Art. 30a KN
Wtorek, 2025-07-01, 00:29
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 228
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2024 » Styczeń » 22 » Arkusz sprawozdania
14:35
Arkusz sprawozdania

W MEN’owskim arkuszu sprawozdania jest kilka komunikatów. Oto niektóre z nich:
(1) „Wypełniać pola z niebieskim tłem”;
(2) „POPRAWNIE wypełnione sprawozdanie NIE będzie zawierać tekstów wyświetlonych czerwoną czcionką”;
(3) „Zaznacz TYLKO WTEDY gdy formularz będzie drukowany dla RIO”;
(4) „liczba 1 na pomarańczowym tle wskazuje miejsce wystąpienia błędu”;
(5) „Należy wpisać przedstawiciela organu prowadzącego w rozumieniu art. 91d pkt 2 ustawy.

Podobno zmiana władzy idzie w tym kierunku, że będziemy wreszcie normalnieć?

Co do komunikatu (1) – jest komunikatywny i pewnie powszechnie wiadomo, o co chodzi, choć jest napisany w irytującym wojskowym tonie. Słowa „proszę” nie ma obowiązku używać w wojsku – tam przekaz musi być jasny, krótki i bezdyskusyjny. MEN z racji tego, że jest MEN, powinno serwować raczej komunikat w innym tonie, na przykład: „Proszę wypełnić pola z niebieskim tłem” lub „Proszę wprowadzić odpowiednie wartości do pól oznaczonych niebieskim tłem”.

Co do komunikatu (2) – tu wielu Użytkowników reaguje „z troską” (otrzymałem dziś kilka pytań dotyczących tej „troski”): „o, a ja mam w tabelce teksty napisane na czerwono – chyba coś mam źle?”.

Jeżeli jednak w tabeli sprawozdania różnica ma wartość ujemną, to właśnie cyfry są „wyświetlane” na czerwono. Proszę rzecz postrzegać następująco: różnica nie jest tekstem, lecz jest liczbą, a komunikat dotyczy „tekstów”. Napisane poprawniej brzmi tak: wartość różnicy nie jest daną typu tekstowego; jest daną typu liczbowego; a MEN'owski komunikat dotyczy danych typu tekstowego. Czyli wszystko jest Ok, gdy różnica „wyświetlana” jest na czerwono.

To, co irytuje i nie jest adekwatne do znaczenia skrótu MEN, to: „POPRAWNIE” i „NIE” – nawet pytać nie wypada, dlaczego napisane jest dużymi literami; lepiej „który” pisać przez „u”, bo wtedy źle to tylko świadczy o piszącym; a to „POPRAWNIE” i „NIE” nie tylko źle świadczy o piszącym – uwłacza także czytelnikowi takiego komunikatu. Bardzo nie jest to eleganckie, pisząc najłagodniej.

Komunikat (3) – złożenie nieprawidłowości z (1) i (2).

Komunikat (4) – każdy z tych komunikatów jest zdaniem. Zdanie w języku polskim zaczyna się od dużej litery i kończy się kropką – po stronie obecnego MEN (jeśli chce się różnić od MEiN) nie powinna być to „wiedza tajemna”. „1” – zwykle bywa nazywane „cyfrą” (ok, „liczba” też tu jest akceptowalne). Jeżeli coś nie jest zgodne z konsekwencjami zapisu prawa, nie jest „błędem”, lecz nie jest zgodne z konsekwencjami zapisu prawa. Błędem jest owo ograniczenie do dwóch miejsc po przecinku, ale takie ograniczenie będzie pozostawać zgodne z zapisami prawa.

Komunikat (5) – poza tym samym, co dotyczy także (1) – chodzi oczywiście o ustawę Karta Nauczyciela. O, a tu umiano napisać komunikat jako zdanie – od dużej litery zaczynając i kończąc kropką.

Ponieważ, z racji przynależności do pewnej społeczności, jestem zobowiązany do „zwalczania” niepoprawności językowych (głównie po swojej stronie; także jednak po stronie „przepisodawców”), to zwrócę przy okazji także uwagę na nadużywanie zwrotu: „wysokość” w odniesieniu do liczb.
Wyżej napisałem zdanie: „Jeżeli jednak w tabeli sprawozdania różnica ma wartość ujemną […]”.
Proszę zwrócić uwagę, że gdybym napisał: „Jeżeli jednak w tabeli sprawozdania różnica ma wysokość ujemną […]” – to brzmi to po prostu głupio, a to „wysokość” jest w tym przypadku równie głupie, jak w przypadku, gdyby było napisane: „Jeżeli jednak w tabeli sprawozdania różnica ma niskość ujemną […]”.

Jednak aktualny wzorzec arkusza sprawozdania, mimo wskazanych nieprawidłowości, już się nie zmieni w odniesieniu do roku 2023. To, co trochę zdumiewa, to fakt, że mimo tak licznych nieprawidłowości – rzecz pozostaje wciąż akceptowalna. I będziecie przekazywać („przedkładać” - ?!) taki „papier” do różnych organów o RIO nie wspominając. Ciekawość – a jak będzie w roku 2024?

Na wszelki wypadek przypomnę — ironia, sarkazm, kpina — to są znakomite środki skutecznego reagowania. Jestem daleki od szyderstwa, choć gdy zdarzy mi się włączyć telewizor i widzę i słyszę tam poniektórych reprezentantów wspólnoty — no, chyba już w ich może ostatnich „podrygach”?


Krzysztof Sługocki, 22.01.2023

Wyświetleń: 175 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2024  »
Pn Wt Śr Czw Pt Sob Nie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu analiza wydatków wersja demonstracyjna art. 30a jdu narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń analizator Analiza2014 kalkulator Euklidesa karta nauczyciela wydatki analiza AWN2014 Kn Sługocki Krzysztof Sługocki szkolenia Transylmania 2009 DVDRip XviD-VoMiT jednorazowe dodatki uzupełniające v10.0.0.712 jednorazowy dodatek uzupełniający wydatki poniesione na wynagrodzenia analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania wzorzec formularza sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip їх функцій szkolenie osobista stawka wynagrodzenia zasad JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy Дом с лилиями скачать торрент eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com Analiza 2015 arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowe sio nowy sio Sio system informacji oświatowej awn jdu2015 art30aKN eGocki formularz sprawozdania konferencje Newsletter program szkolenia Analiza2015 wzór formularza sprawozdania 1.6.5.6128 zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o art. 236 sprawozdanie Analiza2017 1000 zł na start aplikacja program analiza 2020 2020 analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2025
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz