Art. 30a KN
Sobota, 2024-04-20, 16:06
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Marzec » 8 » Aplikacja Analiza2022 - można, a może należy już korzystać
09:26
Aplikacja Analiza2022 - można, a może należy już korzystać

Dziś, z racji nie tyleż zobowiązań licencyjnych lub serwisowych, co z poczucia obowiązku należy informować, że:

(1) Odpowiedź na pytanie: Czy trzeba przeprowadzać analizę wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli za rok 2022? Brzmi: Tak! No i oczywiście, już dziś wiadomo, że warunki prawne, obliczeniowe i organizacyjne będą się „tradycyjnie” zmieniać.

(2) Od 08 marca jest już dostępna Aplikacja wspomagania przeprowadzania analizy wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli w roku (za rok) 2022. Można zamawiać - http://art30a.ucoz.pl/index/formularz_zamowienia_aplikacji/0-20. Aplikacja może być stosowana także do przeprowadzania zalecanych analiz okresowych.

(3) Aplikacja jest przygotowana na ewentualne dające się dziś przewidywać zmiany, które najprawdopodobniej zajdą z końcem kwietnia oraz od początku września. Najważniejsze narzędzie zawarte w pliku Analizatora będzie stosownie aktualizowane. Zasady gromadzenia danych, na potrzebę przeprowadzania analizy, pozostają takie same, jak w latach minionych.

(4) Zaleca się okresowe przeprowadzanie analizy w trakcie trwania roku 2022. System raportowania jest do tego przygotowany łącznie z arkuszem sprawozdania adekwatnym do roku 2022.

(5) Arkusz sprawozdania dołączany do obecnej wersji nie jest arkuszem MEiN’owskim. Nie jest wiadome, kiedy MEiN opublikuje arkusz sprawozdania „właściwy” dla roku 2022 – rysują się obecnie różne „ciekawe” tego scenariusze (łącznie z brakiem właściwej publikacji po stronie MEiN).

(6) Serwis internetowy dotyczący art. 30a dostępny pod adresem http://art30a.ucoz.pl/ może przestać być dostępny – jest przygotowywany serwis równoległy.

(7) Proszę być świadomym tego, że w roku (za rok) 2021 MEiN nie popełnił konsekwentnie tych samych niektórych błędów, które popełnił w tych latach, w których także była jedna kwota bazowa, co oznacza, że jest dopuszczalnym uznawać, że w niektórych minionych latach analizę wydatków nie przeprowadzono w pełni prawidłowo – nie będzie to jednak nikogo obchodzić (i to będzie „zdrowa” postawa)…

(8) W roku 2022 MEiN popełni („będzie zmuszony” popełnić) kolejne błędy w odniesieniu do analizy (będę zalecał, aby w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem świadomie akceptować to, co MEiN ostatecznie ustanowi). Będzie to między innymi związane z zapisem zawartym w rozporządzeniu w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania […]: „W przypadku gdy w danym roku obowiązuje więcej niż jedna kwota bazowa, […], średnioroczną strukturę zatrudnienia nauczycieli ustala się odrębnie dla okresów obowiązywania poszczególnych kwot” – a będzie przecież w roku 2022 tylko jedna kwota bazowa…

(9) Po wielu latach przebija się już do świadomości także w szczególności kontrolujących, że zapis zawarty w rozporządzeniu w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania: „[…] Wszystkie dane oraz wyniki obliczeń powinny być wpisane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia powinny zostać wykonane na danych z taką samą dokładnością. […]” – dotyczy tylko tabeli arkusza sprawozdania. Nie wiadomo dziś (03.03.2022), co w związku z tym sugerować na rok 2022 – Aplikacja jest przygotowana na dające się przewidywać rozwiązania. Ze względu na zbędne dodatkowe komplikacje (które bardzo nieznacznie wpłyną na wynik analizy) – będę zalecał bycie konsekwentnym względem lat minionych (i nie ma po co tu wnikać w szczegóły).

(10) Refleksje opublikowane 04.01.2002 (http://art30a.ucoz.pl/news/refleksja_z_innej_perspektywy/2022-01-04-328) pozostają aktualne.

(11) Najdalej we wrześniu nadejdzie kolejna fala nierozumnej, nieanalitycznej, emocjonalnej i oderwanej od wyroku TK (w kontekście funkcjonowania obecnego tk nie robi już to żadnego wrażenia) krytyki art. 30a KN. W związku z tym, co się szykuje, polecam zapoznanie się z treściami dostępnymi pod adresami (ale bez przesady – nie sądzę, że jest to jakaś zajmująca lektura):

http://art30a.ucoz.pl/publ/zagadnienia_prawne/art_30a_potrzebny_i_pozyteczny_czy_nie/2-1-0-6,

http://art30a.ucoz.pl/publ/zagadnienia_prawne/wyrok_trybunalu_konstytucyjnego_k_13_10_z_dnia_16_lipca_2013_r_uzasadnienie_faktyczne/2-1-0-4,

http://art30a.ucoz.pl/publ/zagadnienia_prawne/wyrok_trybunalu_konstytucyjnego_k_13_10_z_dnia_16_lipca_2013_r_uzasadnienie_prawne/2-1-0-5.

Nie jest to lektura łatwa i nikt w pełni przytomny nie powinien marnować swego czasu na czytanie takich treści. Ja czytam takie treści (bo lubię – inni znaczki zbierają i to też jest podobno normalne) i z pozycji czytelnika takich treści – proszę – nie dostrzegać ani mojej winy lub sprawczości w tym, czego Państwo doświadczacie z tym art. 30a i czego jeszcze będziecie doświadczać. To raczej ja jestem pod Państwa presją (jestem bardzo daleki od wszelkich oznak entuzjazmu wobec art. 30a – a jedyne, co wydaje się być tu zajmujące, to zmagania sportowe, czyli trenowanie pisania kodu programu względem coraz bardziej skomplikowanych prawnych ustanowień). Jestem tylko przesadnie ciekawskim obserwatorem ze specyficznie wyostrzonym poczuciem humoru i przy tym pozostaję – choć staje się to obecnie bardzo trudne.

(12) …i w ramach „poczucia humoru” – każde rozważania, niezależnie od warunków brzegowych, prowadzą obecnie do konkluzji, że: w roku (za rok) 2023 także trzeba będzie przeprowadzać analizę wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli (choć będzie to się chyba jednak jakoś inaczej nazywać i będzie zachodzić w ramach powszechnych i systemowych rozwiązań).

Proszę o komentarz do treści zawartych wyżej, jeśli uznacie to Państwo za wskazane.

Gdybym był po Państwa stronie, to tak po prostu i zwyczajnie już przeprowadzam w roku 2022 okresową regularną nudną analizę wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli.


Krzysztof Sługocki, 08.03.2022

Wyświetleń: 198 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Marzec 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz