Art. 30a KN
Niedziela, 2024-05-05, 15:35
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2024 » Styczeń » 24 » Perspektywa Nauczyciela
11:33
Perspektywa Nauczyciela

No to czas na zaczepkę z taką jednoczesną malutką „prowokacyjką” z drugiej strony, czyli spojrzenie od strony nauczyciela.

Niech rozważenie tu pewnego przykładu dotyczy trzech nauczycieli w jednej z grup nauczycieli (w rozumieniu analizy). Niech średnie wynagrodzenie w tej grupie prawem określone wynosi 1000 jednostek. Niech wydatek poniesiony na wynagrodzenie każdego z tych nauczycieli będzie równy odpowiednio: [N1] – 1500 jednostek, [N2] – 1000 jednostek, [N3] – 500 jednostek. Czyli [N1] i [N2] osiągnęli średnie wynagrodzenie. [N3] nie osiągnął średniego wynagrodzenia – „należy mu się” 500 jednostek.

Jednak „prawodawca” postanowił, że należy przeprowadzić analizę wydatków i policzyć faktyczne wynagrodzenie średnie w tej grupie (utożsamiając to średnie wynagrodzenie z wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia). Czyli średnie wynagrodzenie faktyczne (abstrahując od innych kwestii) okazuje się równe średniemu wynagrodzeniu, czyli żaden z nauczycieli nie otrzyma jednorazowego dodatku uzupełniającego, nawet ten, któremu ów się należy.

Dlaczego art. 30a dalej będzie trwał?

(1) Bo jednak gdyby go nie było, to nauczyciele będą jeszcze bardziej „poszkodowani” (wyrok TK z 2013 roku jest tu najbardziej wiążącą kwestią).
(2) Jednak „mechanizm” przeprowadzania analizy jest także korzystny dla jednostek samorządu terytorialnego (pod warunkiem że analiza jest przeprowadzana w sposób okresowo ciągły w trakcie roku; jej przeprowadzenie na koniec roku jest obarczone 50% ryzykiem „niekorzystności”).
(3) Art. 30a jest częścią fundamentalną Karty Nauczyciela (wyrok TK z 2013 roku jest tu najbardziej wiążącą kwestią); zmiana sposobu wynagradzania nauczycieli nie jest możliwa na gruncie obecnej Karty Nauczyciela (jest raczej niewyobrażalnie trudna taka zmiana do zrealizowania); a Karta Nauczyciela będzie na razie trwać – nie zbadano jeszcze, jaki jest poziom oczekiwanych podwyżek za powszechną zgodę na epokową zmianę na poziomie prawa oświatowego (czyli coś w rodzaju zaniku Karty Nauczyciela lub tak głębokiej jej zmiany, że w zasadzie i tak będzie mowa o zaniku).
(4) Czas na zmiany „nagłe i szybkie” (jeśli nawet pożądane) już przeminął, a kolejni ministrowie od oświaty byli coraz bardziej wyalienowani i przekraczano dość regularnie kolejne poziomy partactwa, które skutecznie oddaliły możliwości przeprowadzenia pożądanych zmian — w konsekwencji teraz choćby najmniejsza pożądana zmiana będzie z założenia podważana. Spodziewane zmiany mogą być wyłącznie już tylko wynikiem długotrwałych, spójnych, konsekwentnych i mądrych procesów. Obecnie wytrwale podważana stabilność polityczna w połączeniu ze skrajnie niebezpiecznymi i nieodpowiedzialnymi aktywnościami obecnej opozycji bardzo temu nie sprzyja. A cuda zdarzają się tylko w bajkach.

Przykład zawarty wyżej miał na celu tylko to, co miał na celu.


Krzysztof Sługocki, 24.01.2024

Wyświetleń: 71 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2024  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz