Główna » Archiwum wpisów
...Och! - projekt zmiany rozporządzenia został opublikowany właśnie dziś w czasie publikowania tu poprzedniej wiadomości; pewne kwestie stały się jasne...; pewne rozważania są już zbędne - za dzień, dwa rzecz tu skomentuję...
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12317208
Wyświetleń: 368 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-10-18
|
|
Robi się „gorąco” wokół art. 30a – w swej istocie wokół konieczności zmiany rozporządzenia w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego (rozp. z dnia 13 stycznia 2010 roku - Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 35).
Moim skromnym zdaniem to nie tyle „gorąco”, co „głupio” – czegokolwiek MEN teraz nie dokona, to będzie „głupie”:
Wyświetleń: 558 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-10-18
|
|
Podobnie do lat poprzednich otrzymuję ciągle dość dużo różnych pytań. Jednym z częstszych pytań są pytania dotyczące struktury zatrudnienia, średniorocznej struktury zatrudnienia, średniorocznej liczby etatów oraz relacji pomiędzy tymi „wynalazkami”. Pozwolę sobie zacytować tekst z pewnej otrzymanej wiadomości, dotyczący właśnie problematyki liczenia struktury zatrudnienia – pytanie zostało zadane w konsekwencji kontroli RIO. W zdecydowanej większości przypadków kontroli dokonywanych obecnie w Polsce nie dyskutuje się już opisanego poniżej problemu.
"[...] Mamy problem. Problem dotyczy ustalania średniorocznej struktury zatrudnienia. […] Ob
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 412 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-10-18
|
|
Kolejna (jak co roku) powtarzająca się wiadomość: „[…] Nasze zasadnicze różnią się od tych, które policzył program. Różnice sięgają kilku groszy. Czy należy pozostawić te wyliczenia, które liczy program, czy może poprawiać ręcznie tak, aby to było zgodne z listami płac? Większe różnice są także gdy ktoś miał na przykład wynagrodzenie chorobowe. Mamy inne wyliczenia niż program. Czy program nie działa poprawnie? Jak to zmienić? Czy te zasadnicze, które wylicza program, mają wpływ na wypłacenie jednorazowych dodatków? […]”
W programie (analizator aplikacji – tu zwykle, w ramach udzielania odpowiedz
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 502 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-10-10
|
|
I. Co to są wydatki poniesione na wynagrodzenia (co kwalifikować jako wydatek poniesiony na wynagrodzenia)?
W art. 30a. ust. 1 ustawy Karta Nauczyciela stanowi się: „W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego.”
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 618 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-26
|
|
Proszę zaufać Aplikacji – owo liczy poprawnie. Jak przysłowiowy bumerang powraca problematyka liczenia struktury zatrudnienia. Przykład: niech nauczyciel w marcu realizuje obowiązki z etatem 18/18; od 16 marca do końca marca pobierał zasiłek z ZUS; jaka będzie jego struktura zatrudnienia w marcu?
W tym przypadku w analizie marca należy uwzględnić §3 ust. 5 i 7 rozporządzenia w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 6 poz. 35) oraz nieoznaczone zgodnie z zasadami techniki prawodawcz
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 624 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-24
|
|
Udostępniam prezentację, której odpowiednio wybrane części są wykorzystywane w czasie szkoleń w roku 2018. Prezentacja jest udostępniona w formacie edytowalnym. Adres udostępnienia: http://egocki.pl/art30a/Analiza2018_9.pptx.
Jeżeli w Państwa uznaniu wskazana prezentacja (oraz inne udostępniane zasoby, np. skrypt szkoleniowy) mogą być pożytecznie wykorzystane po Państwa stronie oraz także po stronie podmiotów, które we współpracy z Państwem także podlegają obowiązkom wynikającym z art. 30a, to proszę z tego korzystać; udostępniane treści mogą być wykorzystane dowolnie i zgodnie z uznaniem względem
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 437 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-12
|
|
Mam pewien nie mały dylemat. Sprowadzam ów do pytania na końcu tego tekstu. Proszę o podpowiedź. Zmiana okresów obowiązywania kwot bazowych w roku 2018 powoduje, że problem konieczności stosowania zaokrągleń staje się bardziej „dokuczliwy” w porównaniu do lat ubiegłych.
W rozporządzeniu (Dz. U. 2010.6.35) w sprawie sposobu opracowywania sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: rozporządzenie do art. 30a) w części zatytuło
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 673 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-10
|
|
Nie ma po co tu prowadzić dywagacji dotyczących cytowanych niżej stwierdzeń. Są one wyrazem prowadzonej polityki i tylko w tych kategoriach należy je czytać. Stanowią jednak ciekawe tło do rzeczywistych prac nad art. 30a. Wynik tych prac nie jest chyba jeszcze zdefiniowany. Konieczność przewidywania potencjalnych zmian sprawia w szczególności, że Aplikacja na rok 2018 nie jest prostym uaktualnieniem tej z roku 2017 – więcej o tych przewidywaniach niżej.
Pani minister: „[…] Nauczyciel ma gwarancję w postaci art. 30a, który mówi, że poza pensją zasadniczą trzeba mu zapewnić średnią płacę. Jeśli samorząd tego nie zrobi, ma obowiązek wypłacenia nauczyciel
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 368 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-04
|
|
Zgodnie z art. 76 ust. 22b ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t. j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2203) dodany został do KN art. 42 ust. 5c (obowiązuje od 1 września 2018): „Nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć ustala się jako iloraz łącznej liczby realizowanych godzin i sumy części etatów realizowanych w ramach poszczególnych tygodniowych wymiarów godzin zajęć, przy czym wynik zaokrągla się do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do pół godziny pomija się, a powyżej pół godziny liczy się za pełną godzinę. Godziny wyliczone ponad ten wymiar stanowią godziny ponadwymiarowe.”. Co to oznacza w prakty
...
Czytaj więcej »
Wyświetleń: 510 |
Dodał: art30a |
Data: 2018-09-03
|
|
« 1 2 ... 31 32 33 34 35 ... 43 44 » |