Udostępniam plik zawierający pełną (w wersji edytowalnej) prezentację przygotowywaną na potrzeby realizacji szkoleń w roku 2019, której tylko wybrane i wystarczająco reprezentatywne części będą wykorzystane w czasie mocno praktycznych szkoleń (zawiera treści aktualne z perspektywy 30 września 2019): http://egocki.pl/art30a/Analiza2019_10.pptx.
Szkolenia będą dotyczyły przede wszystkim praktycznej strony dokonania analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli przede wszystkim z wykorzystaniem zalecanych narzędzi (Aplikacja Analiza2019) w warunkach obliczeniowych roku 2019. Zostaną także zaprezentowane (w sposób zminimalizowany, ale i wystarczający) czynności w odniesieniu do ewentualnej chęci dokonania „ręcznej” analizy „na papierze” – po co? – Po co umieć policzyć „ręcznie”? Czy nie wystarczy umieć skorzystać z narzędzi wspomagania dokonania analizy? Nie. Konieczna jest pewność, że narzędzia „dobrze liczą”; przydatną może się okazać także umiejętność odparcia zarzutów dotyczących hipotetycznych nieprawidłowości „liczenia” (dokonania analizy) w wyniku stosowanych narzędzi (w przepisach jest przesadnie dużo pola do uznaniowości ich stosowania po każdej ze stron)…
O skuteczności i przydatności szkoleń zdecydują następujące założenia:
dokona się streszczenia rozumienia art. 30a w powiązaniu z właściwymi wybranymi przepisami wykonawczymi poprzez analizę wybranych przykładów;
zakłada się, że „tematyka spotkania jest uczestnikom w zakresie prawa znana”;
nie zakłada się, że wszyscy są „weteranami” stosowania art. 30a;
wyjaśnienia dotyczące art. 30a są tak formułowane, aby także osoba „początkująca” mogła „uznać rzecz za wystarczająco przyjazną”;
poza kilkoma wyjątkowymi kwestiami nie będzie konieczne „studiowanie” w czasie szkolenia przepisów prawa (…chyba, że nastąpi ich zaskakująca zmiana w zakresie wykonawczym...);
przepisy prawa dotyczące analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli dają się sprowadzić do zagadnień natury algebraicznej (co do głównej problematyki) – a przez to, w konsekwencji, da się wykorzystać program komputerowy realizujący kolejne ciągi obliczeń;
różne mogą być oczekiwania uczestników (różne struktury organizacyjne), a zalecana Aplikacja (Analiza2019) wspomagania wymaganych prawem czynności będzie względem tych oczekiwań elastyczna i pozwoli dokonać w sposób szybki, sprawny, przyjazny i zgodny z prawem owej analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli.
Udostępniam dodatkowo:
skrypt szkoleniowy https://egocki.pl/art30a/SkryptPomocy_Analiza2019_9_min.docx oraz wersja w formacie PDF https://egocki.pl/art30a/SkryptPomocy_Analiza2019_9_min.pdf;
https://egocki.pl/art30a/CalStr.pdf - o rozumieniu struktury zatrudnienia i liczeniu struktury zatrudnienia w tym „ręczne” policzenie struktury zatrudnienia;
https://egocki.pl/art30a/UmLic2019/DataColl.pdf - czynności gromadzenia danych w plikach gromadzenia danych;
https://egocki.pl/art30a/ocochodziwart30a.pdf - opis zakresu problematyki wynikającej z art. 30a KN;
https://egocki.pl/art30a/SkryptPomocy_Analiza2017_w0901_20170306.pdf - skrypt szkoleniowy, w którym szerzej opisano problematykę art. 30a KN oraz narzędzia obliczeniowe;
https://egocki.pl/art30a/ZPublikacji_2017-2019.pdf - zestawienie wybranych publikacji (2017-2019) dotyczących różnorodnych aspektów konieczności realizacji obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela;
https://egocki.pl/art30a/ZPublikacji_2014-2017.pdf - zestawienie wybranych publikacji (2014-2017) dotyczących różnorodnych „niuansów” konieczności realizacji obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela;
pełna (w wersji edytowalnej) prezentacja przygotowywana na potrzeby szkoleń w roku 2019, której tylko wybrane części są wykorzystane w czasie szkoleń (zawiera treści aktualne z perspektywy 30 września 2019): https://egocki.pl/art30a/Analiza2019_10.pptx;
pod adresem https://www.facebook.com/art30a/videos/681342982065294/ jest dostępny krótki film (2017) dotyczący prezentacji sposobu myślenia (algorytmu) o dokonaniu analizy... (prezentowana jest główna idea);
pod adresem https://www.facebook.com/art30a/videos/678635579002701/ jest dostępny krótki film (2017) prezentujący przedmiot minionych szkoleń;
opis rozwiązań wybranych kwestii technicznych: http://art30a.ucoz.pl/news/typ_i_wersja_arkusza_a_dzialanie_aplikacji/2019-09-17-184.
W przygotowaniu udostępnianych treści oparto się o opracowania własne oraz wykorzystano i dostosowano treści dostępne na stronach internetowych wybranych ministerstw, systemu ISAP Kancelarii Sejmu RP (http://www.sejm.gov.pl/, http://isap.sejm.gov.pl/) oraz Rządowego Centrum Legislacji (https://rcl.gov.pl/) . Udostępnione na stronach tego opracowania teksty aktów prawnych nie są źródłami prawa. Jedynym takim źródłem są publikowane na podstawie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych akty prawne ogłaszane i wydawane w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim. Ich wydawcą i dystrybutorem jest Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Teksty aktów prawnych zawarte w skrypcie proszę traktować jedynie jako pomoc dydaktyczną i materiał szkoleniowy, informacyjny i pomocniczy wykorzystywany w czasie szkolenia.
Opracowania własne zawarte w skrypcie (treści i opracowania inne niż teksty aktów prawnych) są udostępniane zgodnie z deklaracją autora co do zgodności z typem licencjonowania: https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ i mogą być rozpowszechniane i użytkowane w zgodności z postanowieniami tego typu licencjonowaniem.
Na potrzebę skutecznego dokonywania analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli zaleca się znajomość przepisów prawa w następującym co najmniej zakresie:
ustawa Karta Nauczyciela (Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 967)
rozporządzenie w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego (Dziennik Ustaw rok 2010 nr 6 poz. 35)
rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 1587)
ustawa o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 1287)
ustawa o systemie informacji oświatowej (Dziennik Ustaw rok 2018 poz. 1900)
Głównymi zasobami informacyjnymi są treści dostępne pod adresami: http://art30a.ucoz.pl/, https://www.facebook.com/art30a, https://sites.google.com/view/art30a, https://sites.google.com/view/art30a2019szkolenie
Więcej informacji dotyczących Aplikacji Analiza2019 jest dostępnych pod adresem: http://art30a.ucoz.pl/index/narzedzia_analizy/0-9
Aktualna lista udostępnianych plików składających się na Aplikację jest dostępna pod adresem: http://art30a.ucoz.pl/news/art_30a_aktualne_fakty_i_wnioski/2019-08-23-179
Krzysztof Sługocki, 30.09.2019 |