Art. 30a KN
Sobota, 2024-04-20, 04:48
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Listopad » 27 » To Państwo będziecie musieli dokonać wyboru
22:42
To Państwo będziecie musieli dokonać wyboru

Chyba będziecie Państwo mieli problem. Źródłem problemu jest słabizna argumentacji na rzecz słuszności tego, co się projektuje w projekcie rozporządzenia do art. 30a, a jest to argumentacja na razie samozwańczych obrońców tekstu tego projektu, doświadczonych postawą – coś w rodzaju: „MEiN wie, co robi, MEiN robi dobrze, MEiN się nie myli, MEiN trzeba ufać i z tym, co MEiN projektuje, to się nie dyskutuje”, a dodatkowo już pewnie wkrótce dotrze do Państwa „doskonała” argumentacja z samego MEiN, która problem równie doskonale dopełni.

Od 01 września – Art. 30a ust. 1: „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli […] początkujących, mianowanych i dyplomowanych”.

Do 01 września – Art. 30a ust. 1: „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli […] na poszczególnych stopniach awansu zawodowego”.

Co się zmieniło? Zbyt oczywiste, żeby o tym tu pisać.

Jakie powinno być przykładowo brzmienie art. 30a, żeby w przeprowadzaniu analizy można „do jednego worka wrzucać” nauczycieli początkujących, stażystów i kontraktowych?

Na przykład takie (lub dowolnie analogiczne): „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli […] początkujących z uwzględnieniem w tej grupie analizy nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych oraz osobną analizę na poszczególnych stopniach awansu zawodowego”.

No, ale ani tak, ani dowolnie podobnie – nie brzmi! To czy w rozporządzeniu (tymczasem projekt), można wprowadzić zapisy takie, jakby art. 30a od 01 września brzmiał tak, jak wyżej przykładowo napisano, że nie brzmi? I ciekawostka taka — z jednej strony MEiN dostrzega konieczność przeprowadzania także analizy za stażystów i kontraktowych (choć nie widać tego z perspektywy bieżącego stanu prawa, lecz poprzedniego), ale nie dostrzega jednocześnie tego, że od 01 września to ich nie ma, ale byli przed 01 września i wtedy był inny stan prawa.

Wniosek. Jeżeli zaistnieje w rozporządzeniu to, co jest w projekcie tego rozporządzenia, to w programie/aplikacji chyba będziecie Państwo mieli taki „przełącznik”: [licz w zgodności z art. 30a]/[licz w zgodności z rozporządzeniem] – i sami będziecie Państwo decydować, co ma się policzyć.

Próbuję zrozumieć, na czym polega to, że zaistnieli tacy zacni obrońcy projektu rozporządzenia (bez poczucia humoru, ale ze śmiertelną powagą ocierającą się o świętość niemal, czyli z poczuciem humoru — inaczej), że im bardziej zależy na tym, żeby mnie „przekonać” (no, bardzo „eleganckimi” metodami — ironia, sarkazm, kpina i szyderstwo nawet na poziomie poniżej wykopalisk), że to ja się mylę, niż wykazać, że projekt rozporządzenia jest zgodny z art. 30a i zasadą, „że prawo wstecz nie działa”. Proszę próbować dalej – choć i bez tych eleganckich pouczeń rzecz (program/aplikacja) i tak będzie działać w zgodności z wizjami pojmowania narzucanymi przez MEiN (choć na wszelki wypadek z pewnym możliwym tu do wyobrażenia wyborem). No i oczywiście macie rację – „nie ma problemu, gdy się go nie widzi”.

A po co ja ów problem widzę? Bo nie dość, że jest, to właśnie aż ocieka humorem.


Krzysztof Sługocki, 27.11.2022

Wyświetleń: 180 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Listopad 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz