Art. 30a KN
Wtorek, 2022-12-06, 07:15
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2018 » Październik » 31 » Chyba jednak o pewnych rzeczach należy pisać wprost i dosadniej
15:41
Chyba jednak o pewnych rzeczach należy pisać wprost i dosadniej

Brak uwag? Obserwuję te „tryby zgłaszania stanowisk w ramach opiniowania projektu zmiany rozporządzenia w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania […]” (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12317208) – oto za chwilę zostanie opublikowane rozporządzenie z nowym arkuszem sprawozdania i konsekwencjami tej zmiany.
Zgłaszający stanowiska, opiniujący, uzgadniający, konsultujący i odnoszący się do wszystkich onych – albo nie mają uwag, albo uwagi są bliskie braku uwag.
Wskażę jedną z możliwych uwag (mam ich znacznie więcej, ale ta tu poniżej, to będzie lepiej aby była dostrzegana) – może ktoś to zauważy przed opublikowaniem rozporządzenia?

W piśmie MEN z 19 września kierowanym do Sekretarza Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego napisano: „Zmiana dotyczy konstrukcji wzoru formularza sprawozdania i ma charakter wyłącznie techniczny bez wpływu na rozwiązania merytoryczne.”. No zaraz się okaże, że jednak chyba tak nie jest.

W treści uzasadnienia...: „[…] Proponuje się dostosowanie, tak jak dotychczas, wzoru formularza do sytuacji obowiązywania w dwóch okresach roku budżetowego różnych kwot bazowych. Adekwatnie do ogólnej zasady ustalania kwoty bazowej dla nauczycieli w ustawie budżetowej, jako datę rozpoczęcia obowiązywania pierwszej kwoty bazowej określa się we wzorze formularza 1 stycznia danego roku. Natomiast […]”… -
…i teraz proszę spojrzeć na ów projekt sprawozdania w kontekście dalszego tam twierdzenia: „Natomiast w celu uelastycznienia możliwości stosowania wzoru formularza proponuje się ogólne określenie daty rozpoczęcia obowiązywania drugiej kwoty bazowej dla nauczycieli w danym roku. Takie rozwiązanie pozwoli na każdorazowe dostosowanie formularza w przypadku określenia drugiej kwoty bazowej w danym roku, niezależnie od miesiąca rozpoczęcia jej obowiązywania. […]”.

W roku 2019 będzie chyba jedna kwota bazowa (tak wynika z projektu ustawy budżetowej na rok 2019). A skoro będzie jedna kwota bazowa to w kolumnie 4 tabeli w projekcie sprawozdania będzie musiało stać: „od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia”; natomiast w kolumnie 5: „od dnia …?... do dnia 31 grudnia”. Co trzeba będzie wpisać w miejsce …?... – no pozostaje tylko 31 grudnia; zatem mimo istnienia tylko jednej kwoty bazowej i jednego okresu jej trwania pomysł MEN na formularz sprawozdania wygeneruje dla zobowiązanych potrzebę zdefiniowania „ciekawego” jeszcze jednego okresu – no chyba jednodniowego? Analogicznie trzeba będzie chyba wówczas (kolumna 6 i 7) obliczać „średnioroczną liczbę etatów dla okresów obowiązywania poszczególnych kwot bazowych” – jedną wartość dla okresu od 1 stycznia do 31 grudnia i drugą wartość dla okresu chyba od 31 grudnia do 31 grudnia?

„[…] w celu uelastycznienia możliwości stosowania wzoru formularza proponuje się ogólne określenie daty rozpoczęcia obowiązywania drugiej kwoty bazowej dla nauczycieli w danym roku. Takie rozwiązanie pozwoli na każdorazowe dostosowanie formularza w przypadku określenia drugiej kwoty bazowej w danym roku, niezależnie od miesiąca rozpoczęcia jej obowiązywania. […]”. Koń by się uśmiał z takiego "uelastyczniania"...

…no i owo „uelastycznienie” będzie prowadziło do istotnie ciekawego „dostosowania”…

No chyba, że projektodawcy z MEN wiedzą coś więcej i wbrew projektowi ustawy budżetowej na rok 2019 już jednak dziś wiedzą, że jednak w roku 2019 (i w każdym kolejnym roku trwania art. 30a ustawy KN) będą dwie kwoty bazowe – dwa okresy trwania dwóch różnych kwot bazowych. Lub może "uelastycznianie" będzie jednak polegało na publikowaniu w każdym roku zmiany rozporządzenia?

Jeszcze „ciekawiej” na wskazanym wyżej tle prezentują się uwagi, które pozwoliłem sobie poczynić wcześniej (choć delikatne ich nasycenie dawką stosownej ironii i pożądanego sarkazmu nie wnosi żadnego efektu): http://art30a.ucoz.pl/news/komentarz_do_projektu_rozporzadzenia/2018-10-18-131, http://art30a.ucoz.pl/news/krajowa_rada_rio_poddaje_pod_rozwage/2018-10-29-133.


Krzysztof Sługocki, 31.10.2018

Wyświetleń: 361 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Październik 2018  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz