Art. 30a KN
Wtorek, 2022-12-06, 07:04
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 204
Statystyki

Ogółem online: 1
Gości: 1
Użytkowników: 0
Główna » 2022 » Styczeń » 3 » Wybrane wyjaśnienia
08:50
Wybrane wyjaśnienia

Wybrane wyjaśnienia różnych kwestii i niuansów natury algebraicznej, prawnej i organizacyjnej. Powtarzają się z różną intensywnością w każdym roku. Mogą być przydatne w tym trochę gorącym okresie przeprowadzania do 20 stycznia 2022 analizy wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli za rok 2021. Na najczęściej w ostatnich dniach zadawane pytanie: „Czy coś się w tej analizie za 2021 może jeszcze zmienić?” – odpowiedź chyba jest taka: „No, bez przesady; trudno dać wiarę w to, że ci, od których to zależy, zauważą niepoprawności, których są autorami i wykonawcami; a jeśli nawet, to i tak nie starczy im fantazji na pochwalenie się swą spostrzegawczością; czyli, jak co roku, nie ma po co tym sobie głowy zawracać”.

Wybrane wyjaśnienia

(1) Możliwe, że udostępnione opracowania pomogą znaleźć odpowiedzi przynajmniej na niektóre pytania. Nie jest to łatwa lektura i nie nadaje się do zwykłego przeczytania. Wszystkie opracowania są dostępne w formacie flipBook’ów z możliwością zapisania ich także lokalnie w formacie PDF. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/udostepniam_kolejne_opracowania/2021-10-06-313

(2) „Czy odprawy z art. 20 KN (likwidacja etatu; księgowane z paragrafu 3020) powinny być wliczane do jednorazowego dodatku uzupełniającego? Również z paragrafu 3020 wypłaciliśmy odprawę pośmiertną dla nauczyciela mianowanego. Czy tę kwotę powinnam wliczyć do ustalenia JDU?” […]

http://art30a.ucoz.pl/news/ksiegowane_z_paragrafu_3020/2021-09-10-305; http://art30a.ucoz.pl/news/wydatki_osobowe_niezaliczane_do_wynagrodzen/2021-09-02-303

(3) Cytat: „[…] nauczyciel w roku 2019 zrobił awans zawodowy; od stycznia do sierpnia 2019 był stażystą, a od września 2019 jest kontraktowym. W roku 2020 dostał w marcu „13” za 2019 już jako nauczyciel kontraktowy… czy w liczeniu jdu za 2020 należało „13” w całości wykazać w wydatkach nauczycieli kontraktowych, czy może rozbić wydatek za 8 miesięcy do stażystów, a za 4 do kontraktowych? To ostatnie nakazuje wynik kontroli […]” — i tu przywołane zostały wybrane zapisy z tego wyniku kontroli. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/13_jest_wydatkiem_poniesionym_na_wynagrodzenia_ale_w_jakiej_grupie/2021-09-09-304

(4) Problem tu opisany pojawia się w każdym roku i przekłada się na następujące pytanie (tu treść „uśredniona”): „[…] różnica (żółte pole w arkuszu [jdu_ND]) została wyliczona jako wartość ujemna = -12 984,47; zatem zostały policzone jednorazowe dodatki uzupełniające proporcjonalnie do osobistych stawek wynagrodzenia zasadniczego (w tym samym arkuszu), ale ich suma (także widoczna w tym samym arkuszu) jest równa = 12 984,35; czyli jest mniejsza o 12 gr; jednocześnie w arkuszu sprawozdania zapisuje się -12 984,47; a w raporcie „do wypłacenia” [Rjdu] jest 12 984,35. Czy to jest prawidłowe? […]” […]

http://art30a.ucoz.pl/news/najczesciej_tlumaczona_rzecz_w_tym_goracym_tygodniu/2021-01-21-286

(5) Którym nauczycielom będzie wypłacany jednorazowy dodatek uzupełniający? Takie pytanie pojawia się zawsze w styczniu, a w tym roku występuje ze szczególną intensywnością. Rzecz jest oczekiwanie i wystarczająco jednoznaczna. Stanowi się o tym w art. 30a ust 3 ustawy Karta Nauczyciela: „Kwota różnicy, o której mowa w ust. 2, jest dzielona między nauczycieli zatrudnionych i pobierających wynagrodzenie w roku, dla którego ustalono kwotę różnicy [...]”. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/ktorym_nauczycielom_bedzie_wyplacany_jednorazowy_dodatek_uzupelniajacy/2021-01-15-283

(6) „Zagadka zaokrąglania” odbiła się echem. No to „pociągnę” temat w innym „ciekawszym” kierunku. Trochę może przy tym Wam pomogę w wyzwoleniu się z marnowania czasu. Uzmysłowię Wam (i leciutko tylko w tym przesadzę) szczególny wymiar partactwa prawodawcy (tu reprezentowanego przez MEN) – może dzięki temu nie będziecie marnować swego cennego czasu nad zastanawianiem się, dochodzeniem, dyskutowaniem, rozstrzyganiem na przykład tego, czy w pewnym miesiącu powinna wyjść struktura zatrudnienia może 0,94, a może jednak 0,95; a że w ręcznym policzeniu wychodzi 0,93; a program płacowy to wylicza 0,96… lub coś w tym rodzaju. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/moze_wam_to_pomoze/2021-01-12-281

(7) W przepisach wykonawczych do art. 30a postanowiono, że „Uzupełniając pola w poszczególnych kolumnach formularza, należy dokonać obliczeń analogicznie dla każdego stopnia awansu zawodowego […]. Wszystkie dane oraz wyniki obliczeń powinny być wpisane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Obliczenia powinny zostać wykonane na danych z taką samą dokładnością.” – chodzi o te „dwa miejsca po przecinku”. Nie postanowiono jednak o metodzie stosowania zaokrąglania. Moim zdaniem nie tyle wynikiem roztropności rozporzędzoniodawcy, co wynikiem „niedouczenia” nie postanowiono – „całe szczęście w tym nieszczęściu” – o metodzie „wpisywania” i „wykonywania obliczeń” „z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku”. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/0-0-0-280-10http://art30a.ucoz.pl/news/juz_odkryta_zagdaka_zaokraglania/2021-01-12-280

(8) Osoby, które przeprowadzają analizę wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli, nie są należycie doceniane – dla mnie jest to fakt oczywisty. Sądzę, że to, że ten art. 30a istnieje i że dalej będzie istniał, to wynika głównie z tego, że są takie osoby, które nie dość, że sobie dają z tym radę, to są nawet gotowe także na wyzwania, jakie są szykowane na rok 2021. Sądzę nawet, że dokonywanie analizy za rok przyszły 2021 to powinno być dyscypliną olimpijską – murowane wszystkie miejsca na podium dla Polek i Polaków. […]

http://art30a.ucoz.pl/news/trudne_zakresy_uprawiania_sztuki_analizy_wydatkow/2020-12-23-271

(9) Przekonałem się dziś po raz kolejny, jak fundamentalnie złym pomysłem jest podejmowanie próby wytłumaczenia w skrócie istoty i praktyki trwania od 22 stycznia 2009 roku art. 30a – i to nawet komuś, kogo należy chyba postrzegać jako „Tego, od którego dużo zależy”. Dlaczego tenże art. 30a, mimo tak przygniatającej „krytyki”, niezrozumienia i lekceważenia, ciągle jednak trwa – chyba coś w tym jest? […]

http://art30a.ucoz.pl/news/spisuje_na_goraco_austriackie_gadanie/2021-02-08-288


Krzysztof Sługocki, 03.01.2022

Wyświetleń: 169 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Styczeń 2022  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2022
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz