Art. 30a KN
Czwartek, 2024-11-21, 12:26
Witaj Gość | RSS
 
Główna RejestracjaWejdź
Menu witryny
Nasza sonda
Oceń przydatność aplikacji
Suma odpowiedzi: 227
Statystyki

Ogółem online: 11
Gości: 11
Użytkowników: 0
Główna » 2020 » Wrzesień » 15 » Zbliża się moment „krytyczny”
14:09
Zbliża się moment „krytyczny”

Dziś, 15 września – komunikuję to na podstawie artykułu w gazetaprawna.pl„[…] podczas posiedzenia Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu lokalni włodarze będą przekonywać rząd, że subwencja oświatowa to za mało. […] Wójtowie, burmistrzowie i prezydenci miast chcą przede wszystkich domagać się od resortów edukacji i finansów wzrostu nakładów na oświatę. Twierdzą, że sytuacja zmusza ich do szukania oszczędności na tym polu. […]”.

W artykule zawarto także część z podtytułem: „Rok bez czternastki”. Gdzie w szczególności napisano: „Samorządy mają […] nadzieję, że resort edukacji przychyli się do ich prośby, aby zlikwidować w tym roku czternastkę. – Będziemy apelować dziś do resortu edukacji, aby ten obowiązek został zdjęty z samorządów – potwierdza Marek Wójcik. – Niewykluczone, że pojawi się kompromis z MEN i do wyliczenia tego dodatku nie będą brane miesiące, kiedy szkoły zostały zamknięte i nie było np. godzin ponadwymiarowych, które skutecznie wpływają na zapewnienie średniej płacy – mówi Grzegorz Pochopień z Centrum Doradztwa i Szkoleń OMNIA, były dyrektor departamentu współpracy samorządowej MEN. Związkowcy obawiają się, że resort może przychylić się do tej inicjatywy. – Zdecydowanie nie ma do tego żadnych podstaw. Nie zgodzimy się na to – kwituje Sławomir Wittkowicz.”

Nie dziwię się, a nawet dziękuję za to panu redaktorowi – jako profesjonalista umieszcza w publikacji terminy, jakimi posługują się cytowani „bohaterowie”: „zlikwidować czternastkę”. Wielokrotnie już się do tego odnosiłem. Dziś dodam zatem jeszcze, że jeżeli cytowany zwrot jest używany w ramach dowcipu – to będzie dowodził co najwyżej słabizny tego dowcipu. Jeżeli jednak używa się tego zwrotu na poważnie w debacie publicznej to można zakładać (bez ryzyka popełniania błędu), że podmiot takiej wypowiedzi miernie pojmuje zwłaszcza swoją odpowiedzialność za słowa – najprawdopodobniej z powodu niskiej zdolności pojmowania opisywanej tym zwrotem kwestii, a wpisany brak elementarnej godności w chęci posługiwania się tym zwrotem, determinuje brak zaistnienia możliwości godnego potępienia samej wypowiedzi jak i podmiotu takiej wypowiedzi. Tego nawet chyba już nie trzeba potępiać – wystarczy jedynie to cytować i rozumieć. Wystarczy rozumieć, że używanie zwrotu „zlikwidować czternastkę” wzmacnia stan trwania tego, co ma być „zlikwidowane”, czyli czego? – i tu się zwykle okazuje, że potencjalny „conquistador” nie ma pojęcia, co chce poddać „likwidacji”.

„Będziemy apelować” – łoj, aż ciarki po grzbiecie przechodzą…

„Zdecydowanie nie ma do tego żadnych podstaw” – ano nie ma, ale kogo to Tu dziś obchodzi?

A „kompromis”, o którym mówi pan Grzegorz Pochopień – taki pomysł już się pojawił kilka miesięcy temu: http://art30a.ucoz.pl/news/art_30a_na_posiedzeniu_zespolu_ds_edukacji_kultury_i_sportu_kwrist/2020-07-26-239.

Konkluzja

Jak zwykle i jak co roku – coraz więcej „znaków na niebie i ziemi” wskazuje, że „fajny” art. 30a w roku 2020 tradycyjnie ulegnie dalszej komplikacji. Idea wypływająca z niemal wszystkich głównych wniosków pokontrolnych dotyczących art. 30a jest taka – „skutecznie z tym radzą sobie mimo komplikacji i uznaniowości”; no to nie ma problemu, można komplikować dalej, poradzą sobie. Tak – od lipca narzędzia są już gotowe na dające się przewidzieć różne nowe wynalazki – to i dalej „będą sobie radzić”.

Wcale nie będąca zaawansowaną, analiza przepisów KN prowadzi do przebrzmiałego już i oczywistego dziś wniosku, że ustawodawca wprowadził złożoną, wielostopniową regulację zasad wynagradzania nauczycieli i przez to w konsekwencji trudną, zawiłą i skomplikowaną („chorobliwą” niemal) w praktyce – czyli słuszny i konieczny mechanizm weryfikujący wynikający z wyroku TK (nie „TK”) musi być także złożony – taka jest tu logika następstw. Prosta pani Zalewska miała równie proste propozycje – usunięcia mechanizmu weryfikującego, czyli było to coś w rodzaju propozycji pseudolekarza: usuwania objawów „choroby”… A to, że usunąć przecież należy przyczyny „choroby” jest nie tylko odkładane, ale w roku 2021 nawet „zamrażane”, czyli co jest w swej istocie „zamrażane” – trwanie permanentnego stanu choroby (czasami stan choroby jest pożądany – chorobą jest łatwiej zarządzać niż brakiem choroby), czyli także trwanie art. 30a, jakże „mięsistego” w sferze doraźnych działań politycznych i doniesień medialnych, jako mechanizmu skutecznie kłócącego wszystkich ze wszystkimi – i czy ktoś ma może wątpliwości, że w roku 2021 art. 30a dalej będzie obowiązywał w jeszcze bardziej złożonej konfiguracji, w której zwrot „zlikwidować czternastkę” – w porównaniu do czegoś kolejnego – będzie już niemal pieszczotą?

A jeżeli ktoś chce to wszystko „poczuć” tak, jak czuje to autor tych treści, to wystarczy (z koniecznym dystansem) prześledzić treści dostępne pod kolejno wskazanymi tu adresami:
http://art30a.ucoz.pl/publ/zagadnienia_prawne/art_30a_potrzebny_i_pozyteczny_czy_nie/2-1-0-6
http://art30a.ucoz.pl/news/aplikacja_licencja_analiza_2020_szkolenia_biezacy_stan_prawa_dezinformacja_kontrole/2020-02-27-226
http://art30a.ucoz.pl/news/aplikacja_na_rok_2020_wykuta_w_swietle_sprzecznych_doniesien/2020-02-13-225
http://art30a.ucoz.pl/news/czy_jest_szansa_by_zawiesic_art_30a_nie/2020-08-28-245
http://art30a.ucoz.pl/news/o_co_chodzi_w_art_30a_ustawy_karta_nauczyciela_w_roku_2020/2020-08-18-244
http://art30a.ucoz.pl/news/dodatki_pod_lupa/2020-07-31-241
http://art30a.ucoz.pl/news/art_30a_na_posiedzeniu_zespolu_ds_edukacji_kultury_i_sportu_kwrist/2020-07-26-239
http://art30a.ucoz.pl/news/nowe_znaczace_sygnaly_brak_dobrych_przewidywan/2020-07-23-238
http://art30a.ucoz.pl/news/men_nie_wyklucza_zmiany_przepisow_o_dodatkach_uzupelniajacych/2020-07-15-236
http://art30a.ucoz.pl/news/wysyp_publikacji_o_wynagradzaniu_nauczycieli/2020-07-07-235
http://art30a.ucoz.pl/news/paskudna_analiza_wydatkow_na_tle_wynagradzania_nauczycieli/2020-07-01-234


Krzysztof Sługocki, 15.09.2020

Wyświetleń: 420 | Dodał: art30a | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Wrzesień 2020  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Archiwum wpisów
Chmura tagów
analiza wydatków na wynagrodzenia n o co chodzi w art. 30a podstawowe pojęcia jdu wstęp do jdu wzorzec formularza sprawozdania wersja demonstracyjna narzędzia do jdu narzędzia analizy wydatków na wynag terminy szkoleń Analiza2014 kalkulator Euklidesa AWN2014 KN analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia n analiza wydatków na wynagrodzenia arkusz sprawozdania analiza2014.exe analiza2014.zip narzędzia analizy wydatków na wynag osobista stawka wynagrodzenia zasad analiza wydatków na wynagrodzenia n JDU2014 nowe narzędzia analizy stare narzędzia analizy eGocki.pl KrzysztofSlugocki@gmail.com arkusze analizy narzędzia narzędzia analizy nowy sio system informacji oświatowej Analiza 2015 jdu2015 art30aKN eGocki jednorazowe dodatki uzupełniające konferencje newsletter szkolenia szkolenie program szkolenia nowe sio Sio Analiza2015 wzór formularza sprawozdania awn narzędzia analizy wydatków na wynag analizator zaokrąglanie Analiza2016 analiza 2016 podsumowanie ogólnopolskich debat o analiza wydatków na wynagrodzenia n art. 236 sprawozdanie jdu Analiza2017 wydatki poniesione na wynagrodzenia wydatki 1000 zł na start aplikacja program analiza wydatków analiza art. 30a formularz sprawozdania Sługocki osobista stawka wynagrodzenia zasad karta nauczyciela jednorazowy dodatek uzupełniający analiza 2020 2020 Krzysztof Sługocki analiza wydatków poniesionych na wy Aplikacja 2020 webinar
Copyright Krzysztof Sługocki © 2024
Stwórz bezpłatną stronę www za pomocą uCoz