Tym razem najpierw zacytuję: „[…] należało już kilka miesięcy temu zrobić symulację osiągania średnich w tym roku. To szczególnie ważne ze względu na epidemię i ograniczenie w funkcjonowaniu szkół. Nadal jednak nie jest za późno. Jeśli symulacja pokazała (lub pokaże), że średnie nie będą osiągnięte, to zdecydowanie lepiej jest już teraz reagować niż po Nowym Roku wypłacać jednorazowy dodatek uzupełniający.”
Cytat pochodzi z serwisu https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/ (21.10.2020)
„Lepiej teraz przyznać nagrody najlepszym nauczycielom, niż wypłacać te same pieniądze później, w postaci czternastki”
https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/1494072,grzegorz-pochopien-men-sytuacja-finansowa-nauczycieli-subwencja-oswiatowa-koronawirus-wywiad.html
Rozmówcą Artura Radwana był Grzegorz Pochopień z Centrum Doradztwa i Szkoleń OMNIA, były dyrektor departamentu współpracy samorządowej MEN.
To Artur Radwan używa zwrotu „czternastka”, ale tylko w tytule – pan redaktor może i może tak uczynić, bo czyni to chyba nie po to, aby kogokolwiek deprecjonować, ale aby wzbudzić już samym tytułem pożądane tu zainteresowanie coraz bardziej aktualnym tematem.
Wreszcie nie są cytowane wypowiedzi nieprzemyślane, bałamutne lub należące do tragikomicznych oszołomów.
Uczyniono także bardzo delikatną i powściągliwą zapowiedź nadchodzącego: „Problemy nie są nowe. Nowością byłoby ich rozwiązanie.”. Słusznie użyto zwrotu „byłoby” – zapewniam, że zwrot „Nowość” nie odnosi się do zbliżających się „rozwiązań”, lecz do „Problemów”.
Krzysztof Sługocki, 24.10.2020 |