(1) „Pojawia się problem. Jest to informacja w nauczycielach dyplomowanych o tym, że jest tam jakiś błąd i że trzeba wycofać działanie. Nie wiem o co chodzi, nie mogę tego usunąć, próbowałam wszystkie dane usunąć a informacja o błędzie pozostaje. Co z tym zrobić?”
(2) „Zauważamy brak zgodności sprawozdania z raportem RWR. W sprawozdaniu na stopniach awansu dyplomowany i mianowany wychodzą inne kwoty niż w raporcie RWR. Są to dość znaczne różnice. W grupie nauczycieli: stażysta, kontraktowy i początkowy – wychodzi poprawnie”.
(3) „U nauczycieli początkujących wychodzi mi 125% analizy. Nie wiem, gdzie jest problem. Co mam zrobić, żeby wychodziło 100%?”
Ad (1) W trakcie gromadzenia danych mogą być popełniane różne nieświadome niepoprawności; wtedy pojawia się komunikat dotyczący zaniechania danej czynności poprzez jej wycofanie; jeżeli jednak Użytkownik zaniecha wycofania (najczęściej także i tego nie będąc świadomym), ale rzecz poprawi jednak później, to historia popełnionego błędu pozostaje i jest tak symbolizowana, jak Pani to przedstawiła; jest to celowe — chodzi właśnie o to, co już Pani zrobiła — ma ta „sztuczka” (proszę owo potraktować przyjaźnie) zwrócić Pani uwagę na to, że „tu był/jest błąd”; wtedy Pani skupia się na tym miejscu i robi wszystko, żeby błędu nie było — czyli błędu na 95% lub więcej już nie ma, ale „ślad”, że był, na wszelki wypadek pozostaje (z ewentualnych względów serwisowych).
Ad (2) Raporty, które Pani wskazuje, są raportami dodatkowymi (czyli nie są wymagane z perspektywy prawa); raporty te służyły w minionych latach głównie temu, aby móc analizować na dodatkowym poziomie poprawność zgromadzenia danych i dalej do tego się nadają; 28 grudnia 2022 opublikowano rozporządzenie wykonawcze do art. 30a, w którym MEiN raczył zawrzeć przepisy stojące w sprzeczności z art. 30a – chodzi o to, że w przypadku nauczycieli mianowanych i dyplomowanych istniał w roku 2022 jeden okres obowiązywania jednej kwoty średniego wynagrodzenia od stycznia do kwietnia oraz drugi okres obowiązywania drugiej kwoty średniego wynagrodzenia od maja do grudnia – jednak MEiN podzielił w tabelce sprawozdania ten drugi okres na dwa okresy analityczne (czemu na przykład nie na trzy albo cztery – to także będzie równie głupie i bez uzasadnienia jakiegokolwiek?), czyli MEiN swoim spartaczonym ruchem spowodował, że rzecz inaczej teraz w tych raportach się wylicza (czyli nie w zgodności z tabelką sprawozdania, choć w zgodności z art. 30a - na wszelki wypadek).
Jeżeli jednak potrzebuje Pani zgodności na poziomie tych raportów z tabelką sprawozdania, to tu należy owe raporty ewentualnie przygotować na nowo jako raporty dodatkowe (bardzo proste czynności na poziomie raportowania poprzez tabele przestawne)... - rzecz jest kompletnie opisana i zademonstrowana (jako film) pod adresem http://art30a.ucoz.pl/news/jak_mozna_przygotowywac_dowolne_dodatkowe_raporty/2023-01-13-407; czyli można w pliku analizatora dokonać tych kilku prostych czynności na rzecz zaistnienia dodatkowych raportów zgodnych z tabelką sprawozdania, choć sprzecznych wtedy z art. 30a.
Ad (3) W pliku analizatora w arkuszu [a_NS] proszę w komórce [A11] (to jest komórka, obok której widać dużymi białymi literami napis „ns”) wpisać z klawiatury cyfrę zero i w kolejnych grupach od [*ns] do [*np2] dokonać przeliczeń ponownie (rzecz tak się ujawnia w przypadku braku nauczycieli stażystów, czyli nic złego się nie dzieje, jeżeli pozostawi się owe na przykład ponad 100%).
Krzysztof Sługocki, 16.01.2023 |