Art. 30a KN
Niedziela, 2024-11-24, 04:06
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Styczeń » 14 » Szkolenia Analiza 2020
22:05
Szkolenia Analiza 2020

Nie namawiam do wzięcia udziału w szkoleniu z zakresu przeprowadzania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2020. Ale docierają do mnie różne obawy – w zasadzie ogrom sprzecznych informacji. Pewnymi chyba mogą być dziś trzy kwestie: (1) nauczyciele będący obecnie w stanie zatrudnienia już nabywają prawo do przeprowadzenia analizy wydatków poniesionych na ich wynagrodzenia za okres w jakim są (będą) w stanie zatrudnienia; (2) pozbawienie ich tego prawa – jest to rozważane (!?) – będzie stanem naruszenia porządku prawnego, ale może chodzi o to, że taka „czerwona płachta” jest komuś do czegoś potrzebna; (3) zmiana zasadniczej tu ustawy Karta Nauczyciela jest w gąszczu sprzecznych założeń i domniemań (zapowiada się jeszcze więcej obietnic i sprzecznych z tymi obietnicami działań).

I w takich warunkach być może trzeba będzie przeprowadzić właściwe szkolenia. Na razie to mnie na tę myśl jedynie lęk ogarnia i rozważania o zajęciu się „czymś zdrowszym i ciekawszym” – a jest czym i oby tylko czasu wystarczyło. Jednak z zakładanego tu obowiązku napiszę: „Zgromadź dane, nic nie licz” – takie hasło wywoławcze pozostaje tymczasem aktualnym wobec propozycji aktualnych narzędzi obliczeniowych i aktualnego, w odniesieniu do bieżących zmian prawa oświatowego, podejścia do problematyki wynikającej z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela. I pewnie tak będzie w odniesieniu do roku 2020.

Celem planowanych szkoleń jest wypełnienie dziś bardzo silnie sygnalizowanego w kontakcie z zainteresowanymi i zobowiązanymi oczekiwania konieczności zapoznania się z narzędziami zalecanymi do wspomagania przeprowadzania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2020 – są obecnie w fazie intensywnego testowania możliwej złożoności roku 2020. Pewna przewidywalność możliwych zdarzeń w roku 2020 skłania do zaproponowania narzędzi, których jedną z najważniejszych cech jest potencjalna elastyczność dopasowania do ewentualnych zmian w prawie (pozostając w ramach tego, co dziś da się przewidzieć ...) połączonego z jednoczesną możliwością koniecznego gromadzenia danych (z koniecznym uwzględnieniem konsekwencji zmian w wynagradzaniu nauczycieli) w taki sposób, aby móc je gromadzić w sposób możliwie prosty oraz aby nie trzeba było ich gromadzić ponownie po ewentualnej, dającej się dziś przewidzieć zmianie (tu autor wychodzi z założenia, że jednak rzecz pozostanie wystarczająco i koniecznie przewidywalna i jednocześnie bardzo się obawia porażki w tym aspekcie rzeczy pojmowania).

Szkolenie będzie dotyczyło przede wszystkim praktycznej strony przeprowadzania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli z wykorzystaniem proponowanych narzędzi (dziś z założenia analogicznych do tych proponowanych w latach 2014-2019 - choć z uwzględnieniem sygnalizowanych przez użytkowników zmian) w warunkach obliczeniowych roku 2020. Przed wzięciem udziału w szkoleniu będzie można zapoznać się z udostępnioną w tym celu wersją narzędzi (od końca lutego).

Co będzie - konkretnie - przedmiotem szkolenia?

Otrzymuję często pytania dotyczące szkolenia, terminu szkolenia i zakresu szkolenia. Niektóre z nich zadają osoby „zaawansowane w temacie” – w oczekiwaniu: „ja już byłam/byłem na takim szkoleniu w roku ubiegłym (w jednym z lat minionych) – czy tu się coś zmieniło?”. Zadają te pytania także osoby „początkujące w temacie” – w oczekiwaniu: „czy to szkolenie będzie także komunikatywne dla początkujących?”. Poniżej odpowiadam.

Najpierw zostanie rozstrzygnięty najpoważniejszy problem roku 2020: z perspektywy dziś (14.01.2020) wiadomo, że będzie to problem!

Więcej: Informacje o szkoleniu | Program szkolenia | Terminy szkoleń | Ceny i warunki | Formularz zgłoszeniowy


Krzysztof Sługocki, 14.01.2020

Wyświetleń: 466 | Dodał: art30a | Tagi: analiza 2020, Sługocki, analiza wydatków na wynagrodzenia, 2020, art. 30a, jednorazowy dodatek uzupełniający, karta nauczyciela | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz