Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 10:51
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 8
Gości: 8
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Styczeń » 18 » Procedura dla odpornych – o ile jeszcze tacy są
19:07
Procedura dla odpornych – o ile jeszcze tacy są

Ważna wiadomość to ta poprzednia: „Arkusz sprawozdania – to jaki wreszcie ma być?”. A teraz to taka dogrywka pod tytułem „parszywa dwunastka”, czyli dwanaście punktów zalecanych do przejścia dla każdego, kto chce lub musi wiedzieć więcej. Uwaga, osoby o słabych nerwach niech dalej lepiej nie czytają, może zdrowiu zaszkodzić.

(1) weź sobie, pobierz arkusz sprawozdania ten „skorygowany” ze strony MEiN: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/skorygowany-formularz-dotyczacy-sprawozdania-z-wysokosci-srednich-wynagrodzen-nauczycieli-za-2021-r;

(2) otwórz pobrany arkusz sprawozdania;

(3) załóż teraz skrajnie (tylko poprzez założenia skrajne można wykazać głupotę lub jej brak), że masz w każdej grupie awansu tylko jednego nauczyciela i każdy z nich jest w stanie zatrudnienia od stycznia do sierpnia;

(4) czyli do kol. 6 formularza sprawozdania trzeba wpisać: =8/12 (w efekcie zobaczysz 0,67);

(5) chwilo nie przejmuj się czerwonym komunikatem „Za dużo cyfr po przecinku!” – zaraz to „skorygujesz”, ale jeszcze nie „koryguj” (rys. niżej);

(6) załóż, że każdy z tych nauczycieli w każdym miesiącu bycia w stanie zatrudnienia (od stycznia do sierpnia) zarabiał tyle, że wydatek poniesiony na wynagrodzenie jest równy średniemu wynagrodzeniu, czyli do kol. 9 wprowadź dla stażysty: =8*3537,80; dla kontraktowego: =8*3926,96; dla mianowanego: =8*5094,43; dla dyplomowanego: =8*6509,55;

(7) no i nie dziwota, że różnica (kol. 9) wychodzi „0” (rys. niżej);

(8) ale teraz zgodnie z czerwonym komunikatem „Za dużo cyfr po przecinku!” – popraw, czyli wpisz odpowiednio (do kol. 6): 0,67

(9) teraz możesz, masz takie prawo, najpierw się zadziwić (rys. niżej)…

(10) a jak już się nadziwisz, to się zastanów, jak to może być, gdy tych nauczycieli będzie więcej…

(11) a potem to się jeszcze zastanów i nad tym, że ci, którzy widać skromnie pojmują bieżący stan realizacji wynagradzania nauczycieli, będą oto zaraz wprowadzać w życie nowy stan realizacji wynagradzania nauczycieli i nazwą to „ładem”, a może i „nowym ładem wynagradzania nauczycieli”, a może nawet nazwą to ładem „polskim” – co mnie przynajmniej jakoś szczególniej dotyka (i wtedy Świat będzie czytał z zadziwieniem o „Polish order”, o „Polnische Bestellung“, o „польский заказ” i nawet o „lengyel rend”);

(12) no i teraz już się uspokój, co tam Świat, „nasza chata s kraja” – Twoja aplikacja liczy dobrze, bo liczy zgodnie z prawem; rozumiesz jednak, że jak już się pojawi ów „nowy ład wynagradzania nauczycieli”, to taki sprawdzający tenże „ład” mechanizm, taki jakiś podobny do art. 30a, to nie ma prawa istnieć, bo zaszkodzi „ładowi”.

Oczywiście, że celowo nieco przekoloryzowałem. Jestem wytrawnym fanem MEiN. No cóż, każdy ma takich fanów, na jakich sobie zasługuje.

Narzędzia, zalecane poprzez ten serwis, do wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli działają dobrze. Ośmielam się z „obowiązku” po raz pierwszy zasugerować to, aby zaczynać już niedługo monitorować (analizować) lepiej na bieżąco wynagradzanie nauczycieli i nie być specjalnie zaskoczonym tym, co MEiN w odniesieniu do tego analizowania już wkrótce wyszykuje.


Krzysztof Sługocki, 18.01.2022

Wyświetleń: 302 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz