Art. 30a KN
Wtorek, 2022-12-06, 05:25
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2021 » Styczeń » 13 » Dofinansowanie do zakupu sprzętu a jednorazowy dodatek uzupełniający
18:29
Dofinansowanie do zakupu sprzętu a jednorazowy dodatek uzupełniający

Pytanie: Czy do wyliczenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli bierze się pod uwagę kwotę dofinansowania na zakup sprzętu do pracy zdalnej (500 zł)? Pytanie to jest kierowane w najróżniejsze strony i te najróżniejsze strony udzielają ochoczo odpowiedzi. Jeżeli odpowiedź brzmi „nie” – to dlaczego? A jeżeli – „tak” – to także dlaczego? Och, proszę aż tak wiele od odpowiadających nie oczekiwać. Obecny standard jest coraz bardziej prosty. I w obliczu tej prostoty, a może i nawet oczekiwania prostoty, nie jestem pewien, czy jest jeszcze jakiś sens szukania obiektywnej odpowiedzi.

Streszczę – jeżeli nie masz Czytelniku ni chęci, ni ochoty czytać tego dalej (i możliwe, że już nawet sądzisz, że to jest słuszny stan Twego Ducha) – to niech Ci wystarczy takie oto streszczenie: powszechne już odejście od prawideł tworzenia, czytania i stosowania prawa, uniemożliwia uzyskanie odpowiedzi obiektywnie poprawnej, a za odpowiedź jedynie słusznie poprawną będzie uznawana ta, która jest udzielana przez podmiot dysponujący mocą opresji wobec tych, którzy nie raczą jedynie słusznej odpowiedzi zaakceptować i to najlepiej bez fatygi dociekania źródeł tejże odpowiedzi.

Odpowiedź (1): Nie. Do wyliczenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli nie bierze się pod uwagę kwoty dofinansowania na zakup sprzętu do pracy zdalnej.

Wartość tak udzielonej odpowiedzi jest taka sama, jak w przypadku:

Odpowiedź (2): Tak. Do wyliczenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli bierze się pod uwagę kwoty dofinansowania na zakup sprzętu do pracy zdalnej.

Chodzi o to, że tak są obecnie udzielane odpowiedzi na to pytanie (i wiele podobnych), a o wartości odpowiedzi decyduje chyba nazwa portalu, nazwisko odpowiadającego, może nazwa instytucji,… Nie trzeba chyba być tu nie wiadomo jakim „mędrkiem”, żeby rozumieć, że odpowiedź musi wynikać z zapisów prawa, a nie z tego, co kto „wyczuwa” lub co się komu „wydaje”, lub jakie i gdzie „opublikuje” wytyczne…

Udzielanym odpowiedziom zwykle towarzyszy (chyba w chęci traktowania tego, jako właściwego tu argumentu) przywołanie (najczęściej nie będące kompletnym) art. 30 ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela (ja przywołam tu ten przepis „w pełnej krasie” jego brzmienia):

Art. 30. [Wynagrodzenie nauczyciela – tak, to jest definicja wynagrodzenia nauczyciela; nie, to nie jest definicja wydatków ponoszonych na wynagrodzenie]

1. Wynagrodzenie nauczycieli, z zastrzeżeniem art. 32, składa się z:

1) wynagrodzenia zasadniczego;

2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, w tym z tytułu sprawowania funkcji wychowawcy klasy, oraz za warunki pracy,

3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;

4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, świadczenia, o którym mowa w art. 53a, i dodatku, o którym mowa w art. 54 ust. 5.

Dodatkowo, niekompletnemu przywołaniu wskazanego wyżej przepisu, towarzyszy zwykle twierdzenie w rodzaju: „analizie podlegają składniki wymienione w art. 30 ust. 1 Karty Nauczyciela”.

No i dalej to już nie chce mi się niczego tłumaczyć… Ostatnim jednak wysiłkiem naciskanych klawiszy napiszę po raz kolejny: w art. 30a ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela stanowi się, że „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli […]”. Tam naprawdę nie jest napisane: „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący […] przeprowadza analizę wypłaconych w poprzednim roku kalendarzowym wynagrodzeń nauczycieli”. To dlatego w przepisach wykonawczych do art. 30a zawarta jest definicja „wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli”.

I niech teraz ktoś odpowiadający „nie”, w oparciu o wskazaną definicję wydatków wykaże, że prawidłową jest „Odpowiedź (1): Nie. Do wyliczenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli nie bierze się pod uwagę kwoty dofinansowania na zakup sprzętu do pracy zdalnej.”.

I niech teraz ktoś odpowiadający „tak”, w oparciu o wskazaną definicję wydatków wykaże, że prawidłową jest „Odpowiedź (2): Tak. Do wyliczenia jednorazowego dodatku uzupełniającego dla nauczycieli bierze się pod uwagę kwoty dofinansowania na zakup sprzętu do pracy zdalnej.”.

Owszem w definicji wydatków ponoszonych na wynagrodzenia nauczycieli przywołuje się ów art. 30 ust. 1. Ale w tym art. 30 ust. 1 w pkt 4) stwierdza się, że składnikiem wynagrodzenia nauczyciela są także „inne świadczenia wynikające ze stosunku pracy”. A czy nauczyciel mógł uzyskać owe „500 zł”, gdyby nie „świadczył pracy”? A jak brzmi definicja „innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy” – a niech by choćby nawet „świadczeń wynikających ze stosunku pracy”? …Ach, „…bo to nie ten paragraf…” – a to już będzie poziom sprzeczności z definicją wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli…

Chodzi mi tak naprawdę o to, że każdy (i to kim by nie był), kto odpowiada w tym przypadku „nie”, to udaje tak samo powagę, wartość, zgodność z prawem i słuszność swej odpowiedzi, jak i ten, kto odpowiada „tak”.

Sytuacja jest patowa. Mam tu zatem następującą propozycję: …no to może przestańmy udawać i się po prostu umówmy (prawo coraz częściej tak właśnie czytać teraz należy). Kto ma się z kim umawiać – to proste, Wy Wszyscy Szanowni Czytelnicy tych treści. Umówcie się, że „nie” – a dlaczego. No na tym właśnie niech polega zasada umówienia się – skończyło się zadawanie pytania „dlaczego”, kropka. „Nie” – i już. Kropka.

„…a za odpowiedź jedynie słusznie poprawną będzie uznawana ta, która jest udzielana przez podmiot dysponujący mocą opresji wobec tych, którzy nie raczą jedynie słusznej odpowiedzi zaakceptować i to najlepiej bez fatygi dociekania źródeł tejże odpowiedzi…”.

I wychodzi na to, że te próby nie były potrzebne: http://art30a.ucoz.pl/news/trudne_zakresy_uprawiania_sztuki_analizy_wydatkow/2020-12-23-271, http://art30a.ucoz.pl/news/czy_500_zl_jest_wydatkiem_poniesionym_na_wynagrodzenia/2020-12-09-269 - i od razu życie staje się prostsze…


Krzysztof Sługocki, 13.01.2021

Wyświetleń: 373 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2021  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz