » 2019 » Styczeń » 15 » Czynność dokonania analizy w kilku „kliknięciach”
14:31
Czynność dokonania analizy w kilku „kliknięciach”

Po zgromadzeniu danych w plikach [awn*.xlsx] można dokonać poprzez zalecane tu narzędzia czynności analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w rozumieniu art. 30a. Pierwszym warunkiem oczekiwanej kompletności i poprawności dokonanej analizy jest to, że wszystkie pliki składające się na całość Aplikacji Analiza2018 muszą być zawarte w jednym folderze (na przykład tak, jak to jest widoczne na rysunku 1); jednocześnie nazwy plików z danymi muszą zaczynać się od symboliki „awn” (patrz: wyjaśnienia w skrypcie pomocy zawarte na stronie 45). Przed rozpoczęciem analizy wszystkie pliki (zwłaszcza pliki z danymi) powinny być zamknięte.

 


Rysunek 1. Zawartość folderu Aplikacji.

 

Należy uaktywnić (włączyć, otworzyć,…) plik analizatora ([Analizator2018_w1228.xlsm]) – tu zakładam, że używana jest wersja z uaktywnioną już Licencją. W skoroszycie Analizatora należy skorzystać z arkusza [Pliki] (kolorowe zakładki na dole okna – rysunek 2).


Rysunek 2. Dostępne podstawowe arkusze skoroszytu Analizatora są symbolizowane „zakładkami” na dole aktywnego okna Analizatora.

 

Po uaktywnieniu arkusza [Pliki] należy skorzystać z przycisku oznaczonego nazwą [Twórz listę plików do pobrania danych]. W efekcie powinna powstać lista (symbolizowana niebieskim tłem; rysunek 3) tych plików, w których zawarto dane do analizy – jeżeli nazwa pliku z danymi nie jest zawarta na niebieskim tle, to taki plik nie będzie brał udziału w analizie (na przykład z powodu niewłaściwej nazwy pliku lub z powodu błędów strukturalnych powstałych na poziomie gromadzenia danych…). Jednocześnie po prawej stronie listy zawarte są informacje o liczbie nauczycieli (liczbie pozycji danych) w arkuszach gromadzenia danych.


Rysunek 3. Lista plików zawierających dane do analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli.

 

Analiza składa się z trzech lub czterech etapów symbolizowanych arkuszami (rysunek 2) [a_*] oraz [jdu_*] dla każdej grupy awansu zawodowego oraz arkuszem [Spraw]. Najpierw należy skorzystać z arkusza [a_*] dla danej analizowanej grupy (rysunek 4) – po użyciu funkcji reprezentowanej przyciskiem oznaczonym napisem [Pobierz dane i dokonaj wstępnych wyliczeń] tabele analizy zostaną wypełnione wynikami pierwszego etapu analizy. Symbolika postępu analizy musi osiągnąć wartość dokładnie 100%; jednocześnie po lewej stronie okna powinna być zawarta informacja, że na przykład (rysunek 4) na 45 pozycji z danymi dokonano analizy 45 pozycji.


Rysunek 4. Tabele analizy danych.

 

Omówienie przeglądu, znaczeń i oceny wyników zawartych w tabelach wyników analizy nie jest przedmiotem tej treści.

Drugim etapem analizy jest skorzystanie dla danej grupy awansu z arkusza [jdu_*] (rysunek 5). Należy odczytać wartość różnicy (liczba symbolizowana żółtym tłem i pogrubioną czcionką). Jeżeli różnica ma wartość ujemną należy skorzystać z trzeciego etapu analizy – użyć przycisku oznaczonego nazwą [Policz JDU]. W efekcie (rysunek 5) zostaną obliczone kwoty jednorazowego dodatku uzupełniającego.


Rysunek 5. Arkusz wyliczenia różnicy i jednorazowych dodatków uzupełniających.

 

Ostatnim etapem analizy jest skorzystanie z arkusza przygotowania sprawozdania (arkusz [Spraw]; rysunek 6).


Rysunek 6. Obsługa arkusza sprawozdania.

 

Omówienie obsługi arkusza [Spraw] w powiązaniu z MENowskim arkuszem sprawozdania nie jest przedmiotem tej treści.

Po dokonaniu analizy wartościową rzeczą jest skorzystanie z systemu raportowania symbolizowanego arkuszami oznaczonymi „czarnymi zakładkami” (na dole okna). Warto także skorzystać z „agresywnej kontroli poprawności zgromadzonych danych”.

Uwaga 1: po dokonaniu ewentualnych z mian w arkuszach danych opisanej wyżej czynności analizy (w takiej samej kolejności) należy dokonać ponownie.
Uwaga 2: czynności analizy można dokonywać w sposób szybszy i „uproszczony” korzystając z arkusza [Pulpit].


Krzysztof Sługocki, 15.01.2019

Wyświetleń: 624 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2019  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz