Art. 30a KN
Piątek, 2022-12-02, 21:40
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Grudzień » 31 » Prognoza na rok 2021 uczyniona na podstawie mącenia w roku 2020
11:06
Prognoza na rok 2021 uczyniona na podstawie mącenia w roku 2020

Pierwsze pytanie dotyczące roku 2021. Czy za rok 2021 także będzie się przeprowadzać analizę wydatków?

No pewnie, że tak i już nawet wiadomo z jakimi problemami.

Wytłumaczenie, wyjaśnienie i uzasadnienie owego „tak” najprostsze z możliwych (no tak proste, że aż na czytanie wszystkiego, co dalej jest tu sugerowane, to i czasu pewnie szkoda…): jutro już będziemy mówić, że oto jest już przecież rok 2021 – i będzie to fakt; w ciągu kolejnych dni, tygodni i miesięcy roku 2021 wydatki na wynagrodzenia nauczycieli będą ponoszone (i to w nie zmienionym stanie prawnym wynikającym z KN) – i będzie to kolejny powszechny i prosty fakt; no i w odniesieniu do ponoszenia tych wydatków będzie funkcjonował art. 30a; i istnieje dość oczywista i fundamentalna zasada stosowania prawa – że nie działa prawo wstecz (choć obecnie znam już wielu „płaskoziemców”, dla których jest to zbyt odkrywcze lub może zbyt trudne?); zatem przez wiele kolejnych dni, tygodni i miesięcy będzie dalej obowiązywać ustawa Karta Nauczyciela i zawarty w niej art. 30a ust. 1.: „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli […].”

I po co tu dalej cokolwiek pisać? A może zbyt to jest proste i zbyt oczywiste i warto może jeszcze parę słów napisać?

No jednak, nie. Nie jest to już ani proste, ani oczywiste, bo oczywistym także ponad miarę oczywistości, jest i ten prosty fakt, że żyjemy obecnie w kraju łamania zasad fundamentalnych (no, przesadziłem – nie tyle łamania, co słusznego interpretowania względem doraźnych i jedynie słusznych celów). W roku 2021 będziemy świadkami dalej idącego, niż dotąd, awanturnictwa oznaczonego już od dawna „słusznym” hasłem „zlikwidujmy Kartę Nauczyciela”. W roku 2020 zaistniały nieudolne próby „zhakowania” (w dosłownym znaczeniu tego zwrotu) art. 30a i w zasadzie to już wiadomo, co pozostanie po nim w roku 2021.

Wystarczy przestudiować historię „hakowania” art. 30a w roku 2020 (historia ta jest dostępna pod adresem https://egocki.pl/art30a/prognoza2021.pdf - w roku 2021 „woda będzie mącona” w zupełnie analogiczny sposób; już się właśnie znowu pojawiają teksty o „czternastkach” i „dodatkach wyrównawczych” – w styczniu 2021 skala deprecjonowania nauczycieli przerośnie styczeń 2020.

Najbardziej prawdopodobny (wręcz już wiadomy) scenariusz jest następujący: około lutego, marca dowiemy się o istnieniu „intensywnych” i „przełomowych” prac nad zmianami prawa oświatowego, w tym Karty Nauczyciela, w tym art. 30a (to ostatnie pod hasłem „oczekiwanego uchylenia”); i to „uchylenie” nastąpi albo w trakcie trwania roku 2021, albo od 01.01.2022; moim zdaniem zwycięży bardziej właściwa dla obecnych czasów awanturnicza i rewolucyjna opcja – „w trakcie roku 2021” – ponieważ owo „uchylenie” i wiele innych „równie użytecznych ruchów” będzie podporządkowane wmawianiu idei: „co prawda nie ma podwyżek, ale tak zmieniamy prawo, żeby wyszło na to, że podwyżki są” (a to, że jest w tym wewnętrzna sprzeczność, już nie jest przecież od dawna w powszechnym sterowanym odbiorze dostrzegalne); już to było „trenowane” i się sprawdziło – cichutko zabrać co się da i głośno rozdawać z części tego, co się zabrało; i wyjątkowo wysokie w tym roku jednorazowe dodatki uzupełniające znakomicie będą się do wypełniania takich celów nadawać (dlatego musiały po raz kolejny zaistnieć); „najciekawszym” będzie to, że „uchylaniu” będzie towarzyszyć dość oczywiste twierdzenie, że właśnie w wyniku tego „uchylania” nie trzeba będzie już za rok 2021 przeprowadzać analizy, czyli będzie promowany stan przeciwny stanowi Praworządności, w którym to stanie obowiązuje między innymi dość także prosta zasada „tempus regit actum”.

Czy utożsamiasz się Czytelniku z zasadami Państwa Praworządnego, a tu z zasadą „tempus regit actum”. Już dziś Cię na to uczulam, bo z jednej strony, dużo będzie uczynione, żebyś tejże zasady „nie poczuł” (i będziesz nabierał przekonania, że za rok 2021 analizy przeprowadzać nie trzeba będzie – już nabierałeś Czytelniku takiego przekonania nawet w odniesieniu do roku 2020), a ja, bez specjalnych starań, będę siłą rozpędu (jak i wielu mi podobnych) w roku 2021 po stronie tych (tu głównie nauczycieli), którzy winni w stosownym czasie się o swoje upomnieć i w głowie mi się dziś nie mieści, że zaistnieje choćby jeden Sąd, który z właściwą troską nie pochyli się nad powszechnym wtedy problemem (tu więcej o tym – choć było to przewidywane błędnie już w odniesieniu do roku 2020: http://art30a.ucoz.pl/news/zbliza_sie_wysoce_trudny_okres/2020-10-19-261).

Czyli aplikacja (;)) na rok 2021 musi przewidywać możliwość „uchylenia” z jednoczesną koniecznością przeprowadzenia analizy za okres od 01.01.2021 do „dnia uchylenia” – taka aplikacja będzie udostępniana już od lutego 2021.

Pierwsze „jaskółki” nadchodzących zmian dziś już „rytmicznie, melodyjnie i kwieciście” wybrzmiewają następująco: „zapowiadamy intensywną pracę w oparciu o pewne zadania, które przedstawiono do akceptacji panu premierowi i kierownictwu ugrupowania”; „wypełnimy luki nową treścią legislacyjną tam, gdzie one powstały na etapie wdrażania”; „jednoznacznie uregulujemy kwestie odpowiedzialności finansowej za poszczególne zadania organu prowadzącego, organu nadzoru pedagogicznego, państwa polskiego”; „musisz być dobrym człowiekiem, by dostać się do nieba”… - tymczasem jest to tylko tkana taka „pajęczyna fajnych treści”, za którą nie jest wiadome, co się znajduje, ale wibracje już działają i ofiary przyciągają.

Historia mącenia w roku 2020 – jest dostępna w pliku https://egocki.pl/art30a/prognoza2021.pdf


Krzysztof Sługocki, 31.12.2020

Wyświetleń: 284 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Grudzień 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz