Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 11:11
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 11
Gości: 11
Użytkowników: 0
Główna » 2018 » Styczeń » 12 » Parę zdań „ku pokrzepieniu”
00:22
Parę zdań „ku pokrzepieniu”

Tym razem uznałem za stosowne napisać parę zdań „ku pokrzepieniu” – parę osób chyba „za bardzo” tymi „wynalazkami” się przejmuje.

„Wszystkie dane oraz wyniki obliczeń powinny być wpisane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia powinny zostać wykonane na danych z taką samą dokładnością.”

Nazwać dziś to należy wpisanym w prawo specjalnym zestawieniem słów mającym na celu określone ukształtowanie rzeczywistości. W czasach mitycznych także używano – wtedy mawiano – zaklęć. A to wyżej zacytowane jest przykładem nowożytnego zaklęcia, czaru, czarodziejskiej formuły, magii, iluzji i kuglarstwa – czy jak tam kto woli owo zwać. Niektórzy mawiają, że to jest prawo…

Jest tenże zapis prawa treścią wpisaną do części nazwanej „Objaśnienia”, którą dołączono do załącznika nr 2 (wzoru sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego…), a ów jest załącznikiem do rozporządzenia w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń… (Dz. U. 2010.6.35); to też jest „magia” - rozporządzenie „wyjaśnia” jak stosować ustawę, ale wyjaśnienie także wymaga „objaśnień”, te zapewne wymagają „olśnień” i tak dalej - prawda, że „magia”?

W tym samym rozporządzeniu na przykład w załączniku nr 1 stanowi się, że „dla każdego nauczyciela oddzielnie należy wyliczyć osobistą stawkę wynagrodzenia zasadniczego proporcjonalnie do okresu zatrudnienia według następującego wzoru: Sj=A*B*C” (gdzie w szczególności: A to osobista stawka wynagrodzenia zasadniczego…; B to …etat; C to okres zatrudnienia…).

Niech dla pewnego nauczyciela będzie, że: A=3149,00 zł, B=16/18, C=23/30 (tu należy założyć, że czytelnik pojmuje znaczenie wskazanych liczb – nikt inny poza pojmującymi owo, tego tekstu czytać nie będzie…).
Oto jak działa wskazane z początkiem tego tekstu „zaklęcie”:
Sj=zaokr(3149*16/18*23/30;2)=2145,99 – tu zaokrąglenie zastosowano na całym działaniu;
Sj=zaokr(3149*zaokr(16/18;2)*zaokr(23/30;2);2)=2158,01 – tu zastosowano zaokrąglenie osobno wobec etatu (bo na przykład sobie ktoś ów etat wylicza i raportuje osobno) i zaokrąglenie zastosowano także osobno wobec okresu zatrudnienia (z tego samego powodu) – czyli w zgodności z „zaklęciem”;
Sj=zaokr(3149*16/18*zaokr(23/30;2);2)=2155,32 – tu… i już wiadomo co…
Sj=zaokr(3149*zaokr(16/18;2)*23/30;2)=2148,67 – tu… i już też wiadomo co…

Gdzie jest „magia”?
2145,99, 2158,01, 2155,32, 2148,67 – która z tych czterech wartości jest poprawna? Odpowiedź: każda!
2145,99, 2158,01, 2155,32, 2148,67 – która z tych czterech wartości jest zgodna z prawem? Odpowiedź: każda!
2145,99, 2158,01, 2155,32, 2148,67 – która z tych czterech wartości jest najbardziej zgodna z prawem? Odpowiedź: durne pytanie!
2145,99, 2158,01, 2155,32, 2148,67 – którą z tych czterech liczb kontrolujący może uznać za poprawną? Odpowiedź: każdą!
…pytania można mnożyć!

A czy zdajecie sobie sprawę z tego, jaka jest złożoność obliczeń w analizie wydatków na wynagrodzenia nauczycieli i jak różne metodologie są tu MEN’owskim zaklęciem dopuszczone na kolejnych etapach obliczeniowych i do jak różnych może owo prowadzić wyników?

Po pierwsze: zauważam, że zdecydowana i przytłaczająca większość sprawy sobie z tego nie zdaje, czyli woli żyć zdrowo i głupotami się nie przejmować.
Po drugie: proszę ufać kontrolującym – jest już po ich stronie pełne zrozumienie tejże „magii”, daleka wyrozumiałość i szczera tolerancja.
Po trzecie: proszę ufać zalecanej tu Aplikacji wspomagania dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli – liczy wszystko dobrze; a uznałem, że najlepszą metodologią w tej złożoności będzie taka, która będzie „pilnować interesu jednostki samorządu terytorialnego”; w nowej wersji – tej już na rok 2018 – będzie można dokonywać wyboru metodologii optymalnej wedle uznania pojmowania optymalności…
Po czwarte jest warunek: dane muszą być zgromadzone poprawnie co do zasady, czyli w pełnej zgodności z dowodami bez pominięcia żadnego z nich… - tu zauważam spory galimatias w tym gromadzeniu danych (gra na czas, pośpiech, „zieloność”, brak doświadczenia, brak właściwego przygotowania i przeszkolenia i jeszcze parę podobnych często niedociągnięć); proszę korzystać z narzędzia, które jest oczekiwanie pomocne w wykrywaniu potencjalnych błędów w gromadzeniu danych:
AgrX!

No i tak w ogóle, to spokojnie – są ważniejsze problemy na horyzoncie, a że wyjdzie w wielu miejscach, że „reforma” wygenerowała odpowiednio duże JDU – oj tam, to tylko polityka; cel jest taki: analiza wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2018 musi dalej być (a może i nawet za rok 2019), bo w roku już 2018 zostaną wprowadzone takie „fajne” mechanizmy wynagradzania nauczycieli, że analiza za rok 2018 wykaże, że żadnych JDU już nie będzie, to i żalu nie będzie w chęci twierdzenia, że „no, wypracowaliśmy takie fajowe prawo dla nauczycieli, że żadnego art. 30a to już nie trzeba, to już jest martwy przepis, to i się go pozbędziemy za zgodą wszystkich stron…”.

Liczenie jednak ze względów tejże samej polityki pokomplikować się „troszkę” będzie jeszcze bardziej musiało, ale przecież dajecie sobie z tym radę… Pierwsze szkolenia planowane są od marca...


Krzysztof.Slugocki@gmail.com, 11.01.2017

Wyświetleń: 596 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2018  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz