Art. 30a KN
Piątek, 2024-04-19, 20:49
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 224
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Lipiec » 7 » Wysyp publikacji o wynagradzaniu nauczycieli
19:43
Wysyp publikacji o wynagradzaniu nauczycieli

Jak napisałem ostatnio, wyjątkowo mnożą się obecnie (ciekawość – jakiż w tym się ujawnia i czyj rzeczywisty zamiar) kolejne publikacje dotyczące wynagradzania nauczycieli, w których wątek średniego wynagrodzenia jest coraz bardziej deprecjonowany. Gdybym był nauczycielem… – widzę wprost i po prostu, jak coraz szerszym zamachem urabia się nastawienie społeczne jak i samych nauczycieli do tego, że nie dostaną tego, co im się należy, a nawet do tego, jak słuszną rzeczą jest to, że im się nie należy. Gdybym był nauczycielem… – szlag by mnie trafił! Gdybym był samorządowcem… – też by mnie coś trafiło, bo ma wyjść na to, że to będzie moja wina!

Oto kilka wybranych cytatów (i to tylko z dzisiaj).

„Coraz więcej środowisk: samorządowcy, dyrektorzy szkół i związkowcy domagają się zmiany systemu wynagradzania nauczycieli.” – tak jest istotnie, choć dzieje się to i to wciąż z taką samą intensywnością od wielu lat i od tych wielu lat niewiele jednak się w tym zakresie dzieje.

„Taką potrzebę widzi też sam resort, który chce, by w wypracowaniu zmian uczestniczył zespół do spraw statusu zawodowego nauczycieli.” – (o! – zacny „resort” też to widzi?); „zespół do spraw statusu zawodowego nauczycieli”? – o dotychczasowych efektach prac tego „zespołu” (pod „patronatem” MEN) nie ma gdzie cokolwiek poczytać, to i komentować nie ma czego (szkoda „amunicji”), choć najbardziej tu znaczące jest wskazywanie splątania i związku owego „zespołu” z „resortem”.

„Związek Miast Polskich podczas niedawnego spotkania Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu zgłosił postulaty dotyczące zwiększenia subwencji oświatowej o 30 proc. oraz odstąpienia od konieczności wypłacania w tym roku dodatku uzupełniającego tym nauczycielom, którzy nie osiągnęli średniego wynagrodzenia na danym szczeblu awansu zawodowego.” – wzrost subwencji o 30%... – Ok., choć to chyba jest wyrazem przesłodzonej naiwności jakiejś; przecież to wymaga dość rewolucyjnych zmian w ustawie budżetowej – czyli pytać należy nie o to, czy tak się stanie w tym roku, lecz za ile lat będzie możliwa taka rewolucja i kto jej dokona? Raczej oczekiwać należy czegoś dokładnie odwrotnego - mam tu na myśli działania obecnych "rewolucjonistów".

„…oraz odstąpienia od konieczności wypłacania w tym roku dodatku uzupełniającego tym nauczycielom, którzy nie osiągnęli średniego wynagrodzenia…” – no to proponuję solidarnie i powszechnie postulować także odstąpienie od konieczności wypłacania komukolwiek w tym roku (?) „trzynastki”; w tych szczegółach tkwi właśnie to, że autorzy takich postulatów nie pojmują, co postulują – nie „w tym roku”, lecz w roku następnym za rok bieżący; czyli skoro można postulować takie „odstąpienie” (i robi to Związek Miast Polskich?), to o czym to świadczy – pytam retorycznie? Napisać, że jest to żenujące, to tak, jakby nic nie napisać; „odstąpienie”? – no to może lepiej pójść na całość i zaproponować „odstąpienie” od wynagradzania nauczycieli do końca tego roku… – i co Ty na to wielce zacny a roztropny Związku Miast Polskich? Rzekniesz może, że to głupie jest – no, to się z Tobą zgodzę gorliwie…; i jeszcze to powszechne zasłanianie się i uzasadnianie tych wszystkich „mądrych” postulatów epidemią COVID-19…

„Należy też wreszcie zastanowić się nad całym systemem, choćby w kwestii wyliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli, bo jest to nieczytelne.” – o! - to mądre i słuszne jest; istotnie skoro jest nieczytelne, to widać zastanowić się właśnie należy – może stanie się wtedy jednak czytelne?

„Chodzi o to, że średnie wynagrodzenie nauczycieli określane na podstawie Karty Nauczyciela i ustawy budżetowej jest w praktyce kwotą obejmującą choćby takie składniki, jak nagrody ministra, nagrody jubileuszowe, czy odprawa emerytalna i to u nauczycieli, którzy tych składników nie otrzymują.” – …a ja dodam, że chodzi też i nawet o to „że średnie wynagrodzenie nauczycieli określane na podstawie Karty Nauczyciela i ustawy budżetowej jest w praktyce kwotą obejmującą choćby takie składniki, jak nagrody ministra, nagrody jubileuszowe, czy odprawa emerytalna i to u nauczycieli, którzy”… – (o!) te składniki jednak otrzymują – a tu się ukrywa sugestia dość „interesująca”, czyli skomplikujmy rzecz tak, że faktycznie stanie się to absolutnie i do końca „nieczytelne”, to i nie będzie innego wyjścia, jak od tego „odstąpić”…

Powtórzę – gdybym był nauczycielem… – znowu widzę, jak się intensywnie „kombinuje” żeby zapłacić mi mniej, wmawiając mi jednocześnie, że dostaję więcej. No i pewnie – jako nauczyciel – to się na to zgodzę – dobrze, że nie jestem nauczycielem…

Ja też mam postulat (choć nie jest on mego autorstwa). Oto on: „a dajcież że sobie spokój z postulowaniem zmian w wynagradzaniu nauczycieli - tu, żeby coś zmienić, to najpierw zburzyć do gleby chyba trzeba to, co jest, a im więcej niby-zmian bez zburzenia, tym trudniej będzie zburzyć, aby coś na lepsze wreszcie zmienić - czyli, w dającym się przewidzieć czasie, nic tu się nie zmieni, a całe gadanie o zmianach jest li tylko takim słabiutkim politykowaniem dla słabiutkich polityków”.

…i te kolejne (no raczej jednak powtarzające się) słabiutkie „stanowiska” i „postulaty” - średnio dwa razy na rok niemal to samo… http://art30a.ucoz.pl/news/kolejne_slabiutkie_stanowisko_w_sprawie_art_30a/2019-10-01-193


Krzysztof Sługocki, 07.07.2019

Wyświetleń: 239 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Lipiec 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz