Art. 30a KN
Piątek, 2024-04-26, 20:06
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2023 » Styczeń » 6 » Wybrane zalecenia i niuanse nie tylko „klikologiczne” stosowania aplikacji
14:40
Wybrane zalecenia i niuanse nie tylko „klikologiczne” stosowania aplikacji

(1) W przypadku gromadzenia danych za rok 2022 (lub ich modyfikowania) już w roku 2023, w zakresie wprowadzania informacji dotyczących okresów nieprowadzenia zajęć, wprowadzanie dat wymaga podawania numeru dnia, numeru miesiąca i liczby 2022 (lub w kolejności odwrotnej – zależy to od indywidualnej konfiguracji; różny – co także zależy od indywidualnych konfiguracji – może być znak rozdzielający, zwykle: „.”, „/”, „-„).

(2) Nazwa pliku gromadzenia danych musi być zawsze zgodna z formatem [awn*#.xlsx] – gdzie: * - dowolna dodatnia liczba, np. 101; liczby w przypadku wielu plików gromadzenia danych muszą być różne; # - dowolne opcjonalne (możliwie najkrótsze i najprostsze) dodatkowe oznaczenie dające się kojarzyć z nazwą jednostki organizacyjnej (szkoły, przedszkola,…); rozszerzeniem pliku musi być „.xlsx” – i w tym formacie plik musi być zapisany (w przypadku używania innych typów arkusza kalkulacyjnego niż Excel).

(3) Pliki oznaczone nazwami [Form*] nie mogą być wykorzystywane do gromadzenia danych; są to pliki wzorcowe, które należy chronić (czyli po prostu ich nie używać, a ich obecność w folderze aplikacji jest bardzo pożądana – system analizy wykorzystuje te pliki w różnych koniecznych okolicznościach).

(4) „Kod licencji” jest umownym unikatowym znakiem powiązanym z Nabywcą Aplikacji2022; wprowadzenie „kodu licencji” właściwego dla danego Nabywcy umożliwia korzystanie ze wszystkich aktualnych funkcjonalności Aplikacji2022 (bez ograniczeń z wyjątkiem tych wynikających z licencji lub umowy licencyjnej – chodzi tu głównie o ograniczenie w zakresie górnej granicy liczby plików gromadzenia danych; przekroczenie tej granicy może włączać różne losowe ograniczenia).

(5) Wprowadzanie „kodu licencji” nie wymaga dostępu do możliwości korzystania z usług internetowych; proces wprowadzania kodu licencji (jako jedna z pierwszych czynności) jest wykorzystywany jednocześnie do przetestowania tego, czy aplikacja będzie poprawnie funkcjonować z daną wersją (i typem) arkusza kalkulacyjnego w danym środowisku aplikacyjnym (platforma systemowa i system ochrony).

(6) W przypadku pobierania z wykorzystaniem usług internetowych oprogramowanych plików Excel’a (dotyczy to w szczególności pliku analizatora [Analizator*.xlsm], pliku kontroli [AgrX.xlsm] i wszystkich innych plików z rozszerzeniem [.xlsm] zmieniła się polityka bezpieczeństwa Microsoft’u (Zablokowano potencjalnie niebezpieczne makro — Pomoc techniczna firmy Microsoft).

(7) Dane dotyczące nauczycieli początkujących należy gromadzić w zgodności z wyjaśnieniami dostępnymi pod adresami http://art30a.ucoz.pl/news/co_z_nauczycielami_poczatkujacymi_i_inne_pytania/2022-12-07-387 oraz http://art30a.ucoz.pl/news/nauczyciele_poczatkujacy_zasady_gromadzenia_danych/2022-10-12-375.

(8) W przypadku zaistnienia wątpliwości (także co do aktualności plików składających się na aplikację) można dowolnie i wielokrotnie korzystać z katalogu aktualnych plików dostępnych pod adresem http://art30a.ucoz.pl/load/analiza2022_aktualne_pliki_do_pobrania/1-1-0-7 (w szczególności dotyczy to plików [Analizator2022_w1230.xlsm], [Sprawozdanie-art30a_2022.xlsx], [AgrX.xlsm]); mogą w tym katalogu pojawiać różne dodatkowe pliki (narzędzia dodatkowe przydatne na różne potrzeby raportowania analizy).

(9) Każdą kolejną analizę danych w pliku analizatora (analizę można przeprowadzać wielokrotnie) należy rozpoczynać od arkusza [Pliki] (przycisk [Twórz listę plików do pobrania danych]), czyli po każdej ewentualnej modyfikacji danych należy koniecznie skorzystać z tego arkusza.

(10) Analizę można przeprowadzać także „wyrywkowo” w odniesieniu do wybranego pliku (lub wybranych plików) [awn*] – analizie podlegają te pliki [awn*], przy których jest znak [T]; znak [N] wyłącza plik z danej sesji analizy (dotyczy to tylko plików [awn*]).

(11) Ostatecznym i zamykającym etapem analizy dla nauczycieli początkujących są czynności w arkuszach [a_NP2] oraz [jdu_NP2], ale aby móc skorzystać z tej zamykającej analizy, wcześniej koniecznie należy najpierw przeprowadzić analizę, korzystając z arkuszy [a_NS], [jud_NS], [a_NK], [jud_NK], [a_NP], [jud_NP].

(12) Raporty dodatkowe dla nauczycieli początkujących należy ewentualnie wykonywać w odniesieniu do typów raportowań oznaczonych symbolami [NP2]; raportowania oznaczone symbolami [NS], [NK], [NP] mają charakter pomocniczy.

(13) wszelkie dostępne raportowania dodatkowe (karty oznaczone na czarno) mają charakter pomocniczy i służą głównie różnym możliwym tu dociekaniom i dyskusjom dotyczącym poprawności zgromadzonych danych w plikach [awn*]; niektóre sumy lub średnie dotyczące różnych wartości nie muszą być zbieżne z tymi, które będą zawarte w arkuszach [jdu*] oraz w arkuszu [Spraw2]; raporty te są definiowane na podstawie funkcjonalności tabel przestawnych i mogą przez Użytkownika (raczej zaawansowanego) być dowolnie modyfikowane; można także tworzyć nowe typy raportów.

(14) Raport dodatkowy oznaczony znakiem [Rjdu] może być wykorzystany (także w celach czynności kontrolnych) do sporządzania list wypłaty ewentualnych jednorazowych dodatków uzupełniających.

(15) Zaawansowani Użytkownicy mogą rozbudowywać zakresy nazwane (tabele) w arkuszach [a*] (z zastosowaniem [Menedżera zakresów nazwanych]) w celu osiągania dodatkowych, różnych innych niż dostępne, celów analitycznych.

(16) Różne i liczne „niuanse” analizy wydatków były szczegółowo opisywane (i są dostępne) w zasobach serwisu http://art30a.ucoz.pl/ (po prawej stronie okna serwisu jest dostępne [Archiwum wpisów]).

(17) Aktualne zapisy licencji są dostępne pod adresem https://egocki.pl/art30a/LicencjaSiZ.pdf.

(18) Zaleca się, aby Użytkownicy początkujący zapoznali się (choćby pobieżnie) z:

  • Obliczanie struktury zatrudnienia – https://qrgo.page.link/wEHK1 (jedną z funkcjonalności środowiska udostępnienia jest także możliwość skorzystania z formatu PDF)
  • Gromadzenie danych na potrzebę przeprowadzania analizy – https://qrgo.page.link/Ve8Wx (jedną z funkcjonalności środowiska udostępnienia jest także możliwość skorzystania z formatu PDF)
  • Czy przy obliczaniu kwot wydatkowanych na średnie wynagrodzenia nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, uwzględnia się odprawy pośmiertne? Analogiczne pytania można formułować w odniesieniu do całego (?) katalogu wydatków osobowych niezaliczonych do wynagrodzeń – https://qrgo.page.link/mbY4y (jedną z funkcjonalności środowiska udostępnienia jest także możliwość skorzystania z formatu PDF)
  • O co chodzi w art. 30a ustawy Karta Nauczyciela w roku 2021 i czy zostanie uchylony w roku 2022? – https://qrgo.page.link/ZyAFS (jedną z funkcjonalności środowiska udostępnienia jest także możliwość skorzystania z formatu PDF)
  • https://egocki.pl/art30a/SkryptPomocy_Analiza2017_w0901_20170306.pdf – skrypt szkoleniowy, w którym szerzej opisano problematykę art. 30a KN oraz narzędzia obliczeniowe;
  • https://egocki.pl/art30a/ZPublikacji_2017-2019.pdf – zestawienie wybranych publikacji (2017-2019) dotyczących różnorodnych aspektów konieczności realizacji obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela;
  • https://egocki.pl/art30a/ZPublikacji_2014-2017.pdf – zestawienie wybranych publikacji (2014-2017) dotyczących różnorodnych „niuansów” konieczności realizacji obowiązków wynikających z art. 30a ustawy Karta Nauczyciela;

oraz
zarejestrowane szkolenia (z bezpłatnym dostępem): https://sites.egocki.pl/online/art30a


Krzysztof Sługocki, 06.01.2023

Wyświetleń: 238 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2023  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz