Otrzymałem w ostatnich dniach wiele pytań dotyczących możliwości sprawdzania i raportowania poprawności dokonanej analizy. Narzędzia sprawdzania i raportowania poprawności są dostępne w pliku Analizatora w arkuszu [Pulpit]; są tam także dostępne narzędzia ewentualnej konieczności naprawiania naruszonych struktur gromadzenia danych (nie są w stanie naprawić wszystkich możliwych błędów gromadzenia danych, ale te czasami tu i ówdzie sygnalizowane są skutecznie naprawiane). Trudno mi powiedzieć w jakich warunkach może dojść do naruszenia struktury danych – mi się to udaje zrobić tylko wtedy, kiedy chcę to zrobić…
Proszę te raportowane informacje traktować raczej jako sugestie ewentualnie zaistniałych nieprawidłowości; można, idąc za tymi sugestiami, zajrzeć do wskazywanego miejsca istnienia potencjalnych nieprawidłowości i stwierdzić na przykład: "no, nie, tu wszystko jest Ok" - i dać sobie spokój...; można - pozostając w niepewności (także po zajrzeniu w raportowane miejsca) - skorzystać z funkcji naprawczych dostępnych w arkuszu [Pulpit] pliku Analizatora...; można także skorzystać z bardziej „dociekliwego” narzędzia raportowania ewentualnych nieprawidłowości zawartego w pliku „agresywnej kontroli poprawności zgromadzonych danych” [AgrX.xlsm] (https://egocki.pl/art30a/UmLic2018/AgrX.xlsm)... (więcej informacji: http://art30a.ucoz.pl/news/agresywna_kontrolia_poprawnosci_zgromadzonych_danych/2019-01-10-156)...
Wszystko to ma służyć jedynie zwiększeniu poczucia pewności poprawności dokonanej analizy wydatków na wynagrodzenia nauczycieli oraz uzyskaniu różnych dowodów tejże poprawności. Jest ostatnio coraz więcej ludzi wypowiadających się w coraz szerszy sposób o "jednorazowych dodatkach uzupełniających" z coraz mniejszą świadomością przedmiotu i celu swych wypowiedzi - dlatego trzeba coraz bardziej na owych się uodparniać zawężając ich pola manewru i ewentualnego ataku najlepiej do zera...
Krzysztof Sługocki, 17.01.2019 |